zaterdag 13 augustus 2016

Fantasmic day

Om even voor 8en was ik wakker en na even rustig op internet te hebben gekeken werden ook mijn moeder en Sophia wakker en gingen we aan het ontbijt. Vandaag staat weer een Disneydag op het programma. Sommige mensen verbazen ons over hoe we dit volhouden, maar we zijn t zelf zo gewend. Het is zeker vermoeiend maar het is ook waard en ik vind de avonden in Disney ook zo prachtig dat wil ik niet missen. Dan vind ik het persoonlijk vermoeiender om weer helemaal naar de parkeerplaats te gaan, naar huis te rijden en weer terug te komen. Ondertussen doen we het in Disney dan wel wat rustiger aan. Hebben altijd fastpassen voor populaire attracties gaan (bijna) nooit langer dan een half uur in de rij. Wel gaan we vaak ergens zitten iets eten of iets drinken en kiezen we attracties waar je een tijdje lang in de airco zitten kan.
Goed vandaag stonden de Hollywood studio’s dus op het programma. Om 10.00 reden we de parkeerplaats op, weer goed onthouden waar we geparkeerd staan (film 26) helaas precies als we aankomen rijden moeten we weer helemaal achterin parkeren. Met het trammetje, tassencontrole (duurt hier minder lang dan in Magic Kingdom) dan zijn we in het park. In Hollywood studio’s werkt het fastpass programma anders dan in MK en AK. Van de populaire attracties mag je maar 1 fastpass en vervolgens mag je er twee van wat minder populaire attracties. Om 11.00 hadden wij Toy story staan dus dat duurde nog een uurtje. We liepen rustig door de straten van Hollywood en Sophia ging met Donald en Katrien op de foto. Sophia was helemaal verbaasd dat Katrien eigenlijk Daisy heet. Toen we een stukje verder liepen zagen we Bolt, dat is een figuur die we nog nooit eerder gezien hebben dus Sophia enthousiast de rij in. Helaas de medewerkster zei al, over 10 min wordt Bolt vervangen door Knabbel en Babbel en die heeft Sophia wel al in haar boekje. We bleven toch staan misschien zouden we het redden maar nee, net twee families voor ons ging Bolt weg. Wat extra jammer was, was dat het laatste jongetje het niet eens leuk vond.. maar ja die was nou eenmaal eerder in de rij gaan staan. Ondanks dat we toen bijna aan de beurt waren zijn we toen toch uit te rij gegaan want Knabbel en Babbel heeft Sophia dus al. Wat zullen we dan eens gaan doen, we kwamen langs het Chinese theater en zagen een korte rij voor de great movie ride, dus besloten we daar in te gaan. Binnen in de rij met airco werden allemaal stukken van hele oude film klassiekers getoond en daarna ga in een lang karretje langs allemaal filmklassiekers. Het is best al een oude attractie maar ook nog steeds leuk (vinden wij) Met een gids rij je langs de filmscenes en hij vertelt er van alles over. Vervolgens bij de wild west scene stapt hij uit (het achterste karretje bij de gangsters) en gaat hij met de poppen mee schieten en komt er een andere acteur bij die het karretje overmeestert. Verder langs allerlei scenes en bij Indiana Jones krijgen we onze oude gids weer terug. Ik had niet verwacht dat Sophia deze attractie leuk zou vinden maar als we eruit komen vraagt ze of als we tijd over hebben we er nog een keer in kunnen. Ik vind het prima maar eerst zien of er tijd over is. In Hollywood studio’s zijn weinig echte attractie en je gaat vooral van show naar show. Nou hou ik veel van shows en vooral van musicals dus is dit een prima park voor mij.
Nu is het dan 11 uur en kunnen we ons fastpass voor Toystory gaan gebruiken. Het is zo’n leuke attractie. Met een 3d bril op, op allerlei verschillende doelen schieten. Ik heb van ons drieeen gewonnen.
We gingen nog even in de rij voor op de foto met Woody en Buzz. Ik had op pinterest gelezen dat je een bepaalde figuren dingen kon vragen en dat ze dan iets speciaals zouden doen. Een voorbeeld die ze vroeger deden maar nu niet meer uit veiligheidsoverwegingen is dat als je zei Andy is coming ze zich lieten vallen.
