zondag 14 augustus 2016

gesloten wegen leiden tot nieuwe plannen

Heerlijk uitgeslapen, als ik om 8.30 uit bed kom is mijn moeder al op. Sophia slaapt nog en ik laat haar dit keer een poosje langer liggen. Ik ga zelf aan mijn blog van gisteren werken want daar had ik gisteravond geen puf meer voor. Om 9.45 vind ik het toch eens tijd worden om te gaan ontbijten en ik maak Sophia wakker (die vindt t niet zo leuk, maar ze is er al snel overheen) Na het ontbijt rommelen we nog wat in het huis en om 11.00 gaan we op weg.
Na al die dagen attractie parken, hoe leuk ook, hebben we weer eens behoefte aan wat rust en natuur.
Vorige keer waren we naar Merrith Island geweest en daar wilde ik nu nog wel een keer heen. Via 100 tolpoortjes (die we dan wel voorbij kunnen rijden met de sunpass) komen we in Titusville waar we met een brug naar Merrith Island kunnen. Op Merrith Island aangekomen willen we naar de Black point wildlife drive gaan maar als we daar aankomen is deze afgesloten. Op een bord staat dat hevige regenval de weg beschadigt heeft en dat ze tot 5 september aan de weg gaan werken. Wat jammer nou want deze wildlife drive vond ik wel het hoogtepunt van Merrith Island. We rijden dan maar wat verder en maken een wandeling bij het Scrubtrail. Het is wel een leuk wandelingetje langs lage begroeiing en in de verte water. Hoewel een bord staat met allerlei wildlife dat hier wordt gezien, zien we niets. Het is ook bloed en bloed heet dus al t wildlife heeft zich verstopt tegen de hitte.
We rijden verder tot het manatee vieuw point. Ik verwacht er niet veel van want in de zomer worden er altijd maar weinig manatees gezien. Toch staan we er nog geen 5 minuten als een manatee boven water uitkomt.
Dit uitkijkpunt is onder een brug en die brug gaat regelmatig open voor boten. Toch zien we tussen de boten de manatee nog een keer boven komen.
Er staan hier bankjes en de temperatuur aan het water is heerlijk dus halen we wat te eten en drinken uit de auto en gaan hier lekker picknicken.
Hierna rijden we verder maar zien geen andere leuke punten om te stoppen dus rijden we nu in tegengestelde richting naar het visitor center. Daar nemen we eerst een kijkje, er zijn veel leuke displays en Sophia wil graag eens bobcat in het wild zien, maar ik geef haar weinig kans.
Vanuit het visitor center gaat er een trail via een korte boardwalk langs een meertje. Op een platform in het meertje ligt een hele rij schildpadden. (Een grotere en meerdere kleintjes)
Na deze wandeling gaan we even een kijkje bij het strand nemen, we zijn hier nog nooit geweest en wisten niet wat we van de stranden aan deze kant moesten verwachten. Voor de zekerheid had ik wel zwemspullen mee en gelukkig maar.
De weg naar het strand toe is ook erg mooi met veel vogels. Op het strand is het redelijk druk maar niet te vergelijken met drukte in het weekend op een Nederlands strand.
De zee is hier veel kouder dan de golf van Mexico maar nog steeds een prima temperatuur en de zee heeft hier hele hoge golven. Dat is wel heel leuk, lekker springen in de golven, maar er is ook een sterke stroom en we gaan zeker niet diep. 
We hebben er een heerlijke middag en het is een goed alternatief voor de gesloten wildlife drive, al is het dan iets heel anders. Vanaf het strand hebben we trouwens uitzicht op Kennedy space center.
Om 16.30 hebben we het wel gezien en gaan we terug richting Orlando. Als we net van het strand zijn weggereden zien we mensen met camera's langs de sloot. Er ligt een enorme maar dan ook enorme alligator. Helaas ligt hij half in de bosjes zodat je hem niet helemaal kan zien. De mensen beginnen met enorme takken naar hem te gooien en als ie zich beweegt rennen ze zonder te kijken de weg op. Ik vind dit maar niks dat takken gooien en we gaan weg. Maar toch maar mooi een enorme alligator gezien! Inmiddels hebben we honger en we spreken af dat we onderweg eten bij het eerste de beste restaurant waar wat we tegen komen (en wat we kennen of van gehoord hebben) Het wordt de crackerbarrel, lekker eten in country style. Na het eten spelen Sophia en ik nog een potje dammen in de schommelstoelen op de veranda.
We rijden niet dezelfde weg terug maar de 50 via het plaatsje Christmas, het is tot het stedelijk gebied wordt een veel leukere weg met mooie natuur onderweg. Als het stedelijk gebied wordt schiet het niet meer op, stoplicht na stoplicht maar net als ik op de tomtom dan weer maar over de tolweg wil gaan rijden komen we alweer bij de I4 en die vinden we ook wel prima. Zo oostelijk hebben we nog nooit op de 4 gereden en dat is ook wel eens leuk om te zien.
Nog een korte stop bij de Publix zodat we morgen weer kunnen ontbijten en dan naar huis. Het is 20.30 dus kunnen we  nog even lekker de avond in huis door brengen.

We realiseren ons wel dat we de laatste week in gaan en dat betekent ook dat bepaalde dingen in de koelkast zo langzamerhand op moeten. He wat vervelend nu moeten we een ijsje eten! 













6 opmerkingen:

  1. WoW wat een gator aan z'n staart te zien!!
    Snap inderdaad soms mensen niet laat de natuur lekker zelf z'n gang gaan.
    En om dan met stokken te gaan gooien is toch bezopen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo'n natuurdag, is weer even wat anders dan de drukte van de parken.
    Aardige gator zo aan z'n staart te zien, wat een joepert!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wat een fantastische dag weer en mooie foto's vooral die alligator
    En wat erg voor jullie dat je ijs moet eten 😇Ik heb echt met jullie te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van de Wildlife drive, maar toch nog veel ander mooi natuur gezien! Ik snap nooit waarom mensen zo respectloos met dieren omgaan. En als die gator dan wel agressief zou worden en die mensen iets zou aandoen, wordt hij zeker alsnog afgemaakt.. Frustratiepuntje haha! De dag hebben jullie lekker afgesloten met een ijsje hmmm yummy! Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vond ik ook hoor van die alligator, had best langer in rust naar hem willen kijken maar besloot nu weg te gaan uit irritatie van voor die mensen.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen