zaterdag 19 augustus 2023

Birthday splash

 Sophia mocht vanmorgen tot 9.30 uitslapen, daarna ook bellen met papa.  Dat doen we wel vaker maar vandaag is Sophia jarig, 15 jaar is ze alweer geworden. Van oma heeft ze pas geleden (In Skagway Alaska)  een ring gekozen.Van ons wil ze graag een nieuwe telefoon dus dat moet wachten tot we weer in Nederland zijn. Wel doen we ons best er vandaag voor haar een extra leuke dag van te maken. In het hotel hadden we een zakje gekregen met voor iedereen een yoghurt, een ei, een granola bar en een appel. Maar als traditie op Sopia´s verjaardag ontbijten we met taart, gisteravond door haar uitgezocht. 

Als we buiten komen is de lucht heel erg rokerig en dik, nog veel erger dan gisteren. De mensen hier doen er nogal laconiek over en we weten niet precies waar de branden zijn. Volgens mijn Samsung app zou het toch droog blijven in de ochtend dus we rijden naar het Revelstoke mountain resort om daar toch de mountain coaster te gaan doen, we stappen echt net uit de auto en we horen een donder, we zetten een stap en voelen een druppel, ik stel voor het dan toch te skippen want als we nu kaartjes kopen en ze gooien de boel dicht dat kost het heel veel tijd en misschien geld als ie dan niet meer opengaat, vervolgens begint het echt keihard te regenen. In de regen rijden we weg maar als we niet meer dan 5 min op weg zijn wordt t weer droog. We weten echter niet hoe het is als we weer terug gaat dus laten we mountain coaster maar gaan. (alweer een aantal jaar geleden in the great smokey mountains ging t ook al niet door, door de regen)



We rijden weer een stuk terug over de weg van gisteren maar dan wel het mooie gedeelte wat na Salmonarm kwam en na een tijdje slaan we af naar het zuiden richting Vernon. We rijden langs een meer en de rook hangt in deze hele vallei, heel raar gezicht. Net of het buiten heel koud is, met de airco aan en de donkere lucht, maar buiten is het warm en zoals Sophia zegt, het ruikt naar sauna.






We rijden in een keer door naar Vernon, het zijn hier meer heuvels en landbouw met de bergen in de verte. We gaan hier vandaag naar Vernons splash down. Het is een soort van waterpark, allemaal waterglijbanen tegen de heuvel op. Hier in Vernon is het gelukkig een stuk helderder. De meeste glijbanen zijn rustig, open en lekker lang dus echt erg leuk. Je moet alleen elke keer weer de heuvel opklimmen om er bij een in te stappen. Het is een heerlijke rustige lekkere dag, af en toe een glijbaan op en af en toe lekker zitten op een picknick bankje. Sophia vindt de glijbaan met de banden het leukst, je begint boven en gaat steeds een bassin naar beneden, ik vind m te moeilijk, je moet elke keer een rand over en t kost veel energie om dat elke keer te doen dus ik vind teveel een workout. Ook zijn er nog stijle glijbanen die beginnen juist halverwege waar de picknicktafels staan en dan met de glijbaan naar beneden en via een pad weer omhoog. Ik vind ze te snel en te smal, ze voelen claustrofobisch aan, Sophia is van deze twee keer geweest maar niet echt een fan.

Als ik een van de laatste keren op het steile pad naar boven loop glij ik uit. Ik doe mijn linker knie pijn, het gaat wel, ik kan er nog wel mee lopen maar buigen doet wel pijn.

Sophia houdt t uit tot sluitingstijd, nu wordt t trouwens wel fris, het is de hele dag rond de 80 graden geweest (26graden) maar nu is het een stuk frisser, toch blijft ze doorgaan want ze wil op haar verjaardag zo vaak mogelijk de glijbanen af.




Om 18.00 gaan we weg en op naar het hotel. Ik had voor Sophia's verjaardag gezocht naar een leuk hotel en dat is gelukt. De Vernon prestige lodge is een enorm hotel. Het loopt in een vierkant met in het midden een plaza van een restaurant en binnenzwembad, het heeft wel wat van centerparcs weg. Als de spullen op de kamer zijn gaan we lekker eten, het restaurant heet Cabana's net als op de Disneycruise line dus dat belooft veel goeds. We krijgen 10% korting omdat we hotel gasten zijn en ik had de serveerster vertelt dat Sophia jarig is en daarom krijgt zij een gratis toetje. 

Als hoofdgerecht had Sophia een burger, mijn moeder een burger met gehakt vlees en ik had pasta met lam. Als toetje waren er nog maar 2 tiramisu's dus ik kies de broken choclate in berry sauce, alles was super lekker.







Na het eten gaat Sophia nog even naar zwembad en hottub, ik ga wel mee maar durf niet mee te zwemmen omdat ik vandaag al heb gezwommen en denk dat dat teveel voor mijn huid wordt maar misschien morgen. Op de kamer kijken we het nieuws en zien dat de branden juist heel vlak bij waar we nu zijn terwijl t hier beter is dan 100 km naar het noorden met de rook. Hier zitten we nog prima want het is nog ruim 80 km naar het zuiden maar als we overmorgen hier weggaan zouden we er wel langs moeten dus dat moeten we in de gaten houden en evt een andere route nemen..



2 opmerkingen:

  1. Wat een fantastische verjaardag heeft Sophia gehad een feest om met taart te ontbijten.
    En die glijbanen lijken mij ook fantastisch
    Jammer van je knie hoop dat je er niet al te veel last van hebt
    En die branden hoop dat het meevalt en jullie er langs kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat erg hè die branden. Doe voorzichtig ! Fijn dat soph zo’n leuke verjaardag heeft gehad! 🎈 🥰

    BeantwoordenVerwijderen