Nu had ik samen met Sophia nog wat van die zinnen opgezocht en eentje was tegen Buzz om hem in zijn spaanse stand (zoals in Toy story 3) te zetten. Sophia vroeg hem: Can you do the Spanisch style? En vervolgens begon hij te dansen, was heel grappig!
Nu we in deze attractie geweest zijn kan ik wel een nieuw fastpass via mijn telefoon aanvragen voor een populaire attractie. Ik rommel er een tijd mee, Sophia wil graag de Rock n Rollercoaster maar die heeft steeds tijden waarop het niet uit komt. Uiteindelijk vind ik er een voor 20.00 dan kunnen we er nog precies in voor Fantasmic.
Nu gaan we eerst naar de show van Beauty and the beast om er te komen moeten we wel de volle zon door en het is behoorlijk heet. We genieten van de show van Beauty and the beast en als we er klaar zijn hebben we een halfuurtje over voor de volgende show van Frozen waar we weer Fastpassen voor hebben.
Daarom gaan we lekker in de schaduw op een terras fruit eten en drinken we frozen lemonade. Daarna kunnen we meteen door naar de show van Frozen. Mensen met een fastpass mogen er eerst in en daarna vullen ze het op met andere mensen. Wij hebben dus een fastpass dus we hebben zeker een plek deze show. Heerlijk een grote zaal in de airco. De show is een sing along gepresenteerd door twee grappige mensen (ze deden aan Mike en Molly denken) met heel veel actuele humor erin. Op het einde komen Anna, Elsa en Kristof er ook bij en wordt Let it go nog een keer gezongen en dan laat Elsa het in hele theater sneeuwen. Prachtig gedaan en ook door die humor die in de show zat was het een hele leuke show.
Om 16.00 hebben we diner reservering en het is nu 15.00 dus wat zullen we gaan doen… We gaan naar de 3d film van de muppets, lekker weer in de airco en hij begint precies als wij er aan komen. Na de film hebben we nog een kwartier over maar we besluiten alvast naar het restaurant te gaan. Het is bloed heet als we het pleintje over steken en zijn blij als we weer in de airco van het restaurant zijn. (The Hollywood Brown and Derby)
In de eerste instantie kan de dame achter de balie onze reservering niet vinden, ik heb de bevestiging met een nummer op mijn telefoon staan en haar collega heeft hem dan in no time gevonden. Het kwam omdat zij bij 16.00 had gekeken en onze reservering om 16.10 stond, terwijl we dit wel gemeld hebben.
Ik heb voor dit restaurant een Fantasmic dinner package geboekt. Dat betekent dat we een vast bedrag betalen en dat we dan uit het menu mogen uitzoeken wat we lekker vinden en we krijgen gereserveerde kaartjes voor de Fantasmic show van vanavond wat betekent dat we daar niet lang van te voren aanwezig hoeven te zijn om aan een plaats te komen.
We eten super lekker. Het eten is echt heerlijk en de borden prachtig opgemaakt. Het is net Masterchef! Ik had vooraf Ahi Tuna, mijn moeder Carpaccio en Sophia kippensoep. Als hoofdgerecht had ik 3style pork, mijn moeder Grouper (een soort vis) en Sophia vissticks en dan kwam er nog een toetje aan van 3 soorten toetjes. Heerlijk gegeten, prachtig opgemaakt, (ook natuurlijk een hoge rekening) echt een aanrader. Terwijl wij heerlijk binnen zaten te eten barste buiten het noodweer los. We zagen iedereen met paraplu’s en poncho’s lopen en we zagen lichtflitsen die niet van een fotocamera waren.
Toen we klaar waren met eten was het weer droog en een heerlijke temperatuur, veel beter dan die hitte die we daarvoor hadden.
We gingen naar de show van de kleine zeemeermin. Een show van poppen in combinatie met film en acteurs, vinden we altijd een leuke show, ook lekker verfrissend want er steekt een zeebriesje op en zijn druppeltjes die moeten doen lijken alsof je onder water bent.
