maandag 6 augustus 2018

A pirates life for me

Vanmorgen nog even lekker rustig aangedaan in ons mooie huis, ontbeten met de restanten van de donuts en fruit. We reden Savannah uit naar het zuiden. Bij het plaatsje Brunswick zijn we eerst weer even naar de walmart gegaan om onze voorraden aan te vullen want we waren er op twee flesjes water na helemaal doorheen.
Natuurlijk heeft Sophia nog even over de speelgoed afdeling gedwaald maar de LOL die ze zoekt nog niet gevonden. We vonden wel een hele grote bol, zo groot als een flinke strandbal, met daarin 50 ballen, maar ja dat is een beetje teveel van het goede.
Na de walmart was het een klein stukje rijden naar onze eerste bestemming vandaag Jekyll Island. De weg werd alsmaar mooier met moerassen en dichte bossen en op een gegeven moment moesten we over een enorme brug en kwamen met op Jekyll Island. Mijn eerste bedoeling was om daar naar het driftwoodbeach te gaan, maar omdat ik niet precies wist waar t was reden we op goed geluk t eiland op en stopten we op een mooie picknickplaats waar we een schildpad zagen en toegang tot het strand.

Een prachtig mooi wit leeg strand, Sophia voelt aan het water en dat is heerlijk warm net als in Florida, (daar zijn we dan ook nog maar een klein stukje van verwijderd) Ze vraagt of we niet even kunnen zwemmen, ach ja waarom ook niet, terug naar de auto, zwempakken uit de koffers, omkleden in het wc huis en heerlijk zwemmen in het warme zee water.
Dat uurtje zwemmen werden er toch twee maar t was heerlijk.

Bij de douche op de picknickplaats spoelen we ons af, eten nog wat fruit op die mooie picknickplaats en rijden naar de andere kant van het eiland waar driftwood beach is. Hier ligt allemaal aangespoeld hout op het strand. Dat zijn niet een paar takjes maar complete bomen, het ziet er ook weer heel apart uit.

Nu rijden we t eiland af en rijden hierna al snel de staat Florida binnen, dit is dan de 9e en laatste staat van deze vakantie. Gelukkig nog lang niet het einde. We rijden door St Augustine, het oudste Amerikaanse plaatsje. We komen hier om 16.30 bij het hotel, het Days inn, vlakbij het centrum maar toch niet te belopen. We worden verwelkomd door de meest vriendelijke receptioniste (not) die ineens beweert dat de reservering niet op mijn naam kan blijven omdat de creditcard niet op mijn naam staat. In al die andere hotels was dat nooit een probleem.. Vervolgens propt ze ons op een kamer op de tweede verdieping met als uitzicht het trapportaal. Gelukkig is de kamer schoon, we onderwerpen m aan een zeer grondige inspectie, zetten de koffers neer en gaan de auto weer in op weg naar St Augustine. Bij het historische fort willen we onze auto parkeren, de parkeerplaats is helemaal vol maar net als we weg willen rijden komt er een plekje vrij. We willen gaan betalen komt er zwerver op ons afgelopen. Eerst indruk is dan altijd oh nee hoe kom je er vanaf. Maar hij was ons goed van dienst want t was inmiddels na 5en en je hoefde niet meer te betalen. Als dank vroeg hij een dollar en die kreeg hij. Het fort was helaas ook al gesloten om 17.00 maar we konden er wel omheen lopen.

Het fort was van de Spanjaarden die hier als eerste gekomen waren, maar het had ook wel een piraatachtige sfeer. Net Pippi in Takatuka land. Het voetgangersgebied waar we daarna inliepen had ook een beetje dat piraten sfeertje. Het was een heel gezellig straatje met allemaal eettentjes en winkeltjes. Ook stond er de oudste school. De gebouwen die er staan zien er allemaal ook erg mooi uit. Het straatje had een leuke sfeer.

Er stonden ook veel van die poppen die de toekomst voor 1 dollar voorspellen, Sophia wilde het graag doen maar ze waren allemaal out of order. Ook hier werden weer veel Ghosttours aangeboden, iets wat Sophia ook eigenlijk graag een keer wil doen, maar we hebben het niet gedaan. Wel hadden we honger. Een van de restaurantjes waar we langsliepen had een ons een menukaart voor onderweg meegeven, het menu sprak ons aan en de prijzen waren ook goed dus we liepen lekker terug en we hebben echt heerlijk gegeten. Sophia cheeseburger, mijn moeder coconut shrimp en ik een tonijnsteak met aiolie saus, mmm echt lekker en ook nog eens lekkere sangria erbij. Na het eten wilden we nog niet direct naar het hotel en hebben we nog een stukje door het historic district gelopen.Er staan hier allemaal mooie huizen met mooie veranda's. We hebben gelopen tot het oudste huis en toen weer terug naar de grote straat waar we nog een ijsje hebben gehaald.

Bij de autoparkeerplaats aangekomen zaten er allemaal mensen op stoelen en dekentjes op een heuveltje te wachten want er zou een buiten bioscoopfilm worden vertoond. Het zag er heel gezellig uit. We hebben er maar niet opgewacht, wel hebben we nog langs t water gelopen en de mooie zonsondergang gezien. Wat een gezellige sfeer hier.

Terug naar het hotel. We hadden gezien dat ons hotel een mooi zwembad had dus Sophia en ik er heen. Stond er op het bord dat het geopend was tot 20.00 en t was inmiddels 20.30. Toch nog even erin gegaan en wat heen en weer gezwommen maar toen de andere mensen die er waren weggingen, gingen wij ook maar weg. Morgen het laatste hotel van de rondreis en dan komen we inmiddels bijna bij de villa aan.

1. Wat is het goch heerlijk als je rond rijd gewoon kan doen waar je zin in hebt.
    En dat was vandaag in jullie geval lekker zwemmen in de zee.
    Heerlijk toch.
    En st augustine is een heel mooi plaatsje geniet ervan

2. Wat leuk, Jekyll island! Ben ik lang geleden geweest. Vond het erg sfeervol. Verder ook weer een heel leuke dag voor jullie, muv de "vriendelijke" hoteldame. Jullie zien echt veel, zeg! Leuk hoor, zo'n roadtrip!