vrijdag 26 juli 2013

Expectp Patronum

Half 8 opgestaan, waar het eerst moeite koste om wat langer te slapen, begint t opstaan nu moeilijk te worden.
Even voor half negen vertrekken we uit huis. We rijden lekker vlug richting Island of Adventure. Maar als we er bijna zijn missen we een afslag en nu moeten we weer 20 km om rijden, pfff. Dus toch later dan gepland komen we bij de parkeergarages en we parkeren we de auto bij ET. Vervolgens moeten we met allemaal roltrappen richting het park.
Mensen massa´s gaan richting beide parken maar wij willen alleen maar naar Islands of Adventure.
Als we kaartjes willen kopen treffen we een verkoper die ons de duurste passen wil verkopen. Maar nee we willen niet een vip kaartje voor 200 dollar.
Nee we willen zelfs geen kaartje voor twee parken, maar dat steekt de verkoper blijkbaar. Hij begint te vertellen dat Islands of Addventure een buitenpark is als t regent kunnen we nergens heen en wordt alles gesloten en Universal studios is veel leuker voor kinderen. Maar nee beste man we willen echt alleen maar naar Islands of Adventure. Dan rekenen we af maar er kan geen groet meer bij de verkoper af. Ik vind dat niet erg professioneel dat als je niet koopt wat hij graag wil je ineens onvriendelijk wordt. Maar goed we gaan gewoon verder.
Het park ziet er schitterend uit. Prachtige huisjes en gebouwtjes en winkeltjes. We merken wel dat t vreselijk druk in dit park is. Het is zelfs moeilijk om gewoon over de paadjes te lopen, ongelofelijk hoe druk.
We zien dat de wachtrij voor Harry Potter al 120 minuten is. Poeh, nou ben ik speciaal voor Harry Potter naar dit park gekomen maar 2 uur vind ik toch wat te veel..
Eerst maar eens naar het gekleurde kinderland Seuss landing. Hier zijn gelukkig niet zulke lange rijen. Het ziet er ook hier weer prachtig uit. Allemaal kleurtjes en vormen, het lijkt wel lui lekkerland. We doen one fish, two fish. Sophia en ik zitten in red fish en we doen het precies goed. We worden niet nat tot het einde als we zelf weten wat we mogen doen. Mijn moeder zat in blue fish en moest het tegenover gestelde van ons doen maar die kreeg wel elke keer de volle laag. We liggen dubbel van het lachen en het liedje is ook lekker aanstekelijk.
Hierna stappen we in de cat in the hat, ook leuk.
Hierna gaan we eens kijken in Hogsmeade, het dorp van Harry Potter. Wauw, in een woord wauw. Wat ziet t er geweldig uit. Prachtig. Zweinstein toornt overal bovenuit. Het dorpje is prachtig met sneeuw. Ik herken vanalles van de boeken en de films.
De attractie zelf is nu echter 150 minuten dus dat laten we nog steeds gaan.
We nemen wel een boterbiertje. (Sophia's eerste biertje, maar maak je geen zorgen habibi er komt geen alcohol aan te pas) in de drie bezemstelen en we bekijken uitgebreid de winkeltjes. Het is hier trouwens te druk. Je kunt je kont niet keren in de winkeltjes en de winkel van Ollivander slaan we al helemaal over want die geeft aan meer dan een uur wachttijd te hebben en we willen toch niet een toverstok kopen.
Als we alles uitgebreid gezien hebben gaan we richting Toon Lagoon, het is namelijk vreselijk heet en we kunnen wel wat verkoeling gebruiken door de waterattracties daar te doen. Terwijl we echter door Jurassic park lopen wordt t ineens donker. Er vallen drie kleine druppeltjes en die veranderen binnen een minuut in een stortbui.
We schuilen onder een kraampje maar houden t niet helemaal droog. Onweren doet t gelukkig niet. Als de regen wat minder is ga ik met Sophia naar Dudley Doo. Mijn moeder gaat niet mee, die vind m te hoog en blijft bij de tassen. De wachttijd is een uur.. Poeh erg veel zeg maar ja we willen nu toch wel iets doen.
De rij ziet er heel kort uit maar er zit totaal geen schot in de zaak. Het duurt inderdaad dik een uur.
Maar eindelijk zijn we aan de beurt en we laten ons van de berg afstorten. Drijfnat komen we beneden aan. Het is echt een enorme drop die je maakt en ik vraag aan Sophia hoe ze het vond. Leuk mama, he is jouw beha nu nat? Pfff de gedachtengang van een kleuter.
Nu we toch nat zijn gaan we in de wildwaterbaan van Popeye. Gelukkig maar 10 min wachten. Mijn moeder dit keer ook maar die denkt slim te zijn en doet een regenponcho aan. Hahaha dat had totaal geen effect. Kledder en kleddernat stappen we uit. Maar we hebben erg gelachen.
Wat gaan we nu doen? Harry Potter is nog steeds erg lang. Ik hou al een paar dagen een app in de gaten en dan zie ik dat t tegen de avond rustiger moet worden dus met Harry nog maar even wachten.
Wat doen we dan. Jurassic park durft Sophia niet. Wel kijken we in het discoverey center en zien baby dino's die uit eieren komen. Schattig.

