donderdag 11 augustus 2011

de everglades

@manon, nee fout het is niet die met de vogel. En die schildpadden zijn iets groter dan die van Rik
@iedereen, bedankt voor de reacties en complimenten voor de foto’s
Waren we vandaag van plan iets langer te slapen maar nee hoor om 7.00 werd Sophia wakker dus ik ook en na een kwartiertje vond ze dat oma ook echt wakker moest worden dus om 7.30 waren we allemaal weer op. Het bed sliep erg slecht vannacht en de airco op mijn kamer werkte nauwelijks. Het uitzicht vanaf het balkon was wel geweldig. Ondanks dat hoef ik de volgende keer niet terug naar dit hotel.  Even een kopje koffie en een glaasje sap op het balkon met uitzicht op mangroves en zee en toen naar de receptie want internet werkt alleen hier en niet op de kamer en ik moest het verslag nog op internet zetten.  In de tussentijd een paar muffins gekocht en lekker opgegeten.
Rond 9.00 gingen we op weg en bij Florida city bedachten we dat we toch nog naar de walmart moesten want we hadden nog wat spulletjes nodig. Zoals heel belangrijk voor vandaag anti muggen spel maar ook regenponcho´s, ijs voor in de koelbox en sapjes en fruit.
Toen gingen we op weg naar Shark Valley, Everglades. Onderweg begon het heel hard te regenen. Toen we bij Shark Valley aan kwamen regende het alleen nog zachtjes. We kochten kaartjes voor de tram tour en hadden toen nog een uurtje over. We hebben lekker het fruit opgegeten en de anti muggen spray opgedaan.  Er waren hier trouwens minder muggen dan 6 jaar geleden.  Om 13.00 vertrok het trammetje. We waren nog maar net onderweg en natuurlijk viel Sophia meteen in slaap. Na een kwartiertje zagen we de eerste alligator, een moeder met een baby. Sophia had op mijn arm gelegen en omdat ik een foto van de alligator wilde maken werd ze wakker en was het huilen geblazen. Die gids vertellen dat iedereen rustig moest doen om die baby alligator en zij maar huilen en ik kreeg haar niet stil. Ik schaamde me best wel. Onderweg zagen we een aantal keer een alligators. Sophia heeft er niet van genoten die bleef steeds maar huilen. Ook toen we bij de uitzicht toren aankwamen want ze wou toen de tram niet meer uit maar ja pech mama en oma willen wel. Het was een schitterend uitzicht op een meertje met allerlei planten. Beneden aan de toren hing ook een enorme spin. Ook op de terugweg zagen we meerdere alligators en ook allerlei vogels. Ook een slangetje maar die was snel weg. Sophia’s huilbui was nu over en genoot ook van alle dieren die we gezien hebben. We hebben dit keer niet van die hele grote alligators gezien maar veel kleinere dus t was weer de moeite waard.
Toen de tramtour was afgelopen zijn we weer in de auto gestapt. Mijn moeder en ik zijn niet gestoken door de muggen. Sophia wel maar die had er gisteravond tijdens het zwemmen ook al een stel muggenbulten te pakken. 
Nu was t alsmaar door rijden naar Fort Meyers beach. Onderweg begon het weer heel hard te regenen en daarna bleef het zachtjes door regenen. In Fort Meyers verblijven we weer in de outrigger beach resort waar we de vorige keren ook waren. We hadden nu honger maar geen zin meer om nog buiten de deur te eten dus hebben we bij de publix brood en een gegrilde kip gekocht en een lekkere zak kersen en een paar kleine flesjes wijn.  Dat hebben we lekker op de kamer opgegeten en daarna hadden we geen zin meer om iets te doen en zijn we lekker op de kamer gaan hangen.











4 opmerkingen:

  1. En weer een geslaagde dag achter de rug. Jammer dat Sophie nou net in slaap valt als er van alles te zien is.

    Wat een mooie foto's weer, en wat een vreselijke vieze spin. Krijg al rillingen van de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's vande crocs verder ook een leuke dag zo te lezen

    have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik verwachte eigenlijk een foto van een huilende Sophia!

    Die spin lijkt ontzettend veel op de spin die wij gezien hadden!
    En wat heeeeeeeeeeerlijk zeg, het voorspelbare weer in Florida!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. was, ondanks een klein huilbuitje van Sophia toch een hele fijne dag volgens mij !

    Gewoon blijven genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen