woensdag 16 augustus 2023

een hangbruggetje

Heel onrustig geslapen en vanmorgen daarom ook even wat langer, even een beetje uitrusten. Om 9.00 gaan mijn moeder en ik naar de ontbijtzaal. Ze hebben super lekkere echte franse croissantjes ook is er ei, bacon en pannenkoek dus een echt lekker en toch gratis hotel ontbijt. Ik neem een croissantje voor Sophia mee naar de kamer. Wat heel fijn is we hebben mail van Disney dat de placeholder is gereserveerd, alleen konden ze het niet van de creditcard halen dus hebben ze het doorgestuurd naar ons reisbureau en moeten we contact met hen opnemen om de betaling te regelen. Dus dat meteen gedaan!

Terwijl we op de kamer zijn videobellen we met Kader want we hebben hem al een tijd niet gezien. We vertellen hem al onze avonturen en horen alles over Nederland/Marokko/Europa. Daarna gaat hij aan het avondeten en wij op pad. We hebben geen zin meer in de stad Vancouver en gaan naar Noord Vancouver naar de Capilano suspension bridge. We vinden snel een parkeerplek, betalen van te voren (dat is hier wel duidelijk) en kunnen niet meer dan 3 uur betalen. Bij de kassa zeggen ze dat als je langer wil blijven je dat dan bij hun kunt regelen. Vroeger ben ik hier bij Capilano ook al geweest toen was er alleen de brug en de tree top adventure. Nu is het veel groter en drukker maar nog steeds super leuk. Eerst gaan we over de lange en wiebelende suspension bridge over de Capilano river. Het is echt een hele lange brug, heel spannend en prachtig uitzicht.

Dan lopen we een pad over een boardwalk en zien we mensen met hun roofvogel. Er is een meer waar forellen zwemmen en je mag ze voeren.

Daarna gaan we naar de treetops adventure,via een trap loop je naar een platvorm bij een boom en daarna met allemaal kleine bruggetjes loop je steeds naar de volgende boom. Heel leuk!

We eten een hapje wat Otterballs heet, eruit ziet als poffertjes maar smaakt naar kleine wafeltjes en er zit chocolade saus op en marshmallows, heel lekker.

We steken opnieuw de brug over en aan de overkant doen we de cliff walk. Langs een steile wand, een rots is een pad gemaakt en zo loop je tegen een rots aan met prachtige uitzichten.

We nemen nog een drankje en gaan terug naar de auto, we hoeven niet bij te betalen want we zijn binnen 3 uur klaar. We rijden de weg een stukje verder en bij Caplilano dam stoppen we even. Er is hier een schitterend uitzicht op het meer en de bergen. Het weggetje lijkt hier trouwens precies op de weg van de autootjes in Disneyland Parijs, kronkelende weggetjes met dennenbomen eromheen.

We willen nu nog naar Lynn Canyon daar heb je ook een suspension bridge en hoef je alleen voor het parkeren te betalen en niet voor de toegang. Maar we zien geen enkele parkeerplek, na een tijdje zien we er wel een paar maar je moet hier betalen via een app en dat hebben we niet.. Dus we laten het hier maar even gaan. We gaan maar vast boodschappen doen voor morgen bij de safeway en tanken. We bedenken dat we nu ook vast willen gaan eten zodat we dan vanavond een ijsje op kunnen bij de buren, de dairy queen. Maar we zien alleen een Mac en een Subway. We denken daarna een leuk restaurant te zien maar t is weer een pub en je moet 19 zijn dus dat wordt t weer niet.. We rijden maar verder en zien een Pizza hut en nemen maar pizza mee naar onze kamer. Om 17.15 zijn we al op onze kamer en eten we lekker pizza, maar omdat ik op een bed ben voel ik me ook al slaperig dus direct om 18.00 weer op en naar de buren de Dairy queen. We eten een heerlijk maar iets te groot ijsje. Nu het blog weer bijwerken en tot mijn schrik zie ik dat die van gisteren niet is opgeslagen dus die moet opnieuw…Alle blogs staan er bij deze weer op, dus vanaf morgen weer een per dag en ben ik weer helemaal bij.