maandag 22 augustus 2011

Seaworld

@Manon, alle disneyparken, waterparken, seaworld, universal studio's enz liggen in en om Orlando. Wij hebben een villa in het stadje Davenport, het ligt ong op 30 min rijden van de parken. Je moet t zeker ook eens gaan doen, het is echt heerlijk!

Nog voor 7en was Sophia alweer wakker en dat betekende dat wij dus ook wakker moesten worden. Eerst ik en daarna, zo nu ga ik naar oma. Na douchen, aankleden etc, een klein ontbijtje en op weg naar Sea World. Om 9.00 was het openingstijd en om 9.00 kwamen we aan, mooi op tijd dus.
Het was nog lekker rustig dus ben ik Manta, de nieuwste achtbaan gaan uitproberen. Je gaat hier al op je buikliggend vanaf. Het was echt super. Een klein stukje dat je de looping maakte en dus op een gegeven moment hing je op je rug, dat vond ik wel eng maar toch wauw wat een ervaring.
We hebben rustig de schildpadden en de flamingo's gekeken en zijn toen een plaatsje gaan zoeken voor Blue Horizons, de dolfijnenshow. Maar het is veel meer dan een dolfijnenshow er is veel acrobatiek en er vliegen vogels, mooie muziek echt een spectacel. Toen het was afgelopen mocht Sophia een knuffel uitkiezen in de winkel, dat had ik al in Nederland beloofd en ze was het niet vergeten. Ze koos een dolfijn, wat ik een goede keus vond. Hij is mooi en we hebben deze vakantie al veel dolfijn ervaringen gehad en ze praat veel over dolfijnen dus deze knuffel is een mooi cadeautje voor haar. Mijn moeder had haar oog laten vallen op een manta knuffel voor op haar bank.
We hebben een sportbeker gekocht die we de hele dag voor een dollar kunnen refillen, zo blijven we lekker drinken en wordt t niet te duur.
Van het diningplan (onbeperkt eten) heb ik afgezien want meestal delen we een maaltijd in een park en eten we niet zoveel dat we dat op krijgen.
We zijn nu doorgelopen naar het Shamu stadion. (Orca's) Wat is dat groot zeg, wat veel mensen kunnen daar zitten en ondanks dat we ruim van te voren aanwezig waren, waren er nog maar weinig plaatsen. We wilden graag in de soakzone zitten. (droge kleren zitten veilig in plastic tasjes en ook alle camera's goed opgeruimd in zakjes, behalve de onderwatercamera die heeft nu goed dienst gedaan) Er waren alleen maar plekken op de eerste twee rijen en daar had je iets minder uitzicht op het geheel, wel zag je het supergoed als ze langs je heen zwommen enzo. De show was geweldig, wat een geweldige dieren zijn dit toch. Toch vond ik de show vroeger waarbij de trainers het water in gingen mooier, maar ja t is nou eenmaal zo en we hebben ervan genoten en zijn helemaal soaked geworden.
Daarna hebben mijn moeder en ik ons omgekleed en Sophia ging nog even verder met nat worden in de waterspeelplaats. Toen ze er eindelijk genoeg van had hebben we haar ook omgekleed en mocht ze een rondje op de draaimolen. Waar ook de volwassen toch echt een veiligheidsriem om moesten, huh gaat t dan zo hard? Welnee t was een hele kalme draaimolen.
Door naar de wild Arctic waar de pooldieren leven. Op zich is zo'n poolstation leuk gemaakt maar deze dieren hebben wel de minst mooie ruimte van heel Seaworld en we waren er ook gauw uitgekeken.
Toen naar de zeeleeuwen en zeeotter en walrus show. Twee families achter ons hadden vreselijke ruzie over het wel of niet bezet houden van plaatsen, ze gingen daarbij zo tekeer dat ik de helft van de grappige mime speler heb gemist. Deze show vind ik zelf niet meer zo heel veel aan. Ik vind de zeeleeuwen, de otter en de walrus wel leuk maar op een of andere manier vind ik de show niet zo heel leuk. Sophia wel dus daar doen we t dan maar voor.
Hierna hadden we echt honger en zijn we lekker binnen in de airco wat gaan zitten eten. Toen naar Key West en hebben we de dolfijnen gevoerd. Dit ging anders dan vroeger. Er was nu een appart gedeelte voor kijkers en een deel voor degene die gingen voeren. Je moest ook voer per persoon kopen en als je alleen ging kijken mocht je niet mee. We hebben het toch maar gedaan want we vinden t toch wel erg leuk en voor Sophia hoefden we niet te betalen. We hebben weer van de dolfijnen genoten. Wat zijn t toch een pracht beesten.
Daarna hebben we ook de roggen gevoerd, dat was ook leuk. Je moest een garnaal in je hand onderwater houden en die roggen zwommen er overheen en slurpten t uit je hand. Het was heel grappig.
Toen zijn we naar de show Pets Ahoy gegaan, een show met huisdieren die ik de vorige keer had over geslagen maar wat wel zeer de moeite waar was. Al deze dieren zijn allemaal geadopteerd uit het asiel.
Daarna nog de pinguins, de zeeleeuwen, de manatees en de haaien bekeken. En toen lekker naar de villa. (rond 6 uur) Bij de villa lekker gezwommen en naast t zwembad met een hapje en drankje gezeten. Daarna Sophia in bed gelegd (die was meteen weg want ze had vandaag niet geslapen) en zelf t verslag en de foto's op de computer gezet. T was weer een geslaagde dag.

















2 opmerkingen:

  1. Wauw dat ziet er weer leuke uit en mooie foto's.

    Have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie foto's hoor en toch wel een leuk plekje bij de orca's. Wat een superdag.

    BeantwoordenVerwijderen