woensdag 16 augustus 2023

Adventures at a sea day, (good and bad)

 


Het ging ineens even wat anders dan verwacht. Ik lig te slapen als mijn moeder mij plotseling wakker maakt, ik denk, ik ben me zeker aan het verslapen en het is al heel laat. Maar ze heeft een allergische reactie in haar keel en die al heel lang aan het opzwellen. Dus ik ga mijn bed uit en ga naar de Medical care center, die zit op onze verdieping dus ik ben er zo. Op dit moment is er niemand maar er hangt wel een noodnummer op de deur en dat bel ik. Ze nemen snel op en vragen ons weer naar medical center toe te komen en dan doet een aardige vrouw de deur open. Ze controleert bloeddruk en zuurstof en dat is wel goed maar de keel ziet er inderdaad gezwollen uit. Ze is zelf de nurse en ze belt met de dokter en legt uit wat er is gebeurt, dan dient ze een infuus toe en na een tijdje wordt t gelukkig beter, ook de dokter komt en t gaat gelukkig beter maar hij wil er wel een tweede infuus indoen. Het is 8.30 als het tweede infuus klaar is en mijn moeder voelt zich prima dus ze mag weg maar ze laten een dingetje voor het infuus voor de zekerheid zitten en dat moet er vanmiddag uit. We (wij en de dokter en de nurse) denken dat het uiteindelijk door de kreeft gekomen is van gisteravond omdat wij eigenlijk nog nooit kreeft hebben gegeten. Ondertussen heeft mijn moeder wel honger en zin in het ontbijt. We gaan dus naar Cabana’s en gaan lekker ontbijten, omdat we slecht geslapen hebben (vooral mijn moeder want die had er al uren last van zonder dat ik t wist) gaan we nog even terug naar de kamer om nog een extra tukje te doen. Ik zet wel de wekker want vanmiddag zijn er leuke dingen te doen op het schip. Het is trouwens vandaag stralend weer, zonnig en niet koud! Terug op de kamer naar bed, Sophia ligt er nog in, die gaat eruit terwijl wij net slapen. Maar op een of andere manier klinken de geluiden van overdag op het schip anders en echt diep slapen we niet, nog voor de wekker staan we maar weer op. Als eerste gaan we naar de was, er is een wasmachine vrij en we gooien alles erin dan hebben we de laatste week nog schone kleren. Daarna gaan we even op het dek zitten en naar de prachtige achtergrond kijken, er zijn overal eilandjes en bergen in de verte. 




Dan is het tijd om de was er weer uit te halen maar er zijn geen drogers beschikbaar maar we zien dat er een van een ander bijna klaar is dus dan maar wachten. Ondertussen komt er een andere vrouw die haar kleren er halverwege uithaalt en die van ons kunnen erin. (Via de Disney cruise line app krijg je ook hoe laat je de was/droger hebt aangezet en wanneer hij klaar is, heel grappig) We halen even wat te drinken en gaan dan binnen op dek 4 staan want Jack Jacks diaper race gaat zo beginnen. Ik heb dat op internet gezien en dan laten ze baby’s tegen elkaar laten racen door ze te laten kruipen over een lang zijl. Er was alleen maar 1 baby, er zijn sowieso al niet zoveel kleine kinderen maar baby;s al helemaal niet en dan die mee doen aan de race dus maar 1. Dus deze ene baby (Ruby) krijgt van het hele atrium de aandacht en ze kruipt tegen een medewerken en natuurlijk wint Ruby.



 Daarna lopen we door naar Oceanears club, de club voor kinderen van 3 tm 12. Normaal kan je hier niet komen is het echt alleen voor de kinderen maar nu is het open house en dan mag je het bekijken. Het ziet er heel mooi uit, met een grote hal waar allerlei spelletjes gedaan worden en dan een Andy’s room voornamelijk voor de allerkleinste, een star wars kamer en een frozen kamer, die laatste vind ik het leukst want eens in de zoveel tijd komt er achter de deur van de sauna dat mannetje hoehoe zeggen. Er is voor de kinderen in deze leeftijd trouwens ook nog een Oceanears lab, hier worden allerlei activtiteiten met de kinderen gedaan zoals slijm maken etc. 





Nu gaan we de was weer ophalen uit de droger en we nemen hem mee het theater in want het is precies tijd voor de film Haunted Mansion en ik heb geen zin om de was eerst te gaan terugbrengen (heb t mee in een tas) Ik had al gehoopt dat deze film vertoond zou worden en we hadden geluk. Sophia had m al eerder gezien (gisteren) en wij dus nu en t was echt een hele leuke/mooie film. Humor, spanning, emotie echt heel goed. Nu hebben we ondertussen weer honger, film begon om 13.00 en t is nu 15.00 maar dan is Cabana’s dus dicht dus naar de quick service en dit keer wordt t een cheeseburger, het leuke lekkere is dat je die dan verder zelf kan aankleden met tomaat, sla, augurk, ui, sauzen etc. We halen ook nog een lekker ijsje en gaan even heerlijk op het buitendek zitten, het is zulk mooi weer vandaag.






 Om 16,30 moet mijn moeder weer bij t medical care center zijn, ze controleren haar helemaal en dat ding van t infuus mag eruit. Nu staat ons een stomme klus te doen, de koffers inpakken. En t is een werk want we hebben deze week er een vreselijke troep van gemaakt. We redden t niet in een keer want om 6uur begint de laatste broadway style show en dan moet je wel om 17.30 al een plekje uitkiezen. Sophia komt ook nog op de valreep, de klok is trouwens vandaag weer een uur naar voren gegaan en dat merk je wel. De show is echt weer schitterend! Met scenes uit Peter Pan, Aladdin, Assepoester, Belle en het Beest, Lion King en Rapunzel dat was mijn persoonlijke favoriet met het liedje ik heb een droom in de snugly ducklin. Na de show weer verder met de koffers, nu maken we t werk af en we zetten ze bij de deur dan worden ze opgehaald en zien we ze pas morgen weer.

We gaan naar het restaurant, het is weer Aninmators vandaag. We vertellen aan de Server over de allergische reactie en ook de Head server komt erbij en ze zijn zo vriendelijk en zo bezorgd. Animators is vandaag weer erg leuk. We moeten een kleurplaat/ tekening van een poppetje maken, er zijn op de schermen allemaal korte filmpjes van Disney figuren aan het eten. Na het toetje komt ons hele server team weer samen en dit keer om voor Sophia happy Birthday te zingen (ze is volgende week jarig) Daarna gaan de lichten uit en op de alle schermen komen de poppetjes die we getekend hebben tot leven in een video clip! Super leuk! We bedanken ons server team, wat zijn dat een schatten van mensen! We zien ze morgen bij het ontbijt nog een keer. Dan is er in de hal nog een centrale afsluiting. Alle mensen van het entertainment team, alle mensen die hebben meegedaan in de shows en alle figuren komen een voor een de trap af voor een applaus daarna kan je nog met ze op de foto maar wij gaan naar de kamer en hopen nu beter te kunnen slapen.





















1 opmerking:

  1. Jeetje wat een schrik gelukkig heb je heel goed en adequaat gehandeld
    En kon de reis verder gewoon doorgaan en wat een heerlijk eten weer

    BeantwoordenVerwijderen