woensdag 10 augustus 2011

varen over het rif

Als eerste iedereen weer bedankt voor de reacties dat vinden we erg leuk
Vanmorgen weer om 6.00 wakker geworden en Sophia om 6.30. We gingen ons rustig douchen en aankleden en ik even op internet. Toen om 7.30 naar de kamer van mijn moeder geweest en die was ook al klaar. Alles vlug opgeruimd en om 8.00 zaten we in de auto. Eerste stop was de publix (supermarkt) en daar hebben we wat lekkere dingen gekocht om te ontbijten en voor onderweg lekkere broodjes, kaas, fruit, drankjes, koekjes, chips, water en ijs voor in de koelbox. Lekker in de auto de broodjes opgegeten en toen nog een rondje over Key West gereden en af en toe gestopt om wat foto’s te maken, vooral de typische key west huizen met veranda’s en mooie grote bomen in de tuin. Het lijkt net een ouderwetse filmset hier. Toen we het bekeken hadden zijn we weer naar het noorden gereden.  Gisteren hadden we geen tijd meer om big pine key te bezoeken dus dat wilden we vandaag doen.  We hebben in het key deer refuse verschillende hertjes gezien, wat zijn die hertjes ontzettend klein en schattig. Ook hebben we een natuur wandelingetje gemaakt langs een oude steen groeve die vol gelopen is met water en waar allemaal wildlife zit. Het was echt prachtig. Die tropische begroeing en allerlei vogels en we zagen zelfs twee leguanen. Helaas had Sophia er niet zo’n zin in en was steeds maar aan het huilen dus zijn we maar naar de auto terug gegaan.  In de auto ging het eerst beter met het gehuil maar even later begon het weer opnieuw. Ze was heel erg moe en normaal slaapt ze altijd makkelijk in de auto maar nu wou het maar niet lukken.  Om 12.45 waren we bij ons hotel (ocean pointe suites)maar we mochten er nog niet in. Dat is begrijpelijk maar de man die ons hielp was zo onbeleefd en chagrijnig dat ik het bijna on-amerikaans vond.
Toen zijn we maar doorgegaan naar John Pennekamp statepark.  We hebben er eerst even wat rondgehangen en de giftshop bekeken en toen was t tijd voor onze boottocht.  Aan weerskanten van de onderkant zaten grote ramen zodat je naar de zeebodem kon kijken.  Eerst voer je langzaam door de mangrove bossen en daarna volle zee op. In het begin zagen we nog dolfijnen maar ze lieten zich niet goed genoeg zien voor een foto.
Na een poosje gevaren te hebben lag Sophia heerlijk op de bank van de boot te slapen,  ja ze had niet in de auto geslapen. Toen kwamen we in het rif aan. Prachtig al die koralen en vooral al die vissen die we gezien hebben. Het is dan wel niet hetzelfde als snorkelen wat ik eigenlijk met Kader had willen doen maar ja dit was ook erg mooi. We hebben er erg van genoten.
Om 18.00 waren we weer terug en gingen we in een restaurant tegenover het statepark bij een restaurant (rib papa’s) lekker vis eten. Het smaakte echt heel erg lekker.
Toen naar het hotel en dat was een tegenvaller. We hadden een appartementje maar het tweede bed was een opklapbed in de woonkamer. Dat zou nog niet echt zo’n probleem zijn maar t was niet eens opgemaakt en t was heel krakkemikkig. Nou ja het is maar voor 1 nacht. Wel nog lekker gezwommen in het donker tussen de palmbomen in heerlijk warm water.

Saskia er staat vandaag een foto bij speciaal voor jou. Als je ze bekijkt snap je vast wel welke

1. Weer een mooie dag gehad. Mooie foto's gemaakt en veel wildlife gezien.

Ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen

Have fun in the sun.....

2. wat een mooie dag jammer van die meneer in het hotel maar mooie foto's zeg.

Veel plezier

3. Jaja ik weet welke foto voor Saskia is! Ik zeg de vogel!
    Die schildpad is net die van Rik trouwens.
    Ziet er mooi uit allemaal!!

xManon

4. Hallo, de schilpadden zijn van mij ja... Hij lijkt idd wel een beetje op Aardbei.

Ik zag de kikker al voor ik het verhaal had gelezen! Made me laugh out loud! Haha.