dinsdag 21 augustus 2018

dag villa, dag grand caravan dag palmbomen

Lekker geslapen dit laatste nachtje, ik realiseerde me het wel heel erg dat dit t laatste nachtje was, toch geslapen. Om 7.30 waren we wakker en pakten we de laatste dingen in, ontbeten met de laatste dingen die we nog in huis hadden en deden we nog even een rondje door het huis. Nog een potje darten en tafeltennissen, niet meer zwemmen maar Sophia nam wel afscheid van haar flamingo Dante.

We vinden het allemaal erg jammer om weg te moeten gaan. Hebben helemaal nog geen zin om naar huis te gaan. Ondanks t gedoe met de spa vonden we t huis en vooral de ligging aan het bos heerlijk. Vooral Sophia heeft er echt moeite dat dit de laatste dag is en is de hele dag een beetje treurig.
Om precies 10.00 de tijd dat we t huis uit moeten, trekken we de deur achter ons dicht. Koffers de auto in en dan rijden we nog een keer AnimalKingdom. Sophia wilde liever Magic Kingdom, maar dat park vind ik lastiger omdat je dan naast t trammetje ook nog met monorail of boot moet. Bovendien had ik nog een fastpass van Kim over. Ik heb ook nog twee fastpassen via de telefoon. Geen Avatar dit keer, sterker nog we komen helemaal niet in het Avatar gedeelte dit keer.
We kijken eerst wat dieren in het begin van het park. En treffen ook een wandelende boom aan.
Als eerste hebben we een fastpass voor Dinosaur. We hebben weer een wilde rit terug in de tijd. Als we eruit komen ziet Sophia alle kermisattracties. Normaal sla ik dit altijd over maar dit keer mag ze in de wilde muis achtbaan. (in haar eentje want ben in mei met haar in moviepark Germany in zo'n ding geweest en is me niet goed bevallen)
We lopen naar Azie waar Sophia en ik met de fastpass van Kim in Expeditie Everest gaan. Ik stop mijn zonnenbril in zo'n speciaal vakje en dit keer vergeet ik hem eruit te halen... Ren snel terug naar de uitgang. Ok in welk karretje zat u en aan welke kant. Ik wist gelukkig nog karretje 14 en ze pakken mijn bril er zo uit. Gelukkig! 
Nu hebben we honger en gaan bij t Yak en Yeti cafe wat lekker halen. Het zijn Koreaanse spareribs en loempia's. Het smaakt prima!
Hierna lopen we naar Afrika voor ons volgende fastpass, de safari. Dit keer deden ze weer eens van de ineenstortende brug, dat hebben ze al lang niet meer gedaan. (je rijdt over een brug heen die begint te kraken en dan val je een beetje naar links) Het is nu wat heter op de dag dus de meeste dieren bevinden zich in de schaduw, toch hebben we wel bijna alle dieren gezien.

Na de autosafari, deden mijn moeder en ik de wandelsafari alleen Sophia is moe en heeft geen zin en gaat in de schaduw zitten. Het is een leuke wandeling erg mooi aangelegd. We zien de nijlpaarden nu van onderwater, er vliegen vogeltjes los. We zien een enorme bullfrog die zo vertelt de "ranger" vogeltjes, hagedissen en andere kikkers eet. Hij is echt enorm, leek wel een Harry Potter pad.


We hebben nog even de tijd voor we naar de parkeerplaats moeten gaan. De LionKing show redden we helaas niet meer dus gaan we maar voor een afsluitend ijsje. Sophia heeft een vanille ijsje met twee koekjes als mickey oren. Mijn moeder heeft een gewone dholewip en ik heb een dhole wip met cocosnoot en rum, heerlijk!