Oh Saskia wist je trouwens dat er hier een tshirt is met de grumposaurus. Moest meteen aan je gordijnosaurus denken.

Ook gaan we kijken bij de playarea. De attractie Pteradon flyers geeft 80 minuten aan dus dat gaan we niet doen. Wel lopen we door grotten en over dinosporen die geluid in de bosjes geven.
Het is inmiddels al half 4 en al die tijd hebben we nauwelijks iets gegeten na het ontbijt in de villa.
We nemen een hamburger bij Jurassic Park en de medewerkster gooit m letterlijk in mijn handen. Belachelijk. Ik irriteer me echt aan de houding van veel personeel en aan de organisatie van dit park. Dat is in Disney toch zoveel beter.

We komen weer terug bij Seusslanding en doen nog de high in the sky train of zo iets. Drie kwartier wachten voor een klein ritje maar ja we moeten wat.

Nu zie ik op een bord dat de rij voor Harry Potter inmiddels 90 min is. Dat moeten we dan maar doen. We lopen naar Hogwarts en hebben geluk want de rij is inmiddels drie kwartier.
We gaan voor deze attractie child swap doen. Sophia gaat mee in de rij en als we er dan zijn moet er iemand bij haar wachten en daarna mag de volgende.
De rij zelf is ook al indrukwekkend. Eerst lopen we door de plantenkassen, daarna t kasteel in. Langs allerlei beelden en bewegende en pratende schilderijen. We zien de werkkamer van Perkamentus en Harry, Ron en Hermelien die ons vertellen dat ze ons uit het kasteel zullen leiden.
Vervolgens kom je bij de attractie zelf. Mijn moeder gaat eerst en in de wachtruimte kijk ik met Sophia naar de eerste HP film. Na een poosje komt mijn moeder enthousiast terug.
Dan ben ik aan de beurt. Ik ga zitten en algauw lijkt het net alsof je vliegt op een bezemsteel. (Een keer zie ik dat onze karretjes zich voortbewegen op hele grote robotarmen.
Je vliegt t kasteel uit. Harry Potter achterna. Je vliegt langs de draak en de spinnen, over het zwerkbal veld, langs dementors. Je buitelt alle kanten op. Het is een geweldige attractie. Echt super.
Ik was eigenlijk licht geirriteerd door de drukte en de slechte organisatie maar dit maakt alles goed.
Ik ben wel blij dat Sophia er niet in is geweest. Ze kan prima tegen drops, hoogtes, vallen en hard rijden maar is doodsbang voor monsters.
Als we eruit komen zien we dat de flight of the hippogrif (een kleine achtbaan die begint bij t huisje van Hagrid) een wachtrij heeft van drie kwartier. Nou vooruit dat is ook nog wel te doen. Sophia vindt t een leuk ritje en gaat overdreven gillen omdat ze dat leuk vindt.
Als we hieruit komen is t al na zessen.
Bij Jurassicpark zien we dat de rij van de Pteradonflyers ook drie kwartier is. Dit is een vliegende achtbaan waar je alleen met kinderen in mag. De capaciteit is ook erg laag er zijn maar drie karretjes, toch was t leuk.
Nu is het inmiddels alweer na 8en en ik wil eigenlijk eens naar huis. Maar Sophia wil heel heel heel graag nog in Spiderman. Eerst zien we op een bord onderweg een uur wachttijd staan en daar heb ik echt geen zin meer in. Maar als we bij Spiderman aankomen is de wachttijd nog maar een half uur. Ok dat kan er ook nog wel bij.
Spiderman is ook een superleuke attractie. Wel voor Sophia iets aan de heftige kant met slechterikken die in 3d op je karretjes springen. Maar toen we eruit gingen en ik vroeg wat ze er van vind was t antwoord. Eng maar echt leuk, ik ben een stoer meisje. Ja dat is ze inderdaad.
Toen gingen we dan naar huis, goed moe.
Sophia vond Spiderman en one fish, two fish het leukst. Mijn moeder en ik Harry Potter.
Om 21.15 kwamen we thuis en we eten nog lekker zelf gebakken popcorn die we in de travellodge hadden gekregen.
Conclusie van vandaag. Islands of adventure is een prachtig park, heeft leuke attracties maar het is er te druk, heeft een slechte organisatie en veel onvriendelijk personeel.
Ik zal er waarschijnlijk pas weer heen gaan als Sophia wat ouder is en in alle attracties mag en durft.

Morgen moeten we er weer vroeg uit maar is tegelijk ook een relaxte dag. We gaan naar Discovery cove.


Sophia de nieuwste leerling van Zweinstein

 Het monsterlijke monterboek
 Zweinsteinexpress
 Lekker nat na een ritje in Dudley Doo en Popeye

 Met een droge jurk aan even poseren bij de dinosaurus, zolang hij maar niet beweegt of hard brult
 Het straatje van de ingang
 The lost continent
 Zweinstein/Hogwarts

 Lekker aan t frozenbutterbeer

 De leerlingen van Klamfels en Beaubatton
 We bekijken de slurk, de beukers en de boeken van Gladianus smalhart

6 opmerkingen:

  1. Idd een leuk park, maar nog leuker als je overal in kan en niet zo lang hoeft te wachten. En...Sophia is idd een stoere meid!
    Veel plezier vandaag, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat grapje bij de kassa hebben wij 9 jaar geleden ook al meegemaakt! Erg hè? Jullie hebben er in ieder geval een mooie dag van gemaakt, ondanks de lange wachttijden! Veel plezier in Discovery Cove!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel een TOP dag, veel gedaan en gezien. Jammer van die drukte, maar goed jullie zijn toch nog in veel attracties geweest. Nu even relaxen dan kunnen jullie er morgen weer tegenaan.
    Lots of fun!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh dat personeel kan inderdaad nog iets leren van de Disney Cast. Ik heb dat nog niet gelezen maar daar hou ik ook niet van dat pushen. Ennuh....jullie zijn echt erg nat he hahaha. Ben benieuwd naar je verslag van DC dat willen we volgend jaar gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Popeye, is dat de attractie waar we maar niet nat werden en toen bij een klein hobbeltje enorm veel water in het bootje kregen?

    Harry klinkt ontzettend leuk, en oooooh wat mis ik Jurassic Park. Dat was erg leuk. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat was Journey to Atlantis in Seaworld, bij Popeye heb je echt geen droge draad meer aan je kleren.
      Harry is geweldig, weet zeker dat jij t ook geweldig zou vinden!

      Verwijderen