dinsdag 30 augustus 2011

Laatste volle dag, Magic Kingdom

Vandaag wat langer geslapen tot even over 8.00. Toen ik er uit ging werd Sophia wakker. (Mijn moeder was al eerder wakker) even wat ontbeten en toen op weg naar het Magic Kingdom. We kwamen dus iets later aan dan we gewend waren maar stonden op dezelfde parkeerplek als 2 weken geleden toen we een uur vroeger waren.  Je kon in het park vandaag ook merken dat het rustiger was dan de vorige keer. De rijen waren niet langer dan 20-30 minuten.
Als eerst ging Sophia op de foto met Pluto en daarna zijn we naar Splash mountain gelopen. We hebben een fast pass gehaald en gingen ook in de gewone rij van 20 minuten. Dit is een leuk ritje langs de figuren van broer konijn en paar kleine en een hele grote afdaling. Sophia vond het naar beneden gaan weer helemaal niet eng, alleen die vervelende meneer vos die werd met bange ogen bekeken.  Toen we uit Splash mountain kwamen hebben we iets gedronken en is Sophia met Woody en Jessie op de foto gegaan. Die namen echt lang de tijd. Woody wilde met Sophia die in haar prinsessenjurk was dansen.  De castmember zei dat Woody het een eer vond dat een prinses met een cowboy wilde dansen en daarna ging hij Jessie pesten die het handtekeningen boekje wou aanpakken. Daarna was het alweer tijd voor de tweede keer splash mountain en dit keer waren we er lekker snel in.
Toen kwam net de trein eraan en hier in Orlando ben ik daar nog niet in geweest. We waren meteen aan de beurt en er waren nog allerlei lege plekken in de trein.  Het eerste stukje was erg leuk langs big thunder mountain en tom sawyer eiland, daarna werd het een beetje saai. Vervolgens hebben we eerst wat gegeten, een burgertje en toen begon het te regenen. We zijn binnendoor naar Pirates of the Caribbean geweest. Wat is die hier leuk zeg. Een hele andere omgeving dan in Parijs en het ritje is andersom. Je begint hier met die geraamtes en daarna ga je naar de piraten. Tussendoor is ook Jack Sparrow geplaatst. Hij lijkt heel goed!
Toen we uit de pirates kwamen was het droog maar hing er een heel onheilspellende lucht. Alle buiten attracties waren gesloten. We haalden een fastpass voor Peter Pan en zagen een rij voor Rapunzel. We gingen in de rij staan maar toen kreeg Sophia een stoute peuter bui en zijn we uit de rij gestapt. Dan kwam goed uit want we waren nog maar net weggelopen en toen begon het met bakken uit de lucht te vallen. En ook waaide het erg hard en Sophia maar janken in haar regencape dat we bij Rapunzel waren weggegaan. We zijn in main street bij de bakkery gaan schuilen met wat te drinken en een brownie en toen werd Sophia weer rustig en viel ze bij mij op schoot in slaap. We bleven de regen afwachten en na een uurtje spetterde het nog wat en zijn we naar buiten gegaan. Sophia bleef slapen in haar wagen en we zijn naar Rapunzel gelopen. Wat een verrassing toen ze wakker werd. Ze vond het prachtig om met Rapunzel en haan lange haren op de foto te gaan.
Na Rapunzel zijn we in de autootjes geweest. Sophia aan het stuur en ik gas geven. Sophia was net een drunk driver en ik heb alle hoeken van de baan gezien.
Toen naar Fantasyland geweest. Met de fast pass naar Peter Pan die ik hier in Orlando ook leuker vind dan in Parijs. Het vliegen over nooit gedacht land duurt veel langer. Nog een keertje naar small World. Sophia heeft het weer de hele dag gezongen. Its a small wult efte jol. Rondje op de draaimolen en nog een klein hapje eten. Toen zei Sophia ik wil nu in sneeuwwitje. Ik vroeg aan haar weet je dat zeker het is met de heks. Maar mama, ik ben nu toch een groot en dapper meisje ik durf dat best. Dus wij naar sneeuwwitje en ze zat er keurig in. Achteraf vroeg ik haar en hoe vond je het? Nou best eng maar ik ben dapper hoor mama. En zo kunnen we weer een attractie aan het lijstje toevoegen, het spookhuis durfde ze toch nog niet aan. We hebben een rondje gevaren met de liberty belle. Lekker een  ontspannen rondje. Sophia vroeg of het weer een restaurant had want het lijkt natuurlijk op Fulton’s crab house. Daarna hadden we nog tijd voor een attractie en Sophia mocht kiezen. De achtbaan mama (big thunder mountain) Het was weer heel leuk. Het viel me voor het eerst op dat je langs een mannetje in zijn badkuip komt. Toen we uitstapten vroeg ik Sophia en was het leuk? Ja dat was een goede achtbaan! Haha. Toen hebben we precies tussen Liberty square en main street een plekje gevonden voor the electrical parade. Vroeger vaak in Parijs gezien maar wauw het leek veel langer en mooier. Sophia had terwijl we zaten te wachten half op de stoep en half op mijn schoot liggen slapen maar ik had haar voor de parade gewekt. Eerst kreeg ze haar ogen niet open, toen ging ze al liggende met halve dichte ogen naar de Disneyfiguren zwaaien en ineens was ze wakker en genoot ze er net zo van als wij.
Na de parade was een pre show voor Wishes met allerlei projecties op het kasteel. Ook zag je er allerlei foto’s op die die dag gemaakt waren. We hebben ons zelf niet terug gevonden :p
Daarna begon Wishes en daar was onze plek minder geschikt voor. Ten minste bij het eerste stukje was een deel van het vuurwerk achter de huisjes. Maar het werd steeds mooier en mooier. En voor sommige stukjes stonden we juist heel erg dichtbij. Wat een genot en wat een mooie avond. Een prachtige afsluiting van deze vakantie hoewel we morgen ook nog wat leuks gaan doen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten