dinsdag 7 augustus 2018

spring time

sorry voor het verlate blog, het internet deed t gisteravond niet.

Vanmorgen na het wakker worden als eerste met Annelies gefacetimed. Daarna alles de auto in, maar voor we vertrokken eerst naar de buren Denny’s voor het ontbijt. We hadden echt weer eens zin in een Amerikaans ontbijt. Sophia had een enorme omelet en kreeg m bijna op. Mijn moeder en ik deelden een french toast en een eggs sunny side up gerecht. Mmm lekker! Met volle magen konden we op weg. We reden over hele leuke binnen weggetjes van Florida, het grootste deel van de tijd reden we alleen. We reden door bossen en langs watertjes en we zagen zelfs regelmatig borden met bear xing. We hebben nog  nooit een beer in Florida gezien en ook nog nooit in een blog gelezen dat anderen dat wel hadden gezien. Toch was t erg leuk rijden.
Rond 12en bereikten we ons eerste doel voor vandaag, het rainbowsprings statepark. In het midden van Florida liggen allerlei springs, in veel kan je zwemmen. Ik had een willekeurige uitgekozen om te gaan zwemmen.
Eerst de auto neerzetten en dan met je spullen langs de kassa, voor 2 dollar pp konden we het park in. Vanaf een afstandje zag je de springs al, wat een schitterende kleur water, zo blauw! We liepen naar het water toe en daar was een lange bank waar mensen hun spullen opzetten, dan met een trappetje het water in. Eerste reactie oeh koud! Maar zodra je door was, was het heerlijk. Wat een lekker helder en koel water. Een deel van de bron was afgezet, daar mocht je zwemmen. Een stukje verderop kon je wel kayakken maar niet zwemmen. We hebben een poos heerlijk gezwommen. We zagen wel allerlei visjes en aan de rand waar de boeien hingen waar je niet verder mocht, was een oerwoud van gras.

Om te snorkelen was Kelly park waar we vroeger geweest zijn leuker, maar dit deed qua omgeving niet onder. Wat is het hier prachtig. Na een poosje kregen we het koud en zijn we ons gaan aankleden. Zwemspullen naar de auto gebracht en gewone camera gehaald en nog een stukje gelopen. Een aantal schildpadden en een specht gezien. Er zijn ook nog watervalletjes maar die zijn aangelegd. Tot slot nog een ijsje en toen reden we weer verder.

Al snel waren we in Crystal river ons einddoel voor vandaag. Het was 17.00 nog alle tijd om iets te gaan doen. We wilden nog graag naar het strand, ik had van te voren opgezocht dat er hier in de buurt twee kleine strandjes waren, maar dat je ze eigenlijk alleen met vloed moet bezoeken want met eb is het een modderige boel.

Helaas was t eb toen we aankwamen, we hebben het nog even geprobeerd maar t was inderdaad maar een modderige boel. Dus we gingen maar weer naar het hotel. Naast t hotel zit weer een Denny’s en daar hebben we weer lekker gegeten. Mijn moeder een stoofpotje en Sophia en ik allebei spaghetti. Na het eten zijn we het zwembad van t hotel ingedoken. Het was een heerlijk zwembad, lekker warm water en een prachtige omgeving, allemaal bomen met spaans mos. Er kwam zelf nog een roofvogel over gevlogen (heel laag) een jongen zei dat t een hawk (havik) was. Toen was t douchen en zoveel mogelijk spullen uit de auto halen en in de koffers stoppen want als we morgen in Orlando aankomen gaan we voor de tweede keer de auto omruilen zodat we voor Florida tarief kunnen rijden.

1. A gelukkig toch nog een blog vandaag leuk dat snorkelen en zwemmen heel anders dan het IJsselmeer ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€spannend morgen weer een nieuwe auto hoop dat hij aan jullie verwachtingen voldoet .welke parken staan er op het programma ?

2. Gelukkig toch een leuk verhaal weer vandaag..we zijn er gewend aan geraakt☺
    Wat een prachtig natuur!!

Nog veel plezier en groetjes,

Mehtap & Aylin

3. Ooo lekker ontbijtje bij denny’s.
    En wat een prachtige bron om in te zwemmen.
    Moest wel ff lachen dat je schreef zo koud.
    Het is hier elf uur s’avonds en zit nog steeds te puffen zo warm hier,zou ook wel ff in een pool willen springen.
    Veel plezier verder in florida