maandag 21 augustus 2023

de familie van Dobber de eekhoorn

Rond 8en waren we vandaag allemaal wakker, zelfs Sophia, omdat t nu nog vroeg was bleven we even wat uitrusten op de kamer en na 9en tijd voor t ontbijt in Cabana´s. Alleen omdat het zondag was, was t niet bestellen vanaf de kaart maar een buffet. Mijn moeder wilde eerst niet maar toen ze zag hoe lekker t eruit zag was ze ook overtuigd. Het was echt een super lekker en luxe buffet met eggs benedict en crepes en heel mooi vers fruit. Bij de afrekening kregen we 1 keer adult en twee keer senior. Sophia lag in een deuk maar I don´t care scheelt toch weer in t geld. Er stond bij senior ook geen leeftijd dus ze kunnen me nergens mee beledigen.

We rijden vandaag om via Kamloops en dan weer via Hope naar het zuiden maar dan een stuk westelijker. Nou is op zich de weg bij Kelowna wat rechtstreeks is wel gewoon open maar dat is de plek waar de branden zijn en vanaf waar gevacueerd wordt en we willen geen risico lopen. Op andere plekken zijn wel plaatsen waar de highway gesloten is vanwege de brand, oa bij Salmon arm waar we een aantal dagen hebben gereden. Gelukkig waren de wegen die wij wilden rijden nog gewoon allemaal open. In Kamloops is de lucht een stuk schoner en bij de starbucks nemen we even een pauze. Dan weer richting het zuiden, de kwaliteit van de lucht wisselt heel sterk. In de dalen slechter bovenop de bergen een stuk beter. Bij een stop waar staat dat het voorlopig de laatste restarea stoppen we even. Het zit hier vol met schattige grondeekhoorntjes, het is een hele familie en ondanks dat ze niet gevoerd mogen worden zitten er aantal hele dikke tussen.

Hierna rijden we verder naar het zuiden, voor we naar Manning afslaan staat er een bord dat er geen benzinepomp meer komt voor 75 km. Nou redden we het wel tot Manning maar of we er ook mee terug komen is niet zeker, dus we nemen het zekere voor het onzekere en draaien eerst om naar Hope voor we naar Manning rijden want dat zit veel lekkerder.
Uiteindelijk komen we dus pas om 17.00 in Manning aan, voornamelijk door de omweg over Kamloops maar ook nog wat extra vertraging door het tanken. We slapen in een groot resort met cabins en een hoofdgebouw uit hout op getrokken, een echte lodge. Wij zitten in de main lodge. Mijn moeder en ik willen nog wat gaan wandelen maar Sophia blijft liever op de kamer. We proberen eerst vanaf de lodge te gaan wandelen maar dan moet je over de autoweg lopen tot aan een trail en dat vinden we niks, dus we gaan met de auto en rijden een klein stukje. Aan de rand van een groot meer parkeren we de auto. We lopen een stuk van Lightning Lake trail, een smal bospaadje aan de rand van het meer. We lopen hem niet helemaal want Sophia is dus nog op de kamer en ik wil niet te lang wegblijven. Onderweg zien we eerst weer een eekhoorntje (Chipmunk) met kleine streepjes, dit is net Knabbel of Babbel. We zien ook nog een mooie eend aan de rand van het meer. Terwijl we het pad door het bos lopen zien we diverse eekhoorns, grote soorten, kleine, bruine, zwarte, grijze echt een record aan Eekhoorns. We zien ook een hele familie kipachtige familie, waarschijnlijk een Grouse (Korhoen) ze maken grappige geluidjes.

Als we terug lopen zien we een schitterende zonsondergang in het meer, echt prachtig!

Terug naar het hotel en eten bij de lodge. We moeten even wachten want er zijn flink wat mensen voor ons. Als we aan de beurt zijn is er al veel op, maar wat we uiteindelijk bestellen is super lekker. Zelfs het bier is op dus neem ik een wijntje.

Na het eten wil Sophia graag nog even naar het zwembad, ik heb toch al flink allergie van gisteren dan kan dit er ook nog wel bij. Ja eigenlijk niet maar ik vind het ook leuk, een groot binnenbad met ramen en uitzicht op de bomen. Het water is lekker warm, ja dat voelt nu lekker maar is niet zo goed voor me. Toch erg van genoten. Wat een leuk hotel is dit weer en wat een schitterende omgeving. Ik kende deze omgeving eigenlijk niet ben er soort van per ongeluk opgekomen omdat ik de hotels in Osoyoos te duur vond of vol waren. Morgen is onze laatste volledige dag en moeten we terug rijden naar Seattle maar omdat we het hier zo leuk vinden en in Seattle niet meer veel te zoeken hebben gaan we eerst hier morgen nog wat tijd doorbrengen voor we terug naar Seattle rijden.

1. Altijd meegenomen een senior korting en ach ja wanneer ben je senior
    En dan nadert alweer het einde ,van deze geweldige reis wens jullie een fantastische laatste volle dag