zondag 21 augustus 2011

typhoon lagoon

Net als alle andere dagen wekte Sophia me weer om 7.30 waarna ze direct zei, ik ga ook bij oma kijken, dus die werd ook meteen wakker. Kwam goed uit want we hebben ons lekker aangekleed, wat ontbeten en  op weg naar Typhoon Lagoon. We kwamen daar precies om 9.00 aan en het was nog heerlijk rustig. We hebben een mooie handdoek voor Sophia gekocht, een refill mok die we de hele dag met frisdrank kunnen vullen en huren een kluisje. Daarna zoeken we eerst een mooi plekje in de schaduw en daarna gaan we ons omkleden. Als we ons hebben omgekleed komt Stitch eraan en er zijn geen andere kinderen. De fotopas fotograaf maakt een foto.( Je krijgt hier kleine pasjes aan een elastiekje die je om je zwempak kan binden.) en ik wil ook een foto maken met mijn onderwater camera maar hij doet het niet. Dat is gek, ik maak de camera open en zie dat de batterij er niet in zit. Ik had hem van de week opgeladen en dus vergeten weer in het toestel terug te stoppen. Geen foto’s op het blog dus vandaag. We hebben wel door de fotograven foto’s laten maken maar die komen dus pas bij thuiskomst op het blog.
Na stitch kwam ook nog Lilo dus is Sophia daar ook mee op de foto geweest. Daarna gingen we de lazy River in. Het was nog lekker rustig dus we hadden heel snel al een band te pakken en we hebben heerlijk rustig anderhalf rondje gemaakt. Lekker relaxen en genieten van de tropische omgeving. Toen we uitstapten is Sophia een paar keer van een kinderglijbaantje afgeweest en zijn we even in de golven geweest, maar de grote golf kwam maar niet dus zijn we eruit gegaan en naar de gangplank falls, een familie raft. Dit ging erg leuk met zijn drieeen in een raft. Hierna hadden we wel weer eens honger en ik wou graag zo’n Turkeyleg proberen. Het ziet er niet uit, ik voelde me net een flinstone maar lekker was t wel.  Lekker een poosje op onze stoelen gezeten en daarna naar het grote bad waar nu wel de big wave kwam. Een enorme golf van een 4 meter hoog die met een enorme kracht op je af komt. We zijn met Sophia natuurlijk niet diep gegaan maar ook in het ondiepe had hij nog ongelofelijke kracht. Sophia hield zich goed aan me vast en dan lieten we ons met de golf meevoeren. Ze ging wel steeds kopje onder maar vond dat helemaal niet erg. Toen we genoeg water in ons neus en mond hadden gekregen zijn we weer een rondje op de lazy River gaan drijven. Na anderhalf rondje uitgestapt bij het shark reef maar daar was een rij van 45 minuten en daar hadden we geen zin in. We hadden dit natuurlijk ook al uitgebreid gedaan bij discovery cove. Wel even bij de onderwater uitkijk gekeken naar de vissen. Daarna door naar onze stoelen en weer lekker wat gedronken en gezeten.  Toen wilde ik wel eens van de crush n gusher (ofzo iets) af, een water achtbaan. Er stond een bordje met een rij van 30 minuten maar t ging veel sneller. Toen ik in de rij stond begon het te regenen. Gelukkig nog niet onweren en ben ik lekker naar beneden en gegleden. T was erg leuk. Mijn moeder was met Sophia in het  nabij gelegen zwembadje. Het regende inmiddels een stuk harder. We zwommen nog even samen en mijn moeder was aan het bedenken of ze ook van de crush n gusher af zou gaan. Ze had net besloten van wel en was net in de rij gaan staan toen t ging onweren en iedereen eruit moest. We hebben van de andere keren geleerd. Toen hadden we namelijk heel lang gewacht en duurde het een eeuw voor we er weer in mochten. Dus nu ons aangekleed en naar huis. Het aankleden ging snel maar op de parkeerplaats was t een chaos en duurde het wel even.
Lekker naar ons huis en wat computeren en dvd kijken (en spelen Sophia) toen gingen we naar de publix met het idee dat we wel eens wilden barbequeen. Naast onze lanai staat een barbecue. (een gewone, een die op houtskool werkt) maar we konden bij de publix nergens spullen voor de barbecue vinden. Wel vlees maar geen houtskool, aanmaakblokjes enz. We hadden vanavond wel zin om lekker in ons huis te eten dus hebben we wat gekruid vlees en een microwave mashed patatoes gekocht. Samen met een wijntje en een ijsje die we nog in huis hadden smaakte het erg lekker. Na het eten weer lekker relaxen in ons huis.
Jammer genoeg dus geen foto's bij dit bericht, morgen vanuit Seaworld weer

1 opmerking:

  1. Waar zitten jullie nou precies?
    Zoals ik het begrijp hebben jullie een huis gehuurd en daar zijn die disney parken en waterparken in de buurt ofzo?
    Het klinkt wel heel gaaf, ik wil ook wel eens!

    Liefs Manon
    En ik kan niet wachten op mijn Uggs! :)

    BeantwoordenVerwijderen