dinsdag 22 augustus 2023

Weg van de rook

 Vannacht was t heel koud, we hadden geen airo aan maar het raam open, je merkt echt dat je hier in de bergen zit, 9 graden om 9.30. Het uitchecken was om 10.00 en dat doen we dan ook precies om 10.00. Had langer geslapen en met Kader even videobellen. Nadat de koffers in de auto zitten gaan we eerst naar t ontbijt. Mijn moeder traditional breakfast, eieren, ham, toast. Sophia een omelet maar er staat al dat ie erg groot is dus neem ik zelf alleen de yoghurt dan kan ik haar daarna helpen met de omelet. Dat blijkt al snel nodig, loeigrote dubbelgeklapte omelet en Sophia is er al snel mee klaar. 

Omdat we in de omgeving Seattle niet echt iets willen doen brengen we de ochtend en begin van de middag nog door in Manning Park. Het warmt al op maar lekker zwemmen in het meer is in de ochtend helaas te koud. We beginnen met een klein wandelingetje naar beaver pond. Een klein meertje wat de leefomgeving van bevers is, helaas zien we er geen. Wel maken we een praatje met een Nederlands echtpaar wat ook net toevallig hetzelfde wandelingetje maakt.




Hierna rijden we naar cascade lookout, een smal maar heel mooi bergweggetje. Boven zou je op allerlei dingen uitzicht moeten hebben maar de rook is weer extra opgekomen en in het dal zie je nu weer niets. Maar het weggetje erheen was erg mooi en bovenop zitten weer heel veel (brutale) eekhoorntjes, die heel erg op je afkomen, een gaat zelfs tegen mijn been aan staan. Ook zien we een vogel met een enorme snavel zitten.





We rijden weer naar beneden en stoppen eerst bij cascade reacreation area, we dachten dat daar iets met watervallen was maar er is alleen een trail van 16 km dus dat slaan we over. Bij de volgende recreation area stoppen we om de laatste spullen vooral t fruit maar ook de cheesestrings op te eten want we gaan straks de grens over. Bij een mooi riviertje eten we de laatse dingen op.





Dan gaan we aan de rit beginnen, Bij het plaatsje Sumas gaan we over de grens dus niet helemaal in Vancouver. Het is een vrij kleine grensovergang met maar een wachttijd van 10 min. Heel wat anders als die bij Vancouver waar we vroeger uren in de file stonden. EN de douanier is super aardig, hij vraagt wat ons naar Canada bracht en als ik zeg de Disney cruise line raakt hij razend enthousiast. Zo'n leuke douanier hebben we lange tijd niet gehad.


We rijden nu over kleine land en bossige weggetjes. Terwijl we verder rijden krijg ik ineens een sms van Icelandair dat onze vlucht door technische mankementen is gecancelled en dat ze naar een oplossing zoeken. Daarna nog zo'n sms van travel info en expedia maar geen oplossing. Na een uur komen we op de grote weg en is het alleen nog maar naar Seattle rijden. Voorbij Seattle naar t plaatsje Des Moines gaat weer iets lastiger met mijn navigatie, op zich zouden we tomtom nu weer kunnen gebruiken maar die heb ik al helemaal ingepakt dus moet ik t met maps.me doen.

Ons hotel heet Marina en inderdaad kan je vanuit de kamer de haven zien en de zeelucht ruiken, eindelijk geen rookgeur meer om ons heen. Op de kamer snel op de wifi en mijn mail lezen. Gelukkig is er al een oplossing en dat is morgen gewoon een vlucht later en vanuit IJsland weer een latere vlucht naar Nederland. Nou is dus de enige vraag wat we nu morgen overdag gaan doen. We hadden dus 15.00 zullen vliegen en t wordt nu 19.00.. Nou ja dat komt later wel. We moeten eerst iets gaan eten. We rijden een straat door waar volgens maps.me restaurants zouden moeten zijn, nu zijn de meeste restaurants afhaal kraampjes of gesloten maar we zien een gezellig Italiaans restaurant. Helaas valt t eten voor mijn moeder en Sophia tegen. 



Terug op de kamer eerst t blog en nu de koffers.. altijd weer een uitdaging maar zal wel lukken.

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zomaar 4 uur langer mogen blijven heb je toch nog bijna een volle dag .
    Ben wel benieuwd naar die dag en lees ik het hopelijk later
    Hele goede terugvlucht gewenst en tot in Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig kwam het allemaal goed met de vluchten! Alvast een goede reis en weer veilig terug !

    BeantwoordenVerwijderen