zondag 19 augustus 2018

10 jaar in Magic Kingdom

Ondanks dat t gisteren laat is geworden waren we toch allemaal weer om 8.15 wakker. Het is Sophia's verjaardag dus t is logisch dat ze vroeg uit de veren is.10 jaar is ze alweer geworden en dat vindt ze een hele leuke leeftijd omdat ik nu twee cijfers moet kopen als ballon.
 Ze krijgt de camera die we vorige week voor haar hebben gekocht. Ze is er heel blij mee en begint er meteen mee te fotograferen. Ze wil ook haar camera vandaag meenemen naar Disney.We beginnen aan het ontbijt, naast ons eitje hebben we een stuk van de door Sophia uitgekozen taart van Publix.


Nu doen we het eerst even rustig voor we weggaan want het wordt weer een lange dus we hoeven er niet voor dag en dauw te zijn.
Om 10uur zijn we er toch klaar voor en we rijden naar Magic Kingdom. Dat is altijd een heel gedoe om er te komen. Eerst parkeren, in het trammetje naar Transportation en Ticket center dan door de tassen controle en dan met de monorail naar het park. Om 11.15 zijn we in het park. We kijken eerst naar de korte ochtend parade. Sophia maakt de foto's.Wat ook opvalt is dat Halloween al vorm begint te krijgen. Heel mainstreet hangt al vol met Halloween versieringen en in de winkels is vanalles te krijgen rond Halloween,







 Sophia wil heel graag naar Enchanted tales with Belle. Er is lekker bijna geen wachtrij dus we gaan naar binnen. Er zijn vooral veel kleine meisjes, sommige verkleed als prinses. Sophia is duidelijk de oudste maar ze vindt het nog wel steeds leuk en een van die kleine meisjes pakt haar hand. Schattig gezicht dat ze hand in hand naar binnen lopen. Sophia krijgt dit keer rol van Belle's vader achter tralies.


Helaas merk ik dat de geheugenkaart van mijn videocamera op is en de reserve die ik had gekocht ben ik vergeten mee te nemen. Ik krijg het idee om Sophia's microkaart te gebruiken en dat zij dan de grote xdkaart van mijn fototoestel tijdelijk kan gebruiken (en dat ik dan mijn foto camera een dagje niet gebruik) Nou dat was dus niet zo'n goed idee want nu begint er gedoe met Sophia's fototoestel. Hij roept continu dat de kaart geformateerd moet worden en dat wil ik niet want er staan 500 foto's op. Ok ze staan ook op de computer maar toch.. Maar ja ik wil toch filmen. Soms doet haar camera t wel.. maar soms zegt ie kaart fout.. we laten t maar even zo.
Sophia en ik gaan samen in space mountain (met fastpass, gelukkig want de echte rij is 90 min) Hij is leuk veel minder intensief dan die in Parijs. Dan hebben we trek om even iets te eten en drinken. We halen een lekker broodje en drankjes bij Starbucks en eten t op op een verkoeld Tommorow land Noodle terrace. We gaan weer terug naar Fantasyland en gaan lekker een rondje op de draaimolen en gaan naar de 3d film. Naast ons zitten hele rare types die of de boel gigantisch in de maling nemen of nog nooit een 3d film hebben gezien en iets over de top gaan. Maar ze schreeuwen het uit bij elke beweging die Donald Duck maakt.


 We neuzen nog even in de winkeltjes (maar kopen niks) en dan is het alweer tijd voor onze lunch reservering in het kasteel. Als eerste moeten we in de rij en worden we begroet door Assepoester daarna moeten we wachten tot onze naam omgeroepen wordt en worden we naar de eetzaal die in het kasteel ligt gebracht.
Het is een 3gangen menu en we hebben al  vooraf betaald dus we zoeken lekkere dingen uit. Mijn moeder en ik eten hetzelfde vooraf stukjes kaas en plakjes worst. Sophia druiven met stukjes cheddarkaas. Als hoofdgerecht hebben wij beef tenderloin (super mals) en garnalen. Sophia heeft de kinder tenderloin.
Als toetje hebben wij chocolade mouse en mag Sophia haar eigen cupcake versieren. De cupcake komt met een kaarsje en er wordt voor haar gezongen.
Tijdens het eten komen ook de prinsessen voorbij en is er ceremonie met toverstaffen en zwaarden... Terwijl de prinsessen langs komen krijg ik Sophia's camera echt niet meer aan de praat hij wil maar die kaart formateren. Van Sneeuwwitje en Doornroosje maak ik daarom maar een foto met mijn telefoon maar als er dan even een prinsessen pauze is, stop ik de geheugenkaart maar weer in mijn eigen camera dan kan ik in ieder geval vandaag nog foto's maken.
Sophia vindt het best. We gaan morgen thuis wel uitzoeken wat er aan de hand is.






