dinsdag 9 augustus 2011

de keys en key west

Als eerste iedereen bedankt voor de leuke reacties hier op het blog en de verjaardags smsen voor mijn moeder

Vannacht niet echt goed geslapen, steeds maar wakker en dromen en weer wakker, weer verder slapen enz. Rond 6 uur werd Sophia wakker en die was misselijk en ja hoor ze moest overgeven gelukkig redde ze het tot de wc. Daarna sliep ze weer verder maar ik kon niet meer slapen. Om 7.30 werd ze weer wakker en na douchen en aankleden naar de kamer van mijn moeder gegaan die vandaag jarig is. We hebben helaas niets voor haar gedaan. Ik had van thuis een slingertje mee willen nemen maar door al het gedoe met Kader heb ik er totaal niet meer aangedacht, gelukkig vind mijn moeder het helemaal niet erg en het cadeau gaan we in Orlando kopen dus daar moet ze ook nog even op wachten.
Helaas ging het met Sophia nog steeds niet goed en moest ze weer overgeven en viel op mijn moeders kamer terwijl we aan het inpakken waren weer in slaap. Heel rustig hebben we toen ingepakt en om 8.30 hebben we haar wakker gemaakt en zijn we weggereden. We zaten nog maar net in de auto of ze viel alweer in slaap dus het ontbijt wat we ergens wilde nemen stelden we ook uit.
Als eerst hadden we tomtom op de walmart in Florida city gezet. Toen we daar aankwamen was Sophia ook wakker en we hadden allemaal honger. Het was 10.30 dus nog net tijd voor een ontbijt. Er zat een goldan corral maar die was alleen in het weekend open er was een Denny's en een cracker barrel. We waren nog nooit bij een cracker barrel geweest maar op het forum en op reisverslagen heb ik daar vaak goede dingen overgelezen dus dat moesten we maar eens uitproberen. We waren nog maar net binnen of het begin kei hard te regenen. Op de veranda stonden allemaal schommelstoelen en binnen is het een oude Amerikaanse country style, het was heel gezellig. We hebben lekker ontbeten en zijn toen naar de walmart gegaan. We hebben daar een piepschuimen koelbox gekocht die we kunnen vullen met ijs zodat tijdens de reizen en op het strand de drankjes en hapjes lekker koud bleven. Ook heb ik voor Sophia een schattig blousje gekocht voor als we over een paar dagen naar de everglades gaan. (dus maar met lange mouwen tegen de muggen) dat blousje koste uiteindelijk nog maar 5 dollar dus dat maakte me ook weer helemaal gelukkig.
Toen we klaar waren bij de walmart reden we Keys op.(het regent nog steeds) Eerst bij Key Largo naar het John Pennekamp statepark. We willen morgen daar een tour met een glass bottom boat maken en reserveren via internet kon niet meer. De mevrouw bij het betaalpoortje heeft voor ons gebeld en een reservering voor morgen 15.00 voor ons gemaakt.
Zo verder de Keys op. Even voorbij Islamorado zijn we gestopt bij het morada bay cafe waar ik in reisverslagen over heb gelezen. Je kan er lunchen op het strand, binnen of onder veranda. Het is nu net droog maar de stoeltjes buiten zijn nog nat dus we kiezen de veranda. Door het enorme ontbijt zitten we nog aardig vol maar om de verjaardag van mijn moeder te vieren bestellen we een lekkere key lime pie en lemonade en jus d''orange.
Na dit lekkers (niet goedkoop maar je betaalt ook voor de mooie plek waar je zit) hebben we nog wat langs het strandje gelopen en toen de auto weer in.
Na een stuk gereden te hebben was de volgende stuk Bahia Honda state park. Hier is een heel mooi strandje. Het strandje zelf is heel smal en daarachter is allerlei tropische begroeing. We zien allerlei mensen snorkelen en dus pakken we ook de snorkels uit de auto. Als je wat verder van het strand afzwemt en je tussen de waterplanten zwemt zie je allerlei vissen en planten leuk om te zien en ik maak foto;s met mijn onderwater camera, (maar dat is nog niet zo gemakkelijk, dit moet ik echt nog leren)
Als we onder de douche zijn geweest is het al weer ruim 2 uur later, het is nu 17.30 en ik wil graag  nog op key west de sunset celebration meemaken. We slaan daarom het key deer refuse even over en hopen dit morgen voor we weer terug naar key Largo rijden nog te kunnen doen. We zien wel nog een hertje oversteken en ik heb m meteen op de foto.
In Key West zien we meteen al ons hotel liggen, (Lexington) We checken in, droppen de koffers en gaan dan meteen weer de auto in op naar Mallory square. Hier wordt elke avond het ondergaan van de zon gevierd. We zijn net op tijd om de zon te zien onder gaan en maken hier wat mooie foto's. Op het plein is het erg gezellig met allerlei straat artiesten en zelf op het water op de boten is iedereen aan het feesten. We lopen een eindje duval street af en eten een lekkere cheeseburger bij een gelijknamig restaurant. Intussen is het al aardig laat dus nu gauw terug naar het hotel, waar ik Sophia meteen in bed doe, mijn moeder wat met de bagage regelt en ik daarna het reisverslag schrijf











3 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je moeder. Jammer dat jullie last hebben van de jetlag. wat een mooie foto's heb je gemaakt, Jessica.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Tante, Jessica en mijn toppertje!
    Wat een leuke foto's! Ze heeft al een pittig kleurtje te pakken niet!
    Tante gefeliciteerd met je verjaardag! Nog een keer.

    Geniet er lekker van! Ben benieuwd wat Sophia van de Everglades vindt! Vooral de mugjes.. of de enorme spinnen boven het toilet!

    Liefs,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je moeder!
    De foto's zijn inderdaad mooi zeg.
    Morgen weer veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen