donderdag 25 juli 2013

Wat rusten en wat natuur

Als eerste wil ik graag iedereen bedanken voor de leuke reacties op het blog en ook de mensen die meelezen zonder een reactie.
Vanmorgen lekker uitgeslapen tot half negen, we waren erg moe van gisteren. Maar het was het waard want het was een heerlijke dag.
Nadat we hebben uitgeslapen gaan we lekker rustig in de kamer zitten en werk in het blog van gisteren bij. Daarna gaan we lekker pannenkoeken bakken voor t ontbijt want we hebben geen brood in huis en geen zin om boodschappen te gaan doen.
Na het ontbijt ga ik facetimen met Kader terwijl mijn moeder en Sophia aan het zwemmen zijn. Zo kan papa meekijken hoe lekker we aan t zwemmen zijn. We horen dat t in Nederland nu ook weer wat is afgekoeld.
Na een poosje ga ik ook zwemmen en daarna lekker lezen aan de rand van het zwembad.
Rond 13.00 begint t keihard te regenen maar we waren toch van plan om er uit te gaan.
Het plan was om naar Merrit Island wildlife refuse aan de oostkust te rijden maar hoe zit t met t weer. Ik kijk op internet en het weer ziet er goed uit, dus we gokken het er maar op.
Terwijl we naar t oosten rijden blijft t nog wel donker maar na een poosje klaart t op.
Als we langs de zee rijden zie ik in de verte dolfijnen, leuk!
We hebben geen precies adres van Merrit Island dus we rijden er een beetje op de gok heen. Ik heb op de tomtom een adres van een strand wat er in de buurt ligt ingevoerd. Maar op een of andere manier stuur Tommy ons naar een restricted area. De mannen die daar staan vertellen this happens all the time en hebben zelfs al een papiertje met de weg naar Merrit Island klaar liggen.
Nu hebben we t snel gevonden maar door t zoeken hebben we wel een half uur vertraging en net als we aankomen om 16.05 is het visitor center gesloten.
We rijden dus maar meteen door naar de Black point wildlife drive. Het is hier qua natuur weer heel anders dan de andere natuur die we hebben gezien. Wat is Florida toch divers.
We vinden t een prachtige omgeving en zien veel vogels. Ook steekt in de verte een wasbeer de weg over.
We rijden ook nog naar een ramp boat dock in de hoop daar een manatee te zien, we zien niets en het wordt al laat. We besluiten maar eens terug te gaan. Voor de brug bij Titusville, zien mijn moeder en ik in de verte weer dolfijnen. Sophia is erg teleurgesteld dat ze ze niet ziet, maar dat komt binnenkort in Discovery cove wel goed.
 Aangezien we morgen naar Islands of adventure gaan en ik niet wil dat Sophia vandaag al te laat naar bed gaat gaan we richting huis en halen we wat te eten bij de publix dat we thuis kunnen opeten.
Daarna gaat Sophia naar bed.
Ik werk t blog bij terwijl we naar de big bang theory kijken en we de avond weer in onze heerlijke villa doorbrengen.


Merrit Island




Een Osprey
 kalkoen gieren zien we bijna elke dag, maar niet zo dichtbij als deze



Dit Mickeyhoofd zien we (bijna) elke dag als we van huis of naar huis toe gaan





2 opmerkingen:

  1. Mooie relaxte dag, lekker uitgerust voor morgen.
    Lots of Fun in IOA!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker dag hebben jullie gehad. Die Mickey stroompaal herkennen wij ook, haha.
    Deze zijn wij inderdaad ook vaak voorbij gereden.

    Veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen