donderdag 3 augustus 2023

Een lange reisdag

Heerlijk geslapen in dit hotel. Had gisteren uitgezocht dat we na 11.30 de weg naar Tofino op konden en dat we het best rond 10.00 konden vertrekken. Om 8.00 zaten we aan ons gratis hotel ontbijtje, mijn moeder en ik vinden dit altijd prima maar Sophia eet dan echt met heug en meug een half broodje op.. nou ja niks aan te doen. Ik had ijs gehaald voor in de drinkflessen maar toen ik een tweede keer kwam om mijn ziplockzakjes voor de koelbox te vullen was de ijsmachine helemaal leeg. Nou ja dan kunnen we de drankjes vandaag niet koelen, het is heerlijk weer maar ik had gezien dat t in Tofino wat frisser zou zijn, dus lange broek en dichte schoenen. In Nanaimo moesten we even zoeken om op de goede weg te komen maar het lukte en om even voor 11en kwamen we aan bij de plek waar de weg was afgesloten (door een bosbrand die hier in mei is geweest zijn er stukken rots naar beneden gekomen die de weg hebben vernield en hier zijn ze nu mee bezig te herstellen.) We vermaakten ons maar met het kijken van oude foto’s op mijn telefoon en om 11.40 begonnen we te rijden. Onze kant was als eerste aan de beurt, want er wordt maar 1 rij strook gebruikt. Helaas is door dit hele gebeuren Cathedral Grove (een heel mooi bos met reuze bomen) ook afgesloten. We reden door met een tussenstop bij het visitor center van Port Alberni om even een plaspauze te houden.

Vanavond overnachten we in Port Alberni en van hieruit is het nog zo’n 90 km naar Tofino, maar de hotel prijzen van Tofino en omgeving waren echt niet te doen, ver buiten ons budget dus dan maar heen en weer reizen. Het begon nu helaas ook te regenen, dat maakt de boel toch wel een stuk ongezelliger, maar net als we bedenken dat we dan straks de jassen moeten pakken wordt het droog. We rijden over een echt schitterende weg door de bergen, ik was helemaal vergeten dat er op VancouverIsland zulke bergen waren, er zijn zelfs toppen met sneeuw. De weg gaat door mooie bossen, langs meren en rivieren, het is overal even prachtig, alleen je kan echt nergens stoppen. Er zijn nauwelijks restarea’s en als ze er dan zijn, zie je op dat punt niks van de mooie omgeving. Tegen 14,00 komen we in Tofino aan. We willen eerst het stadje even bekijken maar er blijkt hier een stroomstoring te zijn, dat maakt het wel een stuk ongezelliger. We moeten nog wel eten en bij de Co-op kan je nog wel betalen alleen mag je niks uit de bakkerij of koel vriesgedeeltes pakken. Er ligt een kip die net uit de oven komt en mijn moeder vult een bakje met Chili. Nu moeten we het nog opeten en we nemen het maar weer in de auto mee. De eerste plekken hier zijn allemaal van hotels en resorts en die moeten we voorbij rijden, dan komen we bij het Pacific Rim National park, bij een automaat kan je een kaartje kopen die 24 uur geldig is, dus morgen kunnen we die ook nog gebruiken. De eerste stop is Radar hill, helaas zijn hier geen picknick plekken maar we hebben nu zo’n honger dat we het wel gewoon op de parkeerplaats opeten. Hierna maken we de korte wandeling naar boven waar echt een prachtig uitzicht over de omgeving is.

De volgende stop is Long Beach, dit is echt een gigantisch strand waar de mensen een dagje strand houden en waar heel veel mensen aan het surfen zijn, aardig om even te zien maar dit is niet wat we zoeken.

De volgende stop is Combersbeach, hier moet je eerst een wandeling door het regenwoud naar beneden maken en vervolgens kom je op een strand. Dit is wel een erg mooi strand en we lopen een stuk naar rechts, langs allerlei stukken wrakhout, vogeltjes en plasjes. In een kale boom aan de rand zien we een Bald Eagle zitten en nu hebben we eindelijk eens de kans om er een foto van te maken. Eerst veraf, stel je voor dat ie in de tussentijd wegvliegt maar ook dichterbij, wat zijn dit toch een enorme vogels. De terugweg is wel stijl omhoog maar we redden het. Dan beginnen we maar aan de terugreis. Het is trouwens nu prachtig weer, na de regen van vanmorgen kwam langzaam de zon door en werd t steeds warmer. We rijden de prachtige weg weer naar Port Alberni wat gelukkig voor die wegwerkzaamheden ligt dus vandaag en morgen hebben we daar geen last meer van, pas als we weer richting Victoria gaan.

We checken in, in ons motel, van de buitenkant ziet het er niet uit, maar de kamers zien er binnen heel netjes uit, we hebben zelfs twee slaapkamers en een keukentje. We rijden even naar de Mc Donalds hier 3 km vandaan om voor Sophia een Big Mac menu te kopen, wij kopen nog een milkshake en eten de restanten van de kip en het brood. Mijn moeder en ik kunnen lekker buiten zitten, er staan stoelen buiten, t ligt wel aan de weg maar t is zulk mooi weer en de krekels maken een gezellig geluid. Er is alleen 1 probleem, de wifi werkt heel slecht, niet goed voor mijn blog (wat ik nu maar in word tik) maar vooral niet goed voor Sophia’s humeur.. En we blijven hier twee nachten..

1. Hahaha ja die WiFi. Ik heb het hier in Suriname nu ook. Is wel balen. Canada is wel echt prachtig! Veel plezier !

2. Was ik het blog toch helemaal vergeten vanmorgen dan nu maar lezen
    Prachtig is Canada zeg
    En een beetje regen ?wij zijn bijna opgelost .
    Jammer van de wifi is wel echt balen