zaterdag 27 augustus 2011

hoe blizzard beach, typhoon lagoon werd

Lekker bijtijds wakker. Mijn moeder heeft gelukkig geen nieuwe bulten maar slaapt ind niet al te best van de jeuk en de angst.
We houden het weer in de gaten ivm Irene, maar t ziet er naar uit dat het vandaag toch aardig weer gaat worden. We komen voor 9en aan in Blizzard beach. Maar huh wat is die parkeerplaats vreselijk leeg. We zijn wel vroeg maar zo vroeg... We parkeren de auto net helemaal vooraan als er een vrouw aankomt die vertelt dat Blizzard Beach vandaag uit voorzorg is gesloten vanwege de wind en de vele regenval die ze verwachten aan te zien komen. Typhoon lagoon is wel open. Daar zijn we dan wel al geweest maar ja we hadden zin in een waterpark vandaag...Dus op naar Typhoon lagoon. Jammer van Blizzard beach maar ja daar komen we dan wel weer een andere keer.
Het weer is vandaag heerlijk. Niet benauwd door een klein windje wat er staat en het heeft helemaal niet geregend.
We komen om 9.15 in Typhoon lagoon aan en kiezen een lekker plekje in de schaduw uit. We kopen een sticker voor onze refill beker. En we kopen een bakje met freshly made mini donuts want we hebben nog niet ontbeten. We eten en drinken dit eerst lekker op en gaan dan als eerste in Gangplank falls, de familieraft. Lekker we zijn vroeg dus nog geen rij. Daarna gaat Sophia lekker spelen in het kindergedeelte en gaan mijn moeder en ik om de beurt van zo'n glijbaan met een band af. Sophia mag er alleen af als ze alleen gaat. Op schoot gaan is verboden en ik zie het niet zitten om haar alleen in een band naar beneden te laten glijden. Gelukkig is er in het kindergedeelte een speciaal glijbaantje waar kinderen met hun eigen band  vanaf kunnen en daar is Sophia zeker 10 keer afgegaan.
Met zeer veel moeite kregen we haar daar weg en toen wilden we lekker van de lazy river. Het was inmiddels druk geworden. Twee grote banden waren gauw gevonden maar Sophia wou graag op een kinderbandje en het duurde lang voor er een vrij was. Uiteindelijk zijn we geslaagd en lekker weggedreven.  Na anderhalf rondje gingen we eraf. We zagen Sophia langzaam in slaapvallen op haar band. De ogen vielen echt soms dicht en ze zat echt te knikkebollen. We stapten dus af en hadden ook wel trek gekregen. Sophia was intussen vreselijk jankerig geworden een combinatie van vermoeidheid en honger. Tegen die honger was snel iets gedaan. We hebben een patatje voor haar gekocht en een turkey sandwich voor ons. Maar de slaap kwam niet. Maar ondertussen wilde ze niets. Zwempak uit, kleren aan, zwempak weer aan, in het zand spelen, toch maar weer niet, gaan zwemmen, nee toch niet.. In de tussentijd ben ik een keer in de cruch en gusher, de watercoaster gegaan. Toen ik terug kwam een wou Sophia wel weer zwemmen en zijn we naar t kinderglijbaantje gegaan. Mijn moeder en ik gingen nog in de tussentijd om de beurt naar de Big Wave. Oh wat vind ik die toch geweldig, wat een kracht. Omdat ik zonder Sophia veel dieper kan gaan ben ik lekker diep gegaan waar t niet zo druk is en dan kan je lekker met de golf proberen mee te zwemmen.
Na een poosje hadden we dorst en trek in iets lekkers dus weer naar de plek en naast wat te drinken wat zoetigheidjes gehaald. Zodra Sophia dit op had viel ze als een blok in slaap. Mijn moeder en ik hadden geen van beide zin om er alleen op uit te gaan dus zijn we gewoon lekker gaan liggen op ons bedje in de schaduw en voor het wist sliep ik ook. Ik.. in slaap gevallen in een pretpark, t moet niet gekker worden.
Toen t 4 uur was heeft mijn moeder ons allebei wakker gemaakt en dat was in t geval van Sophia een ramp, Ze bleef maar huilen, maar ze moest echt wakker worden want we moesten nog naar hotelbeds om onze vergoeding van t diner van gisteren op te halen.
In de auto viel ze weer in slaap en toen ze weer wakker werd was ze eindelijk weer een beetje gezellig.
Bij hotelbeds de vergoeding opgehaald en toen was t tijd om nog wat laatste aankoopjes te doen. We gingen naar de Floridamall en hebben daar lekker rondgestruind en bij JC penny's nog wat ondergoed gekocht en leuke haarspeldjes voor Sophia.
Bij de foodcourt wat gegeten en daarna rondgekeken bij Pottery Barn. Waar Rachel van Friends vanalles kocht maar Phoebe niet mocht weten dat t van Pottery Barn kwam. haha nou ja hebben we dat ook weer gezien maar t was heel erg duur. (ik zocht nog nieuwe stoffen placemets voor thuis) en we hebben er verder niets gekocht.
Daarna nog ffies naar de walmart voor wat laatste aankoopjes. Oa een visweegschaaltje. Voor al die grote vissen die we morgen in Magic Kingdom gaan vangen., Haha nee om de bagage te wegen want we willen natuurlijk niet bijbetalen voor onze aankoopjes.
Als alles goed gaat willen we morgen nog naar Magic Kingdom en overmorgen voor we in het vliegtuig stappen nog een paar uurtjes naar Seaworld.
Ik weet niet zeker of ik dan nog tijd heb om het verslag van morgen op internet te zetten anders komt alles als we weer thuis zijn...








2 opmerkingen:

  1. Het is hier telkens op het nieuws die orkaan Irene.
    Hoop dat het allemaal mee is gevallen!
    Leuke foto's! Lijkt me echt een gaaf zwembad.

    Kus! Manon
    Ps. Nog nieuws van Kader?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk op zo'n band in de lazy river.
    Enne.... Irene heeft Florida gelukkig "links" laten liggen.
    Lots of fun verder!

    BeantwoordenVerwijderen