donderdag 4 augustus 2016

Make a little Magic

Vandaag stond weer een Universal dag op het programma maar omdat we er al een keer geweest zijn stonden we niet voor dag en dauw op. Ik werd om 8.00 wakker en mijn moeder en Sophia iets later. Lekker op het gemak aan het ontbijtje en om 9.30 zaten we weer klaar in de auto. Een nadeeltje van iets later weg, is dat het overal drukker is. Eerst op de I4 file, daarna bij Universal was het veel drukker bij de controle dan toen we vroeger waren. Wat wel grappig is, is het grote scherm na de controle daar kan je jezelf zien lopen en dan zie je op dat scherm er een dino of een ruimteschip tussen komen.
We begonnen deze keer bij Islands of adventure. Hier wilden we in ieder geval Spiderman nog doen. Er stond een wachtrij van 45 min, ik wil al aansluiten als Sophia voorstelt de single rider lane te nemen. Ik ben verbaasd, leg haar uit dat ze dan wel in haar eentje in het karretje moet. Met een zucht, mama ik ben hier in geweest toen ik 4 was, natuurlijk durf ik hier wel alleen in. En zo waren we binnen 5 minuten aan de beurt. Ik zat met andere mensen in een karretje mijn moeder en Sophia wel samen maar dan niet naast elkaar.

Even verderop komen we een of ander figuur tegen, Sophia gaat met m op de foto en hij blijkt Hugo te heten. Speciaal voor Hugo zet ik de foto op het blog!


Na Spiderman lopen we naar Jurassic park, maar hoe ik ook argumenteer in de Jurassic river wil Sophia echt  niet. Ook in de nieuwe Kingkong wil ze niet maar dat begrijp ik wel dat ziet er ook wel spannend uit. Ik weet zeker dat ze Jurassicpark wel zou durven maar ze is niet om te praten en dus gaan we weer naar Harry Potter. The Forbidden journey heeft een storing dus gaan we eerst weer wat in Zweinsveld rondlopen. Sophia tovert weer bij elke etalage ruit en we kijken in de winkeltjes. Dan zien we dat de attractie het weer doet, wachtrij staat op een half uur. Bij de ingang is het druk en dan moet je nog eerst naar de kluizen voor je bagage. We zijn slim en gaan via de winkel naar de kluizen en zijn zo aan de beurt. Sophia durft wel weer in de singleriders lijn en nu slaan we een heel stuk van de wachtrij over en komen nog wel in een hal met schilderijen en de sorteerhoed en zijn dan na 10 minuten al aan de beurt. Sophia en mijn moeder zitten alweer bij elkaar in het karretje en ik alleen. Wat geweldig blijft deze attractie toch, Sophia wil eigenlijk direct nog een keer maar ik voel me een beetje draaierig en denk niet dat ik deze attractie twee keer achterelkaar aan kan.
Daarom willen we met de trein nu weer naar Universal studio’s maar als we goed en wel in de rij staan is de trein stuk. Samen met een stel andere mensen blijven we in de rij maar als we een poos blijven wachten wordt ons toch geadviseerd om weg te gaan en dat doen we dus ook maar. We besluiten in de drie bezemstelen te gaan eten. Eerst sta je in een rij om te bestellen, we kiezen ribs en kip met een maiskolf en lekker weer pompoensap en frozen butterbeer. De vrouw achter de kassa rekent en rekent en kan ons op een of andere manier met een meal deal 8 dollar korting aanbieden, of we dat willen, nou graag! Daarna met je eten in een korte rij tot je naar je tafel gebracht wordt. Een prima systeem dat je niet met je eten hoeft te gaan zoeken naar een plek en dat alles dan bezet is.
We eten en drinken heerlijk en als we uitgegeten zijn werkt de trein weer. In de trein zien we andere beelden dan toen we er andersom heen reden. Nu zien we centaurs en staat Alastor Moody op ons te wachten. In Londen gaan we nog in de telefooncel en draaien het nummer van het ministerie van toverkunst. Vervolgens willen we nog een keer in escape from gringots er staat een rij van 30 min en ondanks dat Sophia wel weer in de singleriders wil, gaan we toch in de gewone rij omdat ik de rij door de zalen ook wel erg mooi vindt. Maar die rij liep wel een eind op tot bijna 60 min, had maar voor de singleriders gekozen zegt Sophia eigenwijs. De attractie is echt super geweldig. Op de weg is weg wil ik eigenlijk nog het nieuwe Harry Potterboek kopen maar dat is uitverkocht, had ik het nu maar de vorige keer meegenomen. Nu verlaten we Harry Potter en gaan we naar Et, een oude attractie maar we vinden het erg leuk, grappig hoe je op de fietsen zit en op de fiets van Sophia zit een mandje met ET erin. Op het einde hoort hij je naam te zeggen. We horen wel andere namen maar niet de onze. Vervolgens gaan we lekker bij Starbucks Frappucino en lemonade drinken. Ik wil eigenlijk nu naar huis, het is bijna 18.00 maar Sophia wil graag nog in Shrek dus vooruit dan maar. Heel even is daar ook een storing maar dat is gelukkig gauw opgelost en dan zitten we lekker in de grote filmzaal. De stoelen gaan op en heen en weer. Het is een leuke grappige film. Na Shrek verlaten we het park echt. We zijn te moe om nog uit eten te gaan en gaan naar de villa waar we nog wel het een en ander in huis hebben.
Gisteren hadden we de manager nog gebeld omdat het slot van de deur naar de garage vast zat. Nu is hij geweest, met een briefje met excuses en we kunnen weer de schuur in voor onze wasjes. Terwijl mijn moeder zich over de was bekommert speel ik even met Sophia een potje air hockey en dan gaan we lekker buiten eten.
We brengen de hele avond in en om het zwembad en spa rond. Heerlijk!!!












7 opmerkingen:

  1. Klinkt weer goed allemaal wat een plezier de hele dag en dan in de avond lekker relaxen klinkt als een hele fijne vakantie enne gelukkig ziet onze Hugo er stukken beter uit ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hรจ mama. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag. ๐Ÿ˜‚๐Ÿค—

      Verwijderen
  2. Zo'n hele dag pretpark hakt er altijd wel in. Heel leuk, maar ook vermoeiend.
    Er waren wel veel attracties een poosje buiten werking zeg.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag weer. Jullie kunnen het wel goed volhouden zo'n hele dag in een park rondlopen, dat is toch best vermoeiend. Dan is het toch wel heerlijk om bij thuiskomst lekker te relaxen bij je eigen pool ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer van Sophia hoor dat ze in de single rider line gaat staan!!
    Maar dat scheelt jullie wel mooi veel tijd,om weer andere leuke dingen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Serieus wie is die pop dan? Hij omhelst soph wel innig. Hahaha
    Onze Hugo is nu knock out van een dagje dierentuin maar zal het hem zo laten zien ;)

    Leuk verhaal weer! Ben al benieuwd naar de volgende. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen idee een stripfiguur van Universal maar ik vond t gewoon grappig dat ie Hugo heette

      Verwijderen