donderdag 16 augustus 2018

wildlife over the top

Iedereen was vrij vroeg wakker vanmorgen, Sophia was zelfs als eerste, om 7.30. We deden alles lekker kalm aan, spullen inpakken (tas vol want we gaan naar het strand) en ontbijten en toen toch maar even met de auto naar de benzinepomp om de banden te vullen, dit ging gelukkig prima (we hadden een vervelende ervaring in Monterey 4 jaar geleden) en het lampje is nu ook weer uit, dat rijdt toch iets prettiger.
Via de bekende 5 tolpoortjes reden we weer naar de Oostkust, door Titusville en via de hoge brug waar we dit keer geen dolfijnen zagen Merrit Island op.
Ons eerste doel van vandaag was het strand, we reden dus naar de national seashore, betaalden 10 dollar en reden langs de verschillende parkeerplaatsen, we besloten niet meteen de eerste te nemen waar een stuk of 10 auto's stonden maar reden naar parkeerplaats 4. Hier stonden een aantal auto's en waren er een paar mensen op het strand, echt heerlijk rustig. De zee hadden we de meeste tijd voor ons alleen.
Het water was vrij fris, in vergelijking met wat we van de golf van Mexico kennen en het strand laatst op Jekkyl island maar zeker niet koud. Er waren golven, geen enge gevaarlijke golven maar leuke om in te spelen.

We zagen heel veel vogels, pelikanen, een fregatvogel, van die strand vogeltjes en ospreys. We zien zelfs af en toen dolfijnen in de verte springen.
Na een poosje zijn we getuige van een echt spektakel. We zien allemaal vissen opspringen in grote groepen en we zien dolfijnen er tussen springen. Ondertussen profiteren ook de ospreys en de pelikanen van de vissenjacht en laten zich ook in het water vallen om te vissen. Het was echt heel spectaculair om te zien. Helaas was het voor de foto's te ver. Mijn onderwatercamera kan niet zo goed inzoomen.

Na lekker een tijd in de golven te hebben doorgebracht is het tijd om verder te gaan. Als we ons hebben omgekleed zien we ook nog een schildpad (Gopher tortoise) op de parkeerplaats lopen.

We besluiten nog niet terug te rijden maar eerst langs alle parkeerplaatsen misschien is er nog iets interessants te zien. En inderdaad bij Eddy'screek is een uitzichtspunt over een schitterend meertje. Sophia blijft zitten en mijn moeder en ik gaan kijken. Zodra we bij het meertje staan zien we dat het hier echt vol zit met Manatees. We gaan toch snel Sophia halen want dit moet ze zien.Er zitten hier zeker 10 manatees en ze komen flink boven water ook. Ook zit het strandje hier vol met 1000en krabbetjes en zitten er allemaal watervogels. Wat een paradijsje hier!

We rijden weer terug en rijden nu naar het visitor center. Daar koopt Sophia een koelkastmagneet van een Gopher tortoise voor mij! We gaan de boardwalk naast het meer wandelen. Helaas zien we in het meer geen alligators. Ik kan niet klagen met alles wat we vandaag al hebben gezien maar een beetje jammer vind ik het wel. Wel horen we naast het wandelpad ineens geritsel, blijkt er een armadillo te zitten. Nog meer wildlife! Geen duidelijke foto, wel duidelijk gezien.

Nu is het bijna 4uur en vinden we het mooi geweest, we rijden weer naar Orlando. Onderweg denk ik dat ik toch een gator heb gezien, maar mijn moeder en Sophia en niet en ook niet op de foto, maar met al het wildlife mogen we echt niet klagen.
We hebben nu nog 1 shopmoment en gaan naar de Florida mall. Sophia heeft nog zwempakken nodig en die halen we altijd bij Macy's. Ook mag ze nog een feestjurk. Alle jurken waar ze mee naar buiten kwam waren prachtig maar t is deze blauwe geworden.
Nu gaan we nog de rest van de mall in. Sophia koopt van haar verjaardagsgeld twee barbies van Vayana en Yasmine van Aladin. De build a bear kunnen we niet vinden maar Sophia heeft wel een andere winkel gezien waar ze graag heen wil, American girl. Dit is een mega poppenwinkel, allerlei spullen kleding, 100en poppen. Er is zelfs een haarsalon voor je pop en alle kleding die je voor je pop koopt kan je ook voor jezelf kopen. Sophia koopt een shirtje voor de pop met westie opdruk.
Nu zijn we het shoppen echt zat en gaan we naar de auto. Om 19.30 zijn we de publix en halen daar een pizza voor vanavond en alvast de taart voor Sophia's verjaardag. Het is een prachtige maar die gaat pas op haar verjaardag op de foto. Nog lekker in de spa, want nu kan het eindelijk.Wat is het toch ultiem genieten!

1. Ultiem genieten is het zeker maar je hebt er ook hard voor gewerkt πŸ˜€en Sophia wat een prachtige jurk heb je uitgekozen de ervaringen met het wildlife zijn fantastisch ben ik echt jaloers op en weer prachtige foto’s ben benieuwd naar de taart maar moet nog twee dagen wachten πŸ˜‰

2. De stranden van Florida waren hier op het nieuws dat alle dieren dood aanspoelen. Gelukkig zijn jullie niet daar.
    Was weer een fijne dag! Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben.

3. Dat strand klinkt prachtig (* maakt notitie *). Wij gaan eigenlijk altijd naar de westkust maar dit klinkt erg mooi. En...prachtjurk, Sofia!

4. Al een paar weken niet op blogger gekeken tot vandaag en jullie blog weer tegengekomen. Leuk.
    Jullie hebben een mooie gevarieerde reis gemaakt en nu lekker in een villa.
    Een top vakantie weer. Nog heel veel plezier.

5. Zo wat een bijzondere stranddag wat een geluk met al die dolfijnen.
    En alle verdere wildlife die jullie gezien hebben vandaag op de gator na.
    Je kan ook nog naar gatorland is ook erg leuk vonden onze kids ook erg leuk.
    En nog lekker geshopt vind de jurk van Sophia echt heel erg mooi wat boft ze toch