dinsdag 9 augustus 2016

verjaardag in Afrika (en in Azie)

Als eerste wil ik beginnen om iedereen te bedanken voor de leuke reacties die we vaak op het blog krijgen en ook degene die niet reageren maar wel lezen (dat zijn er veel) bedankt!
Geen wekker gezet maar wel t plan vroeg op te staan, dus niet nog eens lekker omdraaien als we wakker worden. Om 7.30 werd ik dus wakker en ik wekte Sophia. Ze ging direct naar oma’s kamer want mijn moeder is vandaag jarig en dus ging ze oma wakker maken met Happy Birthday. Ook had ze al dagen versieringen getekend en nu op de ontbijtstoel geplakt. Lekker aan t ontbijt. Terwijl we zitten te ontbijten zien we een man bij t zwembad en even later nog een. Het zijn de poolguys die het water komen controleren, ook spuiten ze de boel schoon dus ons zwembad is weer lekker schoon. Om 8.30 vertrekken we en tot onze verbazing stuurt Tomtom ons niet over de 4 maar over een binnendoor weggetje en we zijn al binnen een kwartier in Animal Kingdom. We parkeren de auto bij de Dinosaur maken een foto van het parkeerplaats nummer en worden op de parkeerplaats alweer verwelkomt door twee kraanvogels. Animal kingdom begint al op de parkeerplaats! Ik wil een foto van ze maken maar mijn fototoestel geeft aan dat het geheugen vol is. Ik ben wel een beetje verbaasd maar denk ach de foto’s staan op de computer en ik wis het geheugen.
We stappen in het treintje die ons naar het park brengt. Eerst door de controle, zowel mijn moeder als ik worden uitgekozen voor een extra controle maar omdat wij natuurlijk niets raars bij ons hebben zijn we daar zo weer weg.
Door de kaartjes controle gaan we eerst naar Guest relations voor een verjaardagsbutton voor mijn moeder. Daarna gaan we naar het winkeltje aan de overkant want ik wil graag een magicband in plaats van een kaartje. Alle fastpass plus passen en reserveringen werken ook wel met het kaartje maar ik heb ook memory maker bestelt en dat werkt beter met een magic band. Na de aanschaf van het bandje moeten we dus weer terug naar Guest relations om memory maker te koppelen aan mijn magic band.
Nu kunnen we pas echt beginnen. Eerst even op de foto met de grote boom, the tree of life, het symbool van Animal kingdom. We gaan beginnen met Expeditie Everst want daar heb ik geen fast pass plus voor en zo ’s morgens is er nog geen rij voor. We racen door de berg, worden bijna gepakt door de Yeti en racen weer verder. Als we er uit komen laat ik de actie foto weer op mijn magicband zetten. Dan zoeken we mijn moeder op die niet mee was met deze expeditie en die ons heeft geprobeerd te filmen maar dat is niet gelukt want ze heeft ons niet gezien. Hierna denken we eerst nog even met de berg op de foto te gaan maar omdat er een lange rij in de zon staat laten we dat maar gaan. We lopen vast richting Afrika waar we een fastpass voor de safari hebben en de tijd gaat bijna in. Ik maak wat foto’s in de Afrikaanse straatjes en ineens is weer mijn geheugen vol. Hoe kan dat nou? Ik kijk ik in mijn fototoestel en daar zit geen memory kaart in, die ben ik dus vergeten weer terug in het fototoestel te stoppen en het interne geheugen zit al snel vol. Heb er een aantal foto’s weer afgegooid zodat we nog wel iets kunnen fotograferen maar helaas zullen het niet veel foto’s worden vandaag. Gelukkig hebben we dus ook memory maker.
We stappen in het safari autootje en zien lekker veel dieren onderweg als de safari klaar is gaan we lekker een ijsje eten. Mijn moeder en ik een lekker ananas ijsje en Sophia een vanille ijsje met twee chocolaatjes als Mickeyoortjes. Als we net lekker zitten begint het te regenen, we schuiven de stoelen goed onder de parasol zodat we lekker droog blijven zitten en eten ons ijsje lekker op. Maar het gaat steeds harder regenen en we kunnen hier ook niet altijd blijven zitten dus trekken we de ponchos maar eens aan, voor de eerste keer deze vakantie. Dat valt dus eigenlijk mee want normaal hebben we veel meer regen dan nu. Met onze poncho’s aan wandelen we een trail door Afrika en zien nog een aantal dieren. Vooral de gorilla’s zijn dichtbij en twee kleine gorilla’s zijn leuk met elkaar aan het spelen. Het regent nog steeds als we hier klaar zijn en we lopen in de regen naar de Outpost waar ik weer een fastpass heb voor een ontmoeting met Minnie en Mickey in safari outfit. We zijn lekker meteen aan de beurt en als we buiten komen is het weer droog. Iedereen poncho weer uit en het is nu heerlijk weer, echt een lekkere temperatuur. We willen eigenlijk naar de lion king show die elk uur gegeven wordt, maar als we er aan komen wordt ie niet om 13.00 gegeven. Dan gaan we maar lunchen. We lunchen in Afrika met lekkere kebab en een kipspiesje en ook een lekkere groentenmix erbij. Mijn moeder krijgt ook nog een gratis koekje voor haar verjaardag. (ook zegt bijna iedere medewerker Happy Birthday) Na de lunch lopen we weer naar Azie en daar gaan we naar de vogelshow kijken. Leuk maar nu we regelmatig in Avifauna komen niet heel indrukwekkend. En daarna kunnen we door voor het laatste fastpass van vandaag de Kali river rapids. Je wordt zeker nat in deze wildwaterbaan maar ik ben wel eens natter geweest dan nu en de droge kleren die ik mee heb hoeven we dan ook niet aan. We lopen nu weer naar Afrika. We lopen vandaag heel wat af van Afrika naar Azie en omgekeerd) en bezoeken nu wel de Lion King show! Het is zo’n heerlijke show met muziek en dans en acrobatiek. Na de Lion king show gaan we met het treintje naar Rafiki’s planetwatch. Hier gaat Sophia met knabbel en babbel en Rafiki op de foto en er staan mensen met dieren waar ze over vertellen en die je ook soms mag aanraken. Zo raken we een python aan en staat er een meneer met een ara die ons nadoet als we een bepaalde beweging maken. De  man vraagt ook Sophia’s handtekeningboekje en maakt daar een prachtige tekening van een ara in.
Hierna hebben we nog tijd voor een attractie. De dinosaur atttractie is helaas gesloten. De finding Nemo show redden we niet meer dus gaan we naar de 3d film van it’s tough to be a bug. Een hele grappige 3d film met echt een paar hele verrassende effecten. Hierna verlaten we het park want ik heb voor mijn moeders verjaardag een diner geregeld in de Animal Kingdom lodge, bij het restaurant Boma, flavours of Africa. Het is maar 5 min rijden naar de Animal Kingdom lodge maar daar eenmaal aangekomen blijkt de lodge uit twee gedeeltes te bestaan en zit het restaurant precies in het gedeelte waar wij niet zijn en worden met een taxi busje naar de goede plek gehad. Onderweg staat de cd van Frozen op, zelfs de taxi is in stijl!
Bij Boma moeten we even wachten en krijgen een pieper die binnen 5 minuten af gaat. De Animal kingdom lodge is een mooie houten lodge en we eten Afrikaans in buffetstijl. We proeven allerlei lekkere Afrikaanse gerechten, het is echt super lekker en een hele leuke sfeer. Overdag kan je vanaf de lodge ook een vlakte op kijken met zebra’s en andere dieren maar nu is het te donker en zijn de dieren waarschijnlijk in hun nachtverblijven.

Om 21.00 verlaten we het restaurant, slenteren nog een beetje door een winkeltje en dan rijden we weer naar onze villa waar ik dan nog wel het blog moet schrijven. (en direct het memory kaartje uit de computer vis en in het fototoestel terug stop!) 










4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verjaardag en gelukkig nog wel leuke foto's gemaakt het ziet er allemaal heel gezellig uit en wat staan jullie er steeds stralend op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je moeder, koel lekker je verjaardag vieren in Florida!
    Heerlijke dag weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Val een beetje in herhalingen maar klinkt weer erg leuk ;)
    Tante ziet er stralend uit met haar badge 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hiep hiep hoera voor (0) Ma!!
    Wat een leuke verjaardag heeft ze gehad in animal kingdom.
    Jammer dat je niet zoveel foto's kon maken als je eigenlijk wilde.
    Maar die er zijn zien er goed uit!!

    BeantwoordenVerwijderen