Het is twee uur later als we buiten staan, wauw geen idee dat er zoveel tijd voorbij ging. Maar t is prima we zijn weer heerlijk bijgekomen van de warmte. Nu is het direct tijd voor onze fastpass van het spookhuis, gelukkig weer snel de airco in want het is vandaag weer bloedheet. Na het spookhuis wil Sophia graag het spel met de Magic cards doen wat we vroeger ook eens hebben gespeeld dus halen we in main street een setje op. Je krijgt een soort kaart mee en kaarten met krachten. Op de kaart moet je zoeken waar een magische poort zit en dan moet je een slechterik verslaan. Een leuke speurtocht door het park! We zien mensen met enorme stapels en zelfs boeken met kaarten, dat blijken echte verzamelaars die elke ochtend nieuwe kaarten afhalen. Omdat Sophia een starter is krijgt ze van een aardige mevrouw een heel setje van haar dubbelen.

Na twee missies een in Liberty square en een in Fantasyland vind ik het welletjes en wil eerst wat drinken. Dit doen we met uitzicht op small world. Wat grappig is, is dat we aan tafel aan het raam zitten waar je de bootjes kan zien. Op de tafel liggen kaarten met opdrachten voor de mensen in de bootjes zoals doe de chickendance, doe YMCA etc. Sophia heeft het er druk mee en bijna in elk bootje zijn wel mensen die het ook echt doen.
Dan is tijd voor ons fastpass een ontmoeting met Rapunzel en Tiana. We hebben maar 1 ander kind voor ons.Beide prinsessen nemen de tijd voor Sophia.


Sophia wil hierna eigenlijk verder met haar kaarten missie maar mijn moeder en ik hebben geen zin meer. We willen even uitrusten tijdens een rondje in de trein (we hebben precies de laatste ronde) en daarna wachten op het vuurwerk.
Eerst gaat dat prima, we hebben een zitplek met uitzicht op het kasteel, maar na een poosje moet iedereen verplicht staan en sta je echt hutje mutje. Dan zijn er ook nog een stel grapjassen die dan dwars door de menigte (sommige met kinderwagen en al) naar een andere plek willen. We zijn de afgelopen avondsshows wel steeds verwend met speciale plekken of in ieder geval zitplekken. Maar dit is even vervelend. Vooral Sophia krijgt er de zenuwen van. Ze is bang dat ze ons in de drukte kwijt zal raken. Gelukkig maakt t vuurwerk zelf alles goed want wat is dat weer schitterend. De projecties op het kasteel,de muziek, het vuurwerk en tinkerbel die overvliegt.


Nu door de menigte naar de uitgang. Het park blijft tot middernacht open dus niet iedereen hoeft er in een keer uit. We kiezen dit keer de boot. De boot is langzamer maar de rij is veel korter en ook rustiger en is niemand aan het dringen zoals bij de monorail. We moeten wachten tot ie aankomt maar dan kunnen we er wel in een keer op, we kunnen zelfs zitten.
Met het trammetje weer naar de auto en om 23.15 zijn we thuis. Normaal moet Sophia dan wel van mij naar bed maar deze ene keer doen we t iets anders. We gaan nog even zwemmen. Het is onze eennalaatste avond hier dus we duiken er lekker in. Eerst in de pool om af te koelen dan in de spa om weer warm te worden.
Ik rommel nog wat met Sophia's nieuwe camera, kijken of de extra geheugenkaart het wel wil doen. Maar nu blijft ie maar foto's op t intern geheugen plaatsen, Het is me nu te laat om het uit te zoeken en bovendien moet ik t blog nog maken. Iedereen slaapt al terwijl ik deze laatste woorden om 00.53 typ.


6 opmerkingen:

  1. Hiep hiep hoera van harte gefeliciteerd Sophia alweer 10 jaar!!!!
    En wat leuk om je verjaardag zo te mogen vieren in Florida dit. Ergert ze nooit meer.
    En de taart ziet er heerlijk uit.
    Wat hebben jullie genoten vandaag..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sophia, VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag. Wat een leuke verjaardag. Liefs, Aylin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Sophia,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🎂🎁🎊🎊

    Liefs en een fijne dag toegewenst!

    Groetjes,

    Ouders Aylin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Soph alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Wij verheugen om onze tiener snel weer te mogen knuffelen. ;)


    Wat is een LOL trouwens? Ik ben ook wat ouder aan het worden natuurlijk..

    Dikke kus,
    Ome Fabio en Tante Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super verjaardag en wat een prachtig vuurwerk en dan nog night swimming toe fantastisch allemaal een echte tiener nu 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe tof om je verjaardag met prinsessen te vieren! En heerlijk om met een duik je verjaardag af te sluiten! Alsnog can harte!

    BeantwoordenVerwijderen