zaterdag 4 augustus 2018

via Rome en Dublin naar Savannah

Heerlijk geslapen en om 8.30 zaten we weer bij ons inbegrepen ontbijtje. Dit keer kon je een pannenkoekje uit een apparaat laten rollen door op een knopje te drukken. Verder nog toast met scrambled eggs, worstjes en yoghurtjes. We moesten wel worden opgevoed door de ontbijt beheerster. (en wij niet alleen, ze deed t bij iedereen) Mijn moeder mocht het broodje dat ze voor zich zelf in de toaster deed niet met haar handen aanraken, ik mocht de deksels van de eieren niet te ver omhoog houden en ik kreeg les om ze netjes te sluiten en dat deed ze bij alle mensen, zodra iemand wat kwam pakken kwam ze meteen aanrennen. Stiekem moesten we hier wel lachen.
Nu gingen we op weg, er stond een rit van 590 km op het programma. Het is eindelijk weer eens lekker zonnig en warm weer.
Gelukkig ging t vrij vlot, we wilden alleen rond 13.00 even stoppen op een rest area, maar er kwamen maar geen rest area's. Toen er eindelijk een kwam was ie gesloten. Wat grappig was onderweg waren we de plaatsnamen, Rome, Macon, en Dublin. Voorbij Dublin was er eindelijk een rest area en konden we even pauze houden en ons fruit eten.
Tijdens het rijden heb ik helaas veel te veel tijd om naar mijn bulten te kijken en ze kriebelen en ik ben zo bang dat ik er niet vanaf kom. Ik zie een bult op mijn vinger, die was er net nog niet. Gelukkig lees ik dat het 14 dagen kan duren voor de bulten tevoorschijn kunnen komen dus dat er nu een op mijn vinger zit hoeft geen herbesmetting te zijn en gelukkig hebben de koffers ver van het bed gestaan...
Vlak voor we Savannah bereikten werd de lucht ontzettend zwart. Nou is het hier een beetje t klimaat van Florida dus we weten dat dit maar een bui is. Wel een heftige bui. Ons hotel ligt echt midden in het Historic district van Savannah, The Ogglethorp lodge. Via een zijstraatje is een speciale parkeerplaats voor ons. We zitten in unit 3. Ik heb vergeten vanmorgen mijn mail te checken  voor de deur code, want dit is meer een huis dan een hotel. Er staat een telefoonnummer bij de deur en de barman naast ons huis wil best even  voor ons bellen en we krijgen de toegangscode tot het huis.
Het is echt een schitterend huis, een herenhuis in Savannah style en er ligt een parking permit want die is ook inbegrepen.
We blijven even in het huis uitrusten en dan is ook meteen de regen voorbij.


We hoeven alleen maar de straat over te steken om bij de riverfront te komen. De straat boven is een van de straten met allemaal bomen met spaans mos en mooie huizen. We gaan deze straten morgen beter bekijken en gaan nu met de historic stairs naar beneden waar allemaal oude pakhuizen aan de rivier een leuke toeristenstraat is. Door de regen is het een lekkere aangename temperatuur. Het is een hele gezellige straat. Er ligt een rivierboot en er komen grote boten langs, mensen lopen met hun (alcoholische) drankje op straat dat mag hier. Er zijn allemaal leuke winkeltjes en restaurant. Het is etenstijd en we kiezen voor een lekker visrestaurant.






Sophia eet hier een lekker kindermenu met gefrituurde garnalen, mijn moeder en ik hebben een menu met een koude vissoep/watermeloen, pecan, geitenkaassalade en we hebben allebei een hoofdgerecht van garnalen met grits, een soort paella maar dan niet met rijst maar grits wat een beetje op couscous lijkt maar dan wat papperiger, in ieder geval was t erg lekker en vooral met een wit wijntje. We krijgen er ook nog een toetje bij (het is een menu) van pecapie en choclatechip mint ijs in een koekje, we hebben echt gesmuld. Nog langs snoepwinkeltjes waar Sophia een ijsje krijgt en een leuk kerstwinkeltje en dan weer naar t hotel. Morgen hebben we een hele dag om Savannah verder te ontdekken maar de eerste indruk is zeer positief. En terwijl ik dit zit te typen is er buiten ook nog vuurwerk.

3 opmerkingen:

  1. Ooo Savannah is zo’n leuk plaatsje.
    En ja die bomen met dat Spaanse mos vond ik daar helemaal geweldig heb het zo vaak geroepen toen wij er waren.
    Dat de kids me er nu hier nog steeds mee plagen😂
    Geniet ervan morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een indrukken doen jullie op! Savannen is zo sfeervol! Geniet er straks van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè wat raar ik had ook een reactie gepost maar hij is weg
    Zeker iets niet goed gedaan ?

    BeantwoordenVerwijderen