Nu lopen we dan echt naar de ingang en gaan met het trammetje naar de parkeerplaats. Hier kleden we ons om, onze spijkerbroek aan en een vest die we nu nog niet aantrekken. We rijden naar het vliegveld en leveren eerst onze grote caravan in. Helaas, eerst zullen we het huis missen en nu ook de auto.
We lopen door het enorme vliegveld naar de Delta balie. Ik wil inchecken bij een zelf scanapparaat maar dat ding geeft aan onze reservering niet te kennen. Dan maar naar de balie ook hier hebben ze problemen met onze reservering. Ze kunnen wel de vlucht van Detroit naar Amsterdam vinden maar niet Orlando naar Detroit. Het blijkt uiteindelijk te maken hebben met een andere vlucht die vertraagd is, waardoor ook onze vlucht vertraagd is, waardoor we bij voorbaat de overstap niet gaan halen. We worden omgeboekt en hebben enorme mazzel, want we worden omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht. Heerlijk hoeven we lekker niet over te stappen! Alleen kunnen ze geen stoelen vastleggen en moet bij de balie.
Deze vlucht gaat een uur later dan de eerste vlucht dus hebben we alle tijd. We gaan eerst door security en hebben TSA pre, dus geen schoenen, riem etc af, laptop kan in de tas blijven echt lekker snel!
We vinden onze gate al snel en regelen een plekje naast de balie, zodra er dan iemand komt kunnen we de stoelen regelen want we willen wel graag naast elkaar zitten.
Voorlopig is er nog niemand en halen we eerst lekkere dingen. Frappucino bij starbucks een cheeseburger bij Burger King.
De wifi hier werkt ook goed en Sophia kan zelfs Youtube kijken. Dan komt er een medewerker en we staan als tweede in de rij. Ik geef aan graag naast elkaar te willen zitten, de medewerker geeft aan dat er weinig kans is omdat de vlucht vol zit. Ik geef aan een kind bij me te hebben wat niet de hele nacht alleen wil zitten. Hij doet zijn best en ja hoor er rollen drie instapkaarten met stoelen naast elkaar. Nu zijn we helemaal relaxed.
Om 19.15 begint het boarden, We zitten op rij 24. Eerst is het steenkoud, als we opgestegen zijn kan de ventilator uit en wordt de temperatuur aangenaam. Het eten is vrij goed, gelukkig want dat is wel eens anders. Ik vraag om een wijntje en krijg een enorm glas vol.
Ik kijk 1 film, de mountain between us. Daarna zet ik de man who invented Christmas op en daar heb ik 10 minuten naar gekeken,  toen viel ik in slaap. Er zat nog een hondje aan boord die hebben we gelukkig alleen even met opstijgen gehoord.
Ik word pas wakker als het nog maar anderhalf uur vliegen is, van het ontbijt wil ik alleen de yoghurt.
Om 10.30 landen we maar het taxieen duurt heel lang, ook duurt t lang eer de koffers komen dus Kader staat al een tijdje op ons te wachten. Ik ben in de eerste instantie helemaal niet moe. Thuis zijn we ook blij onze lieve Pim weer te zien. Ze is niet zo blij met de koffers die naar binnen gerold worden maar komt regelmatig van buiten naar binnen om zich te laten aaien. Annelies, Manon en de jongens komen nog gezellig even langs en dan even een uurtje slapen, dan hou ik het 's avonds beter vol. Helaas de vakantie zit er weer op. (voor drie dagen want vrijdag gaan we met Kader een weekendje naar Drenthe)
Wat was de vakantie heerlijk. Het leek wel drie vakanties in een. Eerst stedentrip, toen rondreis en toen Floridavacation. Alle dingen uit het begin leken de laatste weken ook al heel lang geleden.
New York was geweldig, met de musical Frozen, het vrijheidsbeeld en Ellens stardust heeft ook veel idruk gemaakt vooral op Sophia.
Washington was ook een mooie stad, veel gezien en veel gelopen.
De natuur was schitterend, had niet verwacht dat ik de natuur in het oosten zo mooi zou vinden. We hadden hier helaas wel soms pech met het weer en het dieptepunt was het hotel in Gatlinburg met de bedbugs.
Ondanks het weer was de natuur wel echt schitterend en wat hebben we veel wilde dieren gezien, willen zeker nog eens terug naar de Great Smokey mountains en de Blue ridge parkway.
Savannah was echt een verrassing, zo leuk, wat een leuk stadje.
En natuurlijk was Florida weer heerlijk met een lekker huis, grote auto, Disney, winkelen en het strand!
IEDEREEN BEDANKT VOOR HET MEELEZEN!!!!!!!!!!!!!!! Hopelijk weer tot volgend jaar!

4 opmerkingen:

  1. Zo jullie hebben er. Of een leuke laatste dag van gemaakt.
    En wat fijn dat jullie nu lekker rechtstreeks vlogen naar huis,en ook nog lekker naarst elkaar.
    Jullie hebben weer een heerlijke reis gehad en wij genoten op afstand lekker mee.
    Gewoon tot volgend jaarπŸ˜‰en een fijn weekend in Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een smooth vluchtje. Ik zie nu al tegen het eind van onze trip op. Het is hier ook zo fijn! Dank voor jullie uitgebreide verslagen. Was erg leuk om zo met jullie mee te genieten. Sterkte met de jetlag en wellicht tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke laatste blog weer van een super vakantie leuke samenvatting ook aan het einde was super om mee te lezen en voor nu veel plezier in het spectaculaire wild lands πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was erg leuk ,om met jullie reis mee te lezen. Het was een schitterende reis die jullie hebben gemaakt en leuk beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen