dinsdag 16 augustus 2016

Due to the inclement weather..

Lekker uitgeslapen tot 8.30 mijn moeder was toen allang op. Ik ben rustig aan het blog gegaan en Sophia bleef lekker doorslapen en ik heb haar laten slapen tot ze zelf wakker werd om even over negenen. Als ik klaar ben met mijn blog gaan we ontbijten en dan maken we ons klaar om naar Seaworld te gaan.
We komen daar om even voor elven aan. We bekijken in een winkel de bekers waar je dan een refilsticker voor kan kopen. We kiezen een mooie waar ook een koelelement inzit (moet je dan in de vriezer leggen) en bedenken dat dit een mooie beker is voor Sophia om mee naar school te nemen.
Als we dit geregeld hebben en de beker voor de eerste keer gevuld gaan we naar het Shamu stadion waar om 12.00 de orka show begint. We kiezen een mooie plek uit op de 5e rij in het midden we hebben onze maatregelen voor het nat worden want dit is wel de soakzone. Ik heb vandaag mijn onderwatercamera meegenomen zodat ik foto’s van de Orka’s kan maken. Helaas ben ik zo lui om mijn gewone camera dan thuis te laten en achteraf heb ik daar spijt van want die maakt veel mooiere foto’s.
Voor Sophia hebben we reserve kleding mee en alles wat niet nat mag worden zit in ziploc zakjes. De show is weer prachtig, ik vind het toch zulke imposante en mooie dieren. Maar we waren dus helemaal klaar om nat te worden maar precies op de plek waar wij zitten vallen maar een paar spetters. Op andere plekken halen de spetterende orca’s wel 10 rijen maar wij zitten precies op een punt waar niks komt. Behalve de man op rij 1 die is drijfnat door het fonteintje waar hij onder zat.
Na de Shamushow gaan we gelijk door naar wild arctic omdat we daar toch zijn. Het helicopter ritje wat ik vroeger geweldig vond, vind ik nu een krakerig ding. In het poolstation bekijken we de Beluga whales, walrussen en zeehonden. Vroeger waren er ijsberen maar die zijn nu helaas dood, al vond ik de ruimte voor de ijsberen wel altijd erg klein.
Nu we uit de pool weg zijn willen we echt graag wat eten. We halen twee cheeseburgers en twee stukjes taart en zitten dan ook echt vol.
Helaas laat ik tijdens het eten ook Sophia’s nieuwe refilbeker vallen en direct breekt het afsluitstukje af. Nu kunnen we m niet meer thuis gebruiken want hij kan niet meer dicht, we zijn erg teleurgesteld en besluiten in de loop van de dag er mee terug te gaan, kijken of we een nieuwe krijgen.
Nu lopen we naar de dolfijnenshow, Blue Horizons. Het weer is weer erg drukkend en de wolken donker. Als we langs Journey to Atlantis (de wild waterbaan) lopen horen we al over het naderende weer en dat ze het in de gaten houden. Maar iedereen wordt gewoon het dolfijnen stadion ingelaten en we zoeken een mooie plek. We zitten dichtbij het water maar wel onder het afdak voor als het toch gaat regenen. Het gaat inderdaad regenen al is het niet heel hard en wij zitten lekker droog.
Er wordt omgeroepen dat de show in a few minutes gaat beginnen dus gaan we er vanuit dat het door zal gaan. Maar als de show beginnen moet klinkt de gevreesde Duet to inclement wheater.. Show wordt uitgesteld, weer uitgesteld en afgelast. Nu hebben we er bijna een uur voor niets gezeten en balen hier wel van.
In de regen lopen we naar Manatee rescue. De manatees krijgen net eten en er is een praatje over het redden van Manatees. Ik wil eigenlijk ook in Turtle track maar kan alleen de uitgang vinden. De regen is inmiddels opgehouden en dan lopen we naar de roggen. Sophia vindt het altijd zo leuk om de roggen te voeren en dus kopen we wat visjes. Het is een grote roggensnelweg voor ons neus. Ze willen allemaal wel een visje. We kijken ook even bij de dolfijnen. Vroeger kon je hier ook een visje kopen voor de dolfijnen, maar nu moet je met een groepje met een trainer mee en kan je de dolfijnen trucjes laten doen en op het eind aaien. We hebben dit natuurlijk al uitgebreid in discovery cove gedaan dus laten dit aan ons voorbij gaan.
We zien dat de laatste Blue Horizons nu begint dus gaan we het stadion weer in. Helaas hebben we nu minder mooie plekken dan de eerste keer en met dat onderwatercameraatje kan ik er niet zulke hele mooie foto’s van maken, hij is ook erg traag en kan niet zoomen.
De show is wel weer heel erg mooi, er doen ook net als heel vroeger weer van die kleine zwarte walvisjes mee. In plaats van de Condor vliegt nu een Marabu. Het mooiste stukje vind ik de finale als de papegaaien gaan vliegen en de dolfijnen in een grote groepen gaan springen. Áls laatste worden we nog uitgenodigd om een dolfijnen verjaardag mee te vieren. De dolfijn is 26 geworden en krijgt een taart van boeien om mee te spelen en een soort treats van jelly. Daarna mogen alle andere dolfijnen erbij komen en ook meespelen met de nieuwe boeien.
Helaas is de laatste show van Pets Ahoy al geweest dat moeten we maar voor een andere keer bewaren.
Sophia verzamelt al haar moed en wil wel in Manta. Kraken en Make vindt ze te hoog maar Mako durft ze wel aan. Maar net als wij willen gaan is ie gesloten. Dan gaan we maar naar Journey to Atlantis. Een wachtrij van een half uur, nou vooruit dan maar. Dan in de rij voor de kluizen want je mag geen bagage mee nemen. Maar dat duurt ontzettend lang en als we eindelijk de tassen in de kluis hebben is de rij ineens 60 minuten.. pffffff nou ja nu zitten de spullen al in de kluis dus gaan we toch maar.
Uiteindelijk duurt de rij iets minder dan 60 minuten. We hebben de achterste rijen genomen en zijn nu wel nat maar niet drijfnat.
Terwijl we hier in de rij staan beslissen we dat we in plaats van in een restaurant maar thuis gaan eten dan hebben we weer eens een lekkere avond thuis.
Seaworld sluit om 18.00 en het is nu over 18.00. We kijken nog in de aquaria van Journey to Atlantis en Manta. Mooi als die roggen over je heen zwemmen!
Bij de uitgang ruilen we de fles om, dat gaat gelukkig zonder problemen maar of het nou een geschikte fles voor Sophia naar school is betwijfelen we, als ie al na een val kapot gaat.
Sophia koopt ook nog van haar geld een kleine knuffel Shamu.
We stappen in de auto  maar gaan nog niet naar huis want ik wil graag nog een keer een rondje international drive doen. Er is weer veel veranderd in de loop der jaren en ik vind het altijd leuk om hier te rijden.
Nog even een stopje bij de Publix en alweer teleurgesteld dat ik mijn goede camera niet mee had, want de zonsondergang was vandaag prachtig.
We eten lekker aan t zwembad en dan gaan Sophia en ik nog even zwemmen. Nou ja zij zwemt en ik drijf op de noodles. Daarna nog met mijn moeder in de spa lekker met een drankje en een bakje watermeloen.

Nog even wat televisie kijken (en voor mij het blog maken) voor we naar bed gaan.









4 opmerkingen:

  1. Heerlijke dag en wel service dat je een andere beker hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijf het wat vinden hoor. Zo'n grote orka in zo'n klein badje. Maar goed, wat is Soph lekker bruin!
    Wat staat er in de laatste week nog op het program?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het evengoed mooie foto's prachtig zelfs enne nog vijf nachtjes 😊😊😊😊 genieten nog even .

    BeantwoordenVerwijderen