donderdag 18 augustus 2011

een paradijsje, discoverey cove

Ondanks dat we vanmorgen erg moe waren moesten we vroeg op en met een goede reden. Vandaag bezoeken we discoverey cove en gaan we zwemmen met dolfijnen. Ontbijten hoeven we niet want dat is inbegrepen. Om even over 8en komen we aan. We krijgen plekken bij de tweede en derde dolphin swim. We lopen over een prachtig tropisch pad en gaan onderweg op de foto en zien een vrouw die een luiaard draagt. We mogen hem aaien en foto's van hem maken. Daarna gaan we lekker ontbijten. Na het ontbijten moeten we opschieten want ik ben als eerste aan de beurt om met dolfijnen te gaan zwemmen. Terwijl ik de instructies krijg wordt Sophia erg vervelend. Ze wil ook met de dolfijnen zwemmen, ze wil met de vissen zwemmen en ze wil vooral niet in die cabana wachten. Mijn moeder neemt haar maar even mee zodat ik rustig bij de introductie kan blijven. Dan is het tijd om het water in te gaan. Best erg koud maar t is voor een goed doel. Ik ben in een groepje met allemaal 2tallen en ik ben de enige alleen. Onze dolfijn heet Calipso een vrouwtjes dolfijn. Echt een mooi lief beest. We mogen haar aaien en haar voeren en kussen en ze doet allerlei trucjes. De trainer vertelt veel over dolfijnen die ik nog niet wist. En dan komt het leukste. We moeten naar het diepe zwemmen en dan haar bij haar vinnen pakken en worden we door het water getrokken. Echt super. We eindigen met een rondje van alle dolfijnen die samen sprongen maken. Op het eind vraagt de trainer of ik familie op de kant heb en mogen mama en Sophia ook het water in en met de dolfijn op de foto. Sophia is gelukkig opgehouden met huilen en vindt dit helemaal geweldig. Daarna is de beurt aan mijn moeder. Nu is Sophia ook erg lief en is rustig in het zand aan het spelen terwijl ik wat probeer te fotograveren en filmen. Mijn moeder mag alle dingen ook doen die ik deed. Wat jammer is, is dat haar trainster alleen grapjes maakt en geen wetenswaardigheden vertelt. Ook nu mogen we op het eind samen op de foto. We gaan naar de foto cabbin en bestellen toch een pakket foto's. Het ging een beetje moeilijk omdat we in twee verschillende groepen zaten maar toch hebben we mooie foto's te pakken. Ik heb ook een foto cd en op een andere keer zal ik de foto's erop zetten.
Hierna wilden we net lekker een rondje door de lazy river gaan maken toen we vrijwel meteen het water uit werden gestuurd want er kwam een thunder storm aan. Wij meteen naar t restaurant en hebben allemaal lekkere dingen meegenomen. Alles is inclusief in dit park. Ontbijt, lunch, snacks, drinken en zelfs alcoholische dranken. Toen we ons eten ophadden kwam de thunderstorm pas echt op gang en moesten we binnen wachten. We haalden nog wat drinken en wat fruit en wachten maar. Gelukkig was het na een half uur voorbij en konden we het water in. Twee rondjes gemaakt in de heerlijk tropische lazy river en onderweg uitgestapt in de avery. Een grote volliere vol met mooie vogels. Je kreeg bakjes met eten en dan kwamen ze op je zitten om te eten. Sophia was helemaal niet bang en vond het prachtig. We hebben allemaal mooie vogels gezien en gevoerd. Sas er was ook aan Australische die op een uil leek. Hij heette frog mouth.
Na de lazy river zijn we naar het coral reef geweest. Hier zwem je tussen de vissen en enorme roggen. Soms zwemmen ze zo dicht langs je dat je ze langs je been voelt. Bij binnenkomst hebben we een duikbril met snorkel gekregen en we genieten hier heel erg van zeg, wat is dit mooi gemaakt. Dan is het bijna sluitingstijd en nemen we nog een snackje en een biertje terwijl we naar de dolfijnen kijken. Daarna douchen en aankleden en naar de auto. Nog even een stop bij de publix (Sophia slaapt in de auto en ik wacht met haar) een taart voor morgen gekocht en allergie pillen voor mij. Van ons eigen zwembad heb ik geen last van de allergie gehad maar vandaag na discoverey cove voel ik de jeuk plekken alweer komen. Maar ondanks dat had ik t echt niet willen missen.
Lekker bijtijds in ons "huisje" zoals we t voor de grap noemen want t is groter dan ons eigen huis. Sophia en mijn moeder kijken op de dvd speler naar Toy story 3 en ik ook met een half oog want ik moet nog foto's opladen en de reisverslagen bijwerken. Daarna lekker op tijd naar bed.













4 opmerkingen:

  1. Wat een super ervaring ! Ben benieuwd naar de foto's met de dolfijnen.
    Een dag om nooit te vergeten denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah dat wetsuitje van Sophia! Erg gaaf allemaal!

    Dikke zoen Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf!! Een luiaard! zeldzaam hoor!
    En Sophia in der wetsuit, wat een skeetig gezicht!

    Verder heb ik nog nooit van die vogel gehoord. Ik zie hier wel enorme eagles! En parkieten en meer ofc.

    Geniet ervan!

    xx Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat grappig dat klein meisje in zo'n wetsuit. Ja wat een paradijs is het niet. Heerlijk rustig ook. Mooie foto's hoor.

    BeantwoordenVerwijderen