zondag 6 augustus 2023

Afscheid van het eiland met vuurwerk

 Voor mijn doen heel lang geslapen tot 8.40 daarna ook nog rustig aangedaan want we hadden in Seattle gemerkt dat een stad in de ochtend niet zo leuk is. In ons hotel zit een restaurantje en een pub en die serveren ook lekker een ontbijtje. Het is een hele leuke dinner met van die boots. Mijn moeder gaat voor de gebakken eieren en Sophia en ik French toast. De eieren zijn lekker de french toast is te eten maar niet heel bijzonder. Het valt ons op hoeveel oude mensen hier allemaal zitten, van mijn moeders leeftijd maar ook flink ouder. Na het ontbijt gaan we de stad in. We lopen lekker weer Govermentstreet door en kijken eerst even bij de haven. Daar varen altijd van die grappige kleine bootjes en is het een komen en gaan van watervliegtuigjes. 




We lopen over een markt met allemaal kunst, sieraden ed. Dan lopen we Govermentstreet weer verder in en bekijken we een aantal giftshops. In een kopen we een koelkastmagneet. Bij een heel mooi speelgoedwinkeltje met veel knuffels koopt Sophia een mooie knuffel van een zeeotter, als troost om dat dolfijntje weg is. Bij Lush koopt Sophia een soort gelei zeep. We pauzeren even bij Starbucks met een frappucino




Hierna gaan we nog even het winkelcentrum The Bay in. Hier zit een Winners wat de Canadeze versie van TJ Max is. Sophia koopt ondergoed, ik sta een poosje met een vest voor Kader in mijn hand maar keur m toch af want te dun.. wel kopen we ook nog zalmkruiden.. die zien er lekker uit. Daarna gaan we naar een soort Macy´s/Bijenkorf achtige winkel. Maar veel aanbiedingen dus wel veel goedkoper. Mijn moeder koopt een nieuwe tankini, voor de rest wel veel gepast maar afgekeurd. Nu is het tijd om naar het hotel te gaan want we willen eind van de middag en de avond doorbrengen in Butchard Gardens en dat ligt zo'n 25 km buiten Victoria. Om 15.00 zijn we bij het hotel, we pakken handdoeken in om vanavond op te zitten. Om 15.45 zijn we bij Butchard gardens en we hebben honger. Bij de ingang zit een cafeetje en we eten een super lekkere hotdog, Daarna gaan we het park in. Butchard Gardens is een heel groot tuinen complex met allerlei verschillende soorten tuinen, prachtig aangelegd. Er is een rozentuin, een Italiaanse tuin, een Japanse tuin, een Sunken garden. Alles met veel hoogteverschillen, hoekjes, trappen, het is heel mooi. Sophia krijgt wel erg last van haar knie dus we gaan vast naar het veld waar vanavond het vuurwerk is en we leggen de handdoeken neer. Zij gaat een podcast luisteren en wij nog wat tuinen bekijken. 









Het is op het veld al aardig vol, er is een apart gedeelte voor mensen met klapstoeltjes en een gedeelte voor mensen met dekentjes oid. We zijn bijtijds en hebben nog een mooie plek. Ondertussen gaan mijn moeder en ik de Japanse tuin bekijken en daarna de Italiaanse. Bij de Italiaanse serveren ze Gelato en die zien we er super lekker uit. We bestellen ze in een beker want we moeten er stukje mee terug lopen naar Sophia op het veld. We redden het zonder dat het te erg gesmolten is.






Terwijl we weer op het veld zitten zie ik een aantal mensen foto's maken, ik kijk en zie een hert op het veld staan, een mannetje dit keer met een gewei.


Daarna gaan mijn moeder en ik nog een keer een rondje lopen, dit keer door de Sunkengarden, een tuin die je eerst van boven en daarna van beneden ziet. 


Nu gaan wij ook naar onze plek op het veld, het is nog ongeveer 1.5 uur wachten. Het wordt langzaam donker, een hele mooie zonsondergang. We halen warme chocolademelk (het was vandaag ondanks de bewolking lekker warm maar nu begint het aardig af te koelen) en popcorn, hele lekkere!

Nu wordt het alsmaar donkerder en drukker op het veld. Om 21.30 begint het vuurwerk. Het is heel mooi, met veel klassieke muziek en naast vuurwerk in de lucht ook een aantal dingen op het water en op voorstellingen van vuurwerk op het land. Heel bijzonder om dit hier zo te zien. 





Als het is afgelopen moeten al die drommen mensen naar de uitgang, het gaat heel traag maar wel zonder duwen en stress wat je vaak bij Disney hebt. Als we de auto hebben bereikt duurt t ook vrij lang maar t wordt heel goed geregeld, wie er mag en wie moet wachten en dan weer om beurt. Als we eenmaal op de weg zijn zien we nog een moeder met baby hertje op de weg, gelukkig rijden we langzaam. Pas 23.30 zijn we in het hotel en dan nog het blok typen is over 00.00 ik zie dat het in NL al 9.23 dus niet op tijd voor jullie ontbijt. Maar wel een prachtig afscheid van Vancouver Island wat we morgen tijdelijk verruilen met het vaste land.. maar wel zeer tijdelijk.


2 opmerkingen:

  1. A ben akkoord blij dat er een blog is ik had al een paar keer gekeken en dacht je hebt vast geen internet
    Maar voila daar is hij
    En wat een prachtige foto's van prachtige tuinen en dat vuurwerk....
    Weer meegenomen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Manon Madelon Moniek6 augustus 2023 om 14:07

    Wel op tijd voor mijn ontbijt !! Jeeej lucky me. Klinkt als weer een gave dag! En super schattig knuffeltje heeft soph uitgekozen

    BeantwoordenVerwijderen