vrijdag 19 juli 2013

On the road to Orlando

We stonden vanmorgen op met wat een verrassing regen.
We maken weer dankbaar gebruik van het gratis ontbijtje. Ik kies dit keer de pannenkoeken. Sophia en mijn moeder wafel en cereals.
Dan laden we alle spullen in de auto en vertrekken op weg naar Orlando waar we de komende drie weken in de villa zullen blijven.
Om 10.30 maken we een tussenstop in Fort Lauderdale in de Sawgrass mills mall. Een enorm winkelcentrum. Als we binnenkomen hebben we lol om karretjes die je hier voor 6 dollar kunt huren om je gekochte spullen in mee te nemen en waar je ook op kan zitten.
We lopen de mall binnen en lopen eerst wat rond, weten nog niet waar we naar toe zullen gaan. Sophia zit een lego winkel en wil daar graag kijken, dus dat doen we dan als eerst.
Ze begint vrijwel direct met de lego te spelen en herinnert zich ook dat we twee jaar geleden ook in een lego is geweest. Dat klopt, twee jaar geleden waren we in de lego winkel in Downtown disney.
Terwijl Sophia met de lego speelt bekijken mijn moeder en ik wat ze hier hebben. Voor duplo is Sophia te groot aan het worden maar we zien ook mooie meisjes lego en mijn moeder koopt een mooi setje met een zwembad alvast voor Sophia´s verjaardag. Kan t rustig schrijven nu ze t blog nog niet kan lezen.
Als we de winkel verlaten vraagt ze wel voor wie we iets gekocht hebben. Mijn moeder zegt voor mezelf ga ik lekker mee spelen nu ik niet meer hoef te werken. Maar daar moet ze om lachen, haha oma echt niet, je hebt t voor mij gekocht. We leggen uit dat het inderdaad voor haar is, maar dat ze t niet mag zien, dat t voor haar verjaardag is en dat we t in de koffer gaan wegstoppen.
Na de lego winkel zien we de GAP. Ze hebben hier 50% korting en we vinden hier weer allemaal leuke dingen.
Ik koop een beige zomerjas en een spijkerbroek. Mijn moeder een broek en een bloesje. Voor Sophia een broek en twee topjes.
Na de GAP zien we Carters (een kinderkleding winkel) hier kunnen we nog net voor Sophia terecht. We kopen voor haar hier een jurk, een blouse en nog wat dingetjes.
Na Carters wil ik nog graag voor mezelf een tankini kopen want mijn oude is echt versleten. Ik zie echter geen winkels die leuke hebben. Het zijn of hele sexy bikiní's of van die zwempakken waar je met zijn twintigen in kunt.
Het is inmiddels al 14.00 en we hebben honger dus we gaan op het foodcourt Chinees eten. Lekker bourbon chicken en iets van zoete spareribs. De nasi en de noodles erbij smaken echter naar niets. In ieder geval zijn de buiken gevuld.
Na het eten willen we naar de uitgang maar ik heb nog steeds geen tankini en we kijken nog even in een hele grote winkel die Burlington heet. Hier vind ik dan eindelijk twee tankini's en kunnen we tot Sophia's vreugde die echt echt echt geen zin meer in winkelen heeft naar de auto.
Het is inmiddels alweer 14.30 dus we hebben aardig lang gewinkeld.
Nu komt de weg naar Orlando. Als we de mall verlaten is het stralend weer. Het zonnetje schijnt en het is 32 graden.
Maar dit weer is niet van lange duur. Als het rond een uur of 17.00 is zijn we op de helft van de rit en wordt t weer donker. Ja hoor het gaat ook weer regenen. We nemen de regen mee naar Orlando.
Even voor 19.00 stoppen we bij de wallmart (stromende regen) en kopen wat boodschappen. Daarna rijden we naar onze vila. Onze villa staat in de reserve drive, aan de voorkant ligt een meertje en aan de achterkant een bosje.
 We maken ons zenuwachtig om t alarm eraf te halen want er stond dat je ook nog opgebeld zou worden en dat t 75 dollar kost als de politie voor niets zou komen
Als ik echter t alarm er af wil halen gebeurt er niets. Blijkbaar staat t alarm helemaal niet aan phieuw.. Wel komt er een stem als je een buitendeur opent. Front door open...
We pakken uit. Maken foto's nu t huis nog netjes opgeruimd is en doen de pizza die we bij wallmart hebben gekocht in de oven.
We hebben 4 slaapkamers, 2 grote slaapkamers met eigen badkamer en toegang tot t zwembad. Twee kleine slaapkamers waarvan er een een wii heeft. Ook is er nog een extra badkamer.
We eten t lekker op. Ik breng Sophia naar bed. Ze slaapt bij mij op de kamer, kan makkelijk in zo'n groot bed. Daarna ga ik op internet, dat werkt gelukkig goed.
Hier nog wat foto's van de binnenkant van de villa, morgen volgt de buitenkant en t zwembad


De karretjes voor je aankopen, eerst moesten we er om lachen later wisten we t is zo gek nog niet. (maar niet voor ons we zijn wel nederlanders)
 Oma's slaapkamer

Slaapkamer van Sophia en mij

Eet en woonkamer
 De bar en de keuken
 Speel slaapkamer met wii
 Extra slaapkamer


9 opmerkingen:

  1. Hahaha sophia speelt in elke kamer fotomodel!

    Klinkt heerlijk die villa, ben benieuwd naar het zwembad enz

    Xx van ons ☆

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap alleen die karretjes niet..je kan erop zitten ofzo? Zoals wij voor kinderen hebben? En dan moet iemand anders je duwen. Wel een beetje voor luie mensen zittend boodschappen doen ;-)

      Verwijderen
    2. hahaha ja zoiets het is voor de echte doorzetters maar je kan je aankopen dus in dat karretje stoppen en er op uitrusten

      Verwijderen
  2. Die Burlington in Sawgrass Mills is echt mega groot. Het is een winkel die ik vergelijk met een Ross of TJMaxx. Er zit er ook 1 in Kissimmee ergens bij de hoge markers.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat was een lange shopdag, maar goed geslaagd zo te lezen. Mooie villa, daar zullen jullie het best wel 3 weken uit houden;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie shopdag en mooie villa. Nu lekker genieten in Orlando, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke shopdag,

    We hadden elkaar tegen kunnen komen want wij zijn daar gisteren ook geweest. Wat een shopping mall. Je loopt er gewoon verloren.. Mooie foto's van de villa. Veel plezier in Orlando en omgeving..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is net of ze doet of ze slaapt, op de een na laatste foto.

    Ik ben benieuwd naar meer fotos!!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lego blijft enorm leuk speelgoed en tegenwoordig ook voor meisjes, leuk hoor.
    Jullie hebben een mooie villa. Heel veel plezier in Orlando.

    BeantwoordenVerwijderen