vrijdag 18 augustus 2023

Wie hebben we nog meer? Die dikke bruine Toddy de......

Vanmorgen iets eerder weg maar dit hotel had geen ontbijt dus we moesten nog wel wat zoeken. Sinds gisteravond hangt hier trouwens een soort mist. Op verschillende plekken in het noorden van Brittisch Columbia zijn wild fires en er hangt helemaal een soort mist. In het volgende dorp, Kamloops vinden we een winkel 100% fresh, hier hebben ze echt ontzettend lekkere dingen, allerlei mooie broodjes en snacks.. Het is al wat later dus eerder brunch en ik kies een broodje met kalkoen, brie en appel. Mijn moeder een Tuna melt broodje en Sophia een pretzel en een amandel croissant. Het was echt super lekker. Langs de weg staan bordjes pas op je bent in Grizzly bear country, pas op herten, pas op Elk, pas op Moose enz... maar we zien er echt helemaal niks van. Dan rijden we een lange weg langs Salmon Arm en nog verder maar t is een hele saaie weg door nogal droog gebied met veel sage, het wordt ook steeds stedelijker, geen leuke weg. Ook zijn er nergens rest areas zoals ze er gisteren in overvloed waren, dus we rijden verder en om 15.00 komen we bij het plaatsje Revelstoke. Dit ligt aan de voet van een berg, nationaalpark Mount Revelstoke. We rijden de weg naar het nationaal park op en eindelijk wordt t een mooie weg en met rest areas. We pakken een van de picknick plaatsen en zitten hier helemaal alleen, het is hier heel vredig en stil. Ook de weg hier in het nationaal park is heel rustig veel rustiger dan hiervoor op de andere wegen.

Maar zo'n weggetje als dit vraagt natuurlijk wel wildlife. We zingen het liedje van de dieren in sprookjeswonderland. Harry de Haas en Henny het Hert, Hoepel de uit en Dobber de eekhoorn, Vinnie de vos en Toddy de beer wonen met zijn allen in het grote bos. Maar we zien een enkele keer alleen maar Dobber de eekhoorn en die rent zo snel de weg over dat ik er ook geen foto's van kan maken.

Op de top van de berg stoppen we weer. Eerst lopen we een wandeling naar een klein meertje dat eind van de zomer helemaal uitgedroogd raakt.

Vanaf daar kan je ook verder andere trails op. We kiezen voor de Eagle trail die is maar 1 km maar wel heel stijl dus nog best wel een uitdaging.

Daarna hebben we ontzettende dorst maar de ijsblokjes in onze drinkflessen smelten maar niet dus steeds maar een klein slokje. We zijn trouwens op een of andere manier onze nieuwe drinkfles die we in Olympic hadden gekocht kwijt. Voor we op cruise gingen hadden we allemaal spullen die we niet mee wilde in de auto gelaten maar nu kunnen we m nergens meer vinden dus zijn we toch bang dat ie ergens is blijven staan.
We rijden weer terug over de mooie weg en na een aantal bochten...zie ik t goed, is het een man op de weg met een grote schaduw of is het misschien... Jaaaaa die dikke bruine Toddy de beer. (alleen is het een zwarte beer, geen bruine)

Dan rijden we het laatste stukje naar ons hotel, het Swiss chalet. Alweer een mooi, netjes en modern hotel alleen t heeft (alweer) geen zwembad en het is hier zo warm ik zou echt wel eens duik willen nemen.. Dan rijden we maar richting het centrum, we zien hier een restaurant dat Emo's heet en op het reclame bord staat, You mother called and said you needed to eat here, ok dan doen we dat. Ik neem vooraf een lekkere Sangria en Sophia een Shirley Temple (maar ze heeft wel eens lekkerdere gehad) Ik heb als hoofdgerecht BC Salmon met echt super lekkere groente die je echt niet alleen maar eet omdat t moet. Sophia kan haar hart ophalen met de spaghetti en mijn moeder Lasagna. Het is heerlijk en smaakt prima maar de porties zijn veel te groot.

Weer terug naar het hotel en mijn moeder wil nog graag een kopje koffie maar het apparaat (ze heten de keurig) gaat niet. Vrouwtje van de receptie komt erbij en probeert te helpen, ze gaat een ander apparaat halen maar t helpt maar. Ze is een tijdje weg en na een half uur komt ze terug en vertelt dat ze allemaal stuk zijn. Ze komt koffie uit de receptie brengen, hij is alleen koud maar we stelden haar hulp wel erg op prijs. Morgen is Sophia jarig en rijden we van Revelstoke naar Vernon. Nu gaat het hier in Revelstoke regenen maar in Vernon niet, dus kunnen we hier niet in de mountain coaster maar wel iets leuks in Vernon gaan doen.

1. Jaaaaaa een beer gezien, geen vakantie zonder beer.
    Sophia gefeliciteerd met je bijzondere verjaardag
    Het eten ziet er ook heerlijk uit het is maar goed dat je moeder belde anders waren jullie vast doorgereden