woensdag 17 augustus 2016

Een goede dag voor de voetjes

Heerlijk uitgeslapen tot 8.45 en hoewel ik de eerste was volgde mijn moeder niet veel later. Sophia bleef liggen tot 9.30 en vrijwel direct toen ze wakker was gingen we facetimen met Kader. Thuis weer alles goed en wij lekker aan het ontbijt van een gebakken eitje.
Daarna wil Sophia eerst even een potje air Hockey spelen (tegen oma, Sophia heeft gewonnen) en vervolgens badpakken aan en het water in.
Het is heerlijk een lekker zonnetje maar niet te heet. We zwemmen en dobberen op onze noodles en opblaasbare dingen. Heerlijk voor de voetjes dit!
Heel even valt er een buitje, ik denk er over om eruit te gaan maar nog voor ik dat bedacht heb is het alweer droog.
Na een uurtje (ong 12.30) horen we t in de verte rommelen en om de beurt stoppen we met zwemmen, Sophia natuurlijk als laatste.
We hangen nog even wat in huis rond en bedenken wat we nu zullen gaan doen. We hebben twee mogelijkheden. Optie 1 is Celebration en optie 2 winkelen, want ik denk dat er nog wel wat in de koffers past.
Wanneer we nog maar net in de auto zitten begint het te regenen en niet zo’n beetje ook. Ok dan wordt het dus geen Celebration maar winkelen bij regen kan prima.
We zijn nog niet aan de outlets op international drive geweest dus wordt dat de bestemming.
Terwijl we er heen rijden is het hard aan het regenen en onweren. We hebben nog niet zoveel regen en onweer gehad als vandaag.
Op de parkeerplaats is het erg druk en we rijden ook flink wat heen en weer voor we een parkeerplek gevonden hebben. Het regent net even wat minder dus we kunnen zonder al te nat te worden de oversteek naar de winkels maken.
We beginnen bij Guess, ik vind er twee mooie spijkerbroeken, mijn moeder 1 en voor Sophia een vestje met glitters. Bij het afrekenen krijgen we er nog een gratis rugtas bij.
We bekijken nog wat winkels zonder wat te kopen en als we op weg naar Gap kids zijn begint het weer erger te regenen.
Terwijl Sophia bij Gap aan het passen is, horen we het buiten donderen. We slagen goed voor Sophia, broeken, blousjes en vest. Bij het afrekenen merkt de man achter de kassa op dat alles voor Sophia is, waarop zijn collega antwoord dat dat het lot van de ouders is. Tja ze groeit ook overal zo snel uit en hier in Amerika kunnen we goed slagen.
Na Gap willen we weer naar de auto we redden het om er redelijk droog aan te komen, alleen het laatste stuk is het een sprintje naar de auto rennen.
Het is even voor 5en en vandaag staat weer een restaurant op het programma waar ik al heel lang wil eten, Kobe steakhouse. We zijn er iets te vroeg, ze openen pas om 17.00 maar we kunnen vast binnen wachten.
We komen aan de griltafel met een Engelse familie van 7 mensen. We beginnen met een lekker drankje, Sangria voor mij, Alcoholvrije Pina Colada voor mijn moeder en een speciale lemonade voor Sophia.
Vervolgens kiezen we onze gerechten, we krijgen allemaal een uiensoepje vooraf. Daarna een salade met een lekker sausje. Vervolgens komt de kok aan tafel. We hebben geen Japanse kok maar een Amerikaanse maar hij is net zo goed, hoewel hij zegt dat hij nog aan het leren in. ‘
Hij bakt de rijst op de plaat en jongleert en speelt een potje basketbal met de eieren. Vervolgens komen de groenten en maakt hij een vulkaan van uien.
Dan krijgt iedereen zijn hoofdgerecht. Ik heb shrimp en scallops, mijn moeder tonijn en Sophia biefstuk. We hebben heerlijk gegeten (hoewel mijn moeder haar tonijn iets te spicy vond, maar we hebben ook nog wat met elkaar geruild) en genoten van de kok die een mooie show gaf. Ik verbaasde me vooral over Sophia die bijna alles heeft opgegeten. Normaal is ze nogal kieskeurig maar dit vond ze echt heerlijk!
Omdat we vroeg zijn gaan eten zijn we ook lekker vroeg thuis. Het is eindelijk droog, we hebben niet zoveel regen gehad als vandaag, maar gelukkig heb je daar met winkelen weinig last van.
We brengen de rest van de avond lekker door met een filmpje kijken op dvd en nog een potje air hockey Sophia tegen mij en ik won.

Vandaag dus weer eens lekker bijgekomen!







4 opmerkingen:

  1. Maar dit zijn ook van die heerlijke dagen lekker niets doen beetje shoppen en lekker eten..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker rustig dagje en goed geslaagd met winkelen lekker hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dagje! Lekker rustig aan en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat hadden de voetjes wel even nodig denk ik na al dat "park geweld". Lekkere relax dag!

    BeantwoordenVerwijderen