Hierna hadden we nog even tijd voor ons volgende fastpass. Mijn moeder en ik wilde eigenlijk naar de Indiana Jones show maar de laatste was net begonnen, dus had Sophia geluk en konden de we Great Movie ride nog een keer doen. We waren nu hier helemaal zonder rij voor aan de beurt en konden nog net op de laatste rij van het voorste karretje zitten. Sophia vond het jammer ze had liever nog even gewacht zodat ze op de voorste rij naast de gids kon zitten.
Omdat we ook weer in het voorste karretje zitten stapt de gids weer in het wilwest gedeelte uit.
Na deze attractie is het tijd voor ons Fastpass van Star tours, er zijn hier veel verschillende soorten films dus het is niet hetzelfde als in Parijs. Deze keer hadden we een onderwater gedeelte en likte een grote vis aan ons voorruit.
Als we uit deze attractie komen hebben we nog een uur tot de fastpass van Rock n roller coaster. Ik weet ook niets meer te doen. Kijk nog even op mijn app wat de reguliere wachttijd is, maar dat is 90 min dus dat is geen optie. We zitten even op een bankje naar de mensen op om ons heen te kijken. Mijn moeder en ik vinden dit prima maar Sophia vind het saai dus gaan we met haar dan in de rij om met Olaf de sneeuwpop van Frozen op de foto te gaan. Hierna lopen we langzaam richting Rock n rollercoaster maar er vallen wat druppels en die druppels worden meer en meer regen. Mijn moeder gaat niet mee de Rock n rollercoaster in en we spreken voor een winkeltje af. Terwijl Sophia en ik zonder regenponcho naar Rock n rollercoaster lopen begint het echt te gieten. Het laatste stukje rennen we maar we zijn druipnat. We schuilen even waar de rij begint want de fastpass ingang is voor het eerste stukje in de regen. Maar nou ja zo kunnen we wel blijven staan en we zijn toch al nat dus dan maar de regen in.
Gelukkig zijn we al snel binnen, lekker fris met de airco aan. Door het wilde ritje in de Rock n Rollercoaster drogen we weer een beetje op. Als we eruit komen is het droog, vinden mijn moeder al snel en gaan we naar Fantasmic. We hebben een gereserveerd vak het is er al aardig druk maar er zijn ook nog veel lege plekken. We hebben geluk, vooral Sophia want de bank voor ons blijft leeg, dus kunnen we alles goed zien!
De show is zoals altijd weer prachtig. Ik had op het Orlando forum gezien dat er vorige week een ongeluk was gebeurt dat Dopey  van de boot was gevallen en dat daarom de boot was geschrapt. Sophia was enorm teleurgesteld want de boot is het hoogtepunt. Ik vroeg me al af wat dan het alternatief zou zijn, maar de boot (en Dopey) waren er gewoon weer bij! Prachtig. Ik vind dit toch zo’n mooie show! Als we het theater uitlopen eerst even naar de wc die we de Harry Potter wc noemen. Van buiten is het een klein gebouwtje maar als je binnen komt lijkt ie wel magisch vergroot te zijn, zo groot is ie van binnen!
Terwijl we weg lopen zien we tot onze verrassing nog vuurwerk. Dit is nieuw vroeger was er geen  vuurwerk in Hollywood studio’s. Ik had al in het foldertje zien staan dat er een Galactic dessert firework party was, maar dacht dat het iets van Fantasmic zou zijn. Het was een mooi vuurwerk met als thema Start wars.
Na deze prachtige afsluiting gaan we met het trammetje waar we toch vrij snel inzitten ondanks een lange rij. Even een file om van de parkeerplaats te komen maar voor 11en zijn we thuis, dus dat valt reuze mee!

Ik val in herhaling maar het was alweer een prachtige dag! Wel veel foto's van het eten vandaag maar t was ook zo bijzonder lekker!






















3 opmerkingen:

  1. Zo wat een bikkels zijn jullie weer een hele dag in het park.
    Maar ja als je iets leuks vind is het geen probleem.
    En wat hebben jullie weer veel gedaan Oo een dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie halen tenminste alles uit je vakantie. Dat eten ziet er idd verrukkelijk uit! Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne dag weer! Leuk al die shows en dat eten ziet er inderdaad goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen