vrijdag 3 augustus 2018

BB en B (BedBugs en beren)

Vandaag zijn er twee blogs, een van mij (Jessica) en een van Sophia. Eerst komt die van Sophia.

We werden rond achten wakke,r mama zegt dat een paar bultjes voelt op haar rug en vraagt aan oma om er naar te kijken. Oma zegt dat het er niet een is maar een stuk of vier. Mama schrikt en roept: als het vier zijn zijn het geen bultjes maar bedbugs beten zijn . We controleren of er meer zijn en ja op haar gezicht en op rug en er een paar op haar handpalm. Oma heeft er een paar maar ik heb er geen . Mama zegt dat ze geen moment hier wil zijn dus pakken we in en checken uit en we melden over de bedbugs. We gaan niet ontbijten maar stappen we in de auto en bedenken dat de koffers open stonden we hopen het beste en rijden naar keetskoof. We rijden een stukje en mama zegt dat we moeten stoppen omdat er mensen stilstaan en mama roept heel hard EEN BEER we kijken op en zien niks alleen een paar kalkoenen. We rijden een stukje verder en komen bos waar iemand stil staat we kijken en mama en oma zagen niks maar ik zag dat die man naar een kalkoen staat te te bekijken . Mama zegt die heeft geen kalkoen gezien en dat is onmogelijk wat wij zagen er een stuk of 36 . We gaan verder en zien iets zitten op een houten hek. we kijken en zien enorme specht zitten, we hebben hele mooie foto's gemaakt. We gaan weer verder en zien een heleboel auto's stilstaan en dan stoppen wij natuurlijk ook, we klimmen klein grasbergje op en zien veel mensen foto's maken en opeens zien een recht staande beer. We zijn te laat met foto's maken want hij gaat weer naar beneden en zien iedereen naar de andere kant rennen dus wij ook. En even later staat hij weer en eigenlijk mag je niet zo dicht bij komen want er moet een voetbalveld tussen kunnen, maar ja hij kwam dichterbij en gaat weer weg dus wij ook en we rijden verder we komen bij een cabin waar iedereen omhoog staat te kijken we vinden dit raar dus we gaan ook kijken.We kijken omhoog en zien een beer in een boom hangen en het is niet eens een kleine maar een grote die daar op zijn gemak bungelt. We gaan dichterbij en maken foto's tot er een ranger aan komt want dan gaat iedereen weg ( wij ook). We rijden verder en zien een vosje aan de kant van de weg. We gaan verder en we zien weer mensen aan de weg staat en omhoog kijken. We denken nee en ja hoor er hangt weer een beer in de boom. We rijden naar Chattanooga we gaan naar Rubyfalls waar een waterval in een grot zit en dat was leuk want er zat een light show bij alleen in was drie keer uitgegleden nu komt het blog van mama ( Jessica)

Als ik wakker word hoor ik het regenen en hoewel ik vroeg had willen opstaan laat ik ze maar liggen want t regent toch. Ik lig rustig met mijn Ipad in bed en even over 8en worden mijn moeder en Sophia wakker. Als ik uit bed stap voel ik kriebels op mijn rug en vraag mijn moeder te kijken. Ze zegt dat ik 4 bulten heb, ik snap meteen hoe laat het is... bedbugs. Ik had al zo'n  voorgevoel maar we hadden gecontroleerd en niks gevonden. Ik blijk helemaal onder te zitten en ik wil direct hier weg, wil geen seconde in het hotel blijven. Ik hoef er niet eens meer te ontbijten. Wel gemeld bij de receptie waar we een excuus krijgen en de mededeling dat ze elke week sprayen...
We rijden dus veel vroeger dan gedacht de great Smokie mountains weer in, gelukkig regent het niet zo hard en hebben we een mooi uitzicht. Het eerste deel richting Cades Cove rijden we bijna alleen. Ik zie een dier de weg oversteken, ik denk een vos en ik zie een Groundhog die niet op de foto wil. Voorbij Townsend wordt t drukker er rijden zelfs busjes die naar Cades Cove tours aanbieden, maar de echte file waar ik over gelezen had zien we niet. Nog maar vlak achter de ingang zie ik tussen die twee busjes een vrij kleine beer rennen het bos in. Mijn moeder en Sophia hebben m niet gezien. We rijden verder en zien allemaal oude cabins en mooie schattige kerkjes die me aan de walking dead doen denken. De hele omgeving hier trouwens...

De hele omgeving is hier weer schitterend, Cades Cove is een grote vallei. Het staat bekend op zijn vele wildlife. We zien de kerkjes, de cabins maar geen wildlife meer... Na een poosje zien we wel een groepje herten en kalkoenen. En even later nog meer herten.

Even later zien we op een hek ook nog een grote specht zitten. Echt zo'n Woody Woodpecker.
Na nog een paar herten en een paar cabins rijden we Cades Cove weer uit. Wat jammer nou alleen die ene beer die niet op de foto is geweest. We besluiten om niet de hele route maar de verkorte route over een dirtroad nog een keer te doen, wie weet.. Je kan niet terug rijden want Cades Cove is eenrichtingsverkeer. Maar helaas de afkortende weg afgesloten en nu moeten we t hele rondje nog een keer rijden. Het is maar 11 mijl maar omdat iedereen zo langzaam rijdt (op zoek naar wildlife) duurt t wel heel lang. Nou ja het is niet zo ver naar Chattanooga, de grot die we daar willen bezoeken is tot 20.00 open en de mountain lookout, heeft in de regen toch geen zin, dus we rijden t hele rondje maar nog een keer. En dat is een van de beste beslissingen van vandaag. We zien op een gegeven moment een enorme menigte bovenop een grasveld staan. Zou t dan toch.. en ja hoor als we t heuveltje opklimmen zien we net een beer boven t gras uitkomen. Het bukt zich weer in t hoge gras en we zien aan de planten welke richting hij op loopt, iedereen loopt mee dus wij ook. Soms komt ie even boven t gras uit en t lukt m om m te fotograferen.

We rijden voldaan verder want we hebben toch een beer gezien. Niet lang daarna zien we wel heel veel mensen bij een cabin staan en wat staan ze nou allemaal omhoog te kijken... Zit er een beer bovenin de boom bij de cabin.


Als er rangers aankomen gaat iedereen weer weg, wij ook, we stonden dit keer wel op een veilige afstand maar hebben de auto langs de weg neergezet en dat mag eigenlijk niet. (al doet iedereen t) We rijden weer een stukje verder en zien dan midden op de weg een vosje zitten, hij loopt voor de auto uit en erlangs en kunnen m makkelijk fotograferen. (foto genomen door Sophia)
Als we weer een stukje hebben verder gereden zien we een klein groepje mensen staan en ze kijken weer omhoog. Op de grond en halverwege de boom liggen allemaal afgebroken takken en ja hoor weer een beer in de boom. We zijn super enthousiast over alle dieren we vandaag zien en vergeten t vieze hotel en de regen.
Nu komen we aan t eind van Cades Cove, het is 12.30 en we moeten nog naar Chattanooga, maar omdat we vanmorgen niet ontbeten hebben, hebben we nu wel honger. Gelukkig is er bij de camping die hier ligt een grote winkel met snackbar. Ik eet een hotdog en mijn moeder en Sophia delen een pizza. Sophia gaat nog met de laatste beer van vandaag op de foto.
Nu moeten we nog een stuk (200 km) naar Chattanooga rijden. Op zich gaat t lekker vlot maar t laatste stuk regent het zo hard dat je niks om je heen kunt zien en komen we maar heel zachtjes vooruit. Om 16.00 komen we bij Ruby falls, een druipsteengrot met waterval. We parkeren de auto en gaan naar binnen om kaartjes te kopen, we kunnen met de tour van 16.30 mee. Dit gaat er wel wat anders aan toe dan een grot in Frankrijk. De grot werd al gebruikt door de Cherokee indianen maar ene Leo heeft de waterval ontdekt en de grot genoemd naar zijn vrouw Ruby.
Eerst ga je met een lift naar beneden terwijl er in de lift informatie wordt gegeven. Vervolgens ga je beneden op de foto en dan begint de tour. Bij de grotten in Frankrijk had je meer zalen met mooie druipsteenformaties, hier zijn t vooral allemaal gangen. Ze hebben allemaal een bordje met een naam waar t op lijkt, bijv olifanten voet, vissen of schildpad, maar ook steak met aardappelen haha. De formaties zijn mooi verlicht met gekleurde lampen. Hoewel je bij de gids moet blijven heb je alle tijd om foto's te maken.


De gids is trouwens vooral grappig en vertelt op een vermakelijke manier. Soms passeert er een andere groep en dan is t wel erg krap. Dan komen we bij de zaal met de waterval, eerst is het hier alleen donker en hoor je de waterval alleen, dan gaan er gekleurde lichten aan en hoor je muziek met een soort van lightshow kan je de waterval bewonderen. We vonden het een hele leuke ervaring.




Nu lopen we weer terug naar de uitgang, weer met de lift naar boven en om 18.00 staan we weer op de parkeerplaats, het is droog en het is warm!
Nog een klein stukje rijden naar ons hotel, het Holliday inn, heerlijk, gelukkig weer een fijn hotel met lekkere schone bedden (natuurlijk eerst aan inspectie onderworpen) Die pizza van vanmiddag vraagt om meer en we rijden naar Cici's pizza. Voor 6 dollar en een drankje van 1,50 en voor een kind 3,00 dollar heb je een heel pizza buffet. Het is een beetje een vreetschuurtje maar we laten t ons smaken. Om 19.30 weer terug op de kamer en we doen een was, dat duurt lang want er is maar 1 machine en er is al een man bezig. In de tussentijd gaan we zwemmen in het warme binnenzwembad. Dat is een lekkere afsluiting. Tegen 10en is de was pas klaar maar t voelt wel fijn om na t gedoe van vanmorgen weer alles schoon te hebben.
Nu gauw gaan slapen want morgen moeten we 600 km rijden naar Savannah.

























5 opmerkingen:

  1. Sophia heeft het schrijftalent van d’r moeder..
    Erg mooi geschreven dus mams als je een keer geen zin hebt kan ze het zo van je over nemenπŸ˜‰
    En wat een mazzel vandaag met al het wildlife en dan niet een beer maar gewoon meerdere geweldig en ook nog zo mooi op de foto gezet.
    Dit is wel een bijzondere dag geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad Sophia kan heel goed het blog overnemen .heel leuk geschreven
    Wat gaaf zoveel beren gezien en niet vergeten de vos
    Was weer een hele leuke dubbele blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk schrijft Sofia! Die bedbugs....ieuwww!! Supergaaf dat jullie beren hebben gespot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sophia,
    Wat heb je een mooi verhaal geschreven!
    je hebt heel veel schrijftalent.
    Leuke foto's trouwens! πŸ˜€πŸ˜œπŸ˜€
    Nog heel veel plezier in Amerika.
    Ik mis je heel erg!😞😞😞
    Liefs,
    Aylin🌹🌹🌹🌸🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O getver, bedbugs! Mijn grote angst bij ieder hotel waar ik kom! En wat hebben jullie veel beren gezien, gaaf! Misschien wel vanwege de regen (om de regen in iets positiefs te veranderen hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen