zondag 12 augustus 2018

Rakettetetet

Als eerste flink (zeker voor mijn doen) uitgeslapen tot 8.45.Ik had nog wel verder kunnen slapen maar dat vind ik dan ook weer zonde.
Die stomme spa blijft maar koud, het zwembad is trouwens wel verwarm maar t lijkt me dat die spa toch wel echt heel warm moet worden en niet alleen een beetje lauw.. Dus maar weer bellen. Management had maintance gebeld en die hadden zullen komen, ze zullen opnieuw bellen. Terwijl we lekker zitten te ontbijten zie ik dat het buiten regent. Dat gebeurt niet vaak dat het 's morgens al regent. Als ik naar het weerbericht kijk zie ik dat er de hele dag thunderstorms voorspeld worden. We wilden eigenlijk naar Typhoon Lagoon maar of dit zo'n slim idee is met de thunderstorm voorspellingen. Ik heb geen zin om de hele dag daar op een bedje te zitten luisteren naar de "Due to the incliment wheater.." We besluiten dus de plannen voor morgen (Kennedyspace center) en die vandaag te ruilen. Sophia is hier niet zo blij mee, want stel dat t morgen ook slecht weer is... maar ik denk dat we beter dat risico kunnen nemen. We pakken dus de spullen maar in en gaan op weg. Het is aan de late kant maar we hoeven hier wat ons betreft ook niet de hele dag rond te lopen. (We hebben de kaartjes gekregen bij aankoop van onze Disneykaartjes)
Via 5 tolpoortjes komen we om 12.00 bij het Kennedy spacecenter aan. Er is hier niemand die je naar een bepaalde parkeerplaats dirigeert dus we moeten zelf een plekje zoeken. (wel betalen natuurlijk)



Als we eenmaal binnen zijn weten we niet zo goed wat we moeten doen, de dingen in het foldertje zijn niet echt duidelijk en je weet niet goed wat je kan verwachten.
We kiezen maar om te beginnen met de bustour. Er staat hier een enorme rij en in de hitte schuifelen we langzaam vooruit. Het tweede deel van de rij is iets beter te doen want hier hangen van die ventilators met sproeiers eraan. Dan kunnen we eindelijk in de bus (met airco) We rijden over het terrein van de NASA. De buschauffeur vertelt ondertussen alles we onderweg zien. We horen veel interessante en soms grappige wetenswaardigheden (zoals een alligator die wist hoe hij een gebouwtje moest binnen komen) Sophia vindt er meestal niet veel aan, maar sommige dingen vindt ze ook wel interessant. Bijv hoe een spaceshuttle op een soort rijtuig naar de goede plek wordt gereden. Het rijtuig met enorme rupsbanden te zien op de foto hieronder.


Na een poos over het terrein rondgereden te hebben stappen we uit bij een centrum gewijd aan de maanreizen. Hier kan je alleen met de bus komen. Er wordt met behulp van film beelden over de geschiedenis van de ruimtevaart vertelt en je maakt mee hoe het voelt als een rakket gaat opstijgen vanuit de controle kamer, compleet met trillende banken.
Vervolgens kom je bij een grote expositieruimte over reizen naar de maan en je loopt onder de grootste raket door. Dit was erg indrukwekkend.  


Sophia raakt een stukje maansteen aan.
Na een korte snackstop gaan we met de bus weer terug naar het hoofdcomplex. We willen hier eigenlijk nog een 3d film in het Imax theater kijken maar er is er een net begonnen en de volgende begint pas over een uur.,We hebben geen zin daar op te wachten, we lopen nog wat door de Rocketgarden en gaan dan naar de uitgang. 


We willen nog graag een rondje over het nabijgelegen blackpoint wild life drive in Merrit Island en rijden richting Titusville. Onderweg zien we vanuit de zee steeds de vinnen van dolfijnen boven het water uitkomen, zo gaaf is dat! 
Bij de wildlife drive hebben we maar net genoeg kleingeld voor t entree. Dat moet je in een enveloppe stoppen en dan de bovenkant eraf scheuren voor als er controle is. Het eerste stuk zien we maar weinig, een groot deel van het watet is opgedroogd. Het tweede stuk zien we wel wat meer vogels. Allerlei reigers en veel Ospreys en gieren (al zie je de gieren ook gewoon in Orlando) De omgeving is hier mooier dan in het begin.




We rijden hier lekker en helemaal alleen en al zien we niet veel dieren, we genieten van de omgeving. Ik vind t wel jammer nog geen alligator gezien te hebben, maar misschien komt t nog we gaan nog een keer deze kant op voor t strand. We zouden vandaag eigenlijk weer eens uit eten maar omdat de aankomst tijd al op 20.00 staat en we ook nog even willen zwemmen rijden we toch maar langs de Publix. Voor Sophia maken we de restanten van de spaghetti van van de week en mijn moeder en ik halen lekkere sushi en een salade van publix. Omdat we nu bijtijds thuis zijn kunnen we nog even genieten van een avondzwempartij. Het water van t zwembad is heerlijk maar de spa doet t nog niet. Bah morgen dus weer voor bellen. Hopelijk hebben we morgen goed/onweerloos weer want Typhoon lagoon krijgt een tweede kans. 

5 opmerkingen:

  1. Heeeeel interessant die raketten ben blij dat ik er niet heen hoef. Maar wel leuk om een keer te zien jammer van de Spa hoop dat hij het nou eindelijk gaat doen straks lekker naar de typhoon lagoon lekker in je bandje in de rivier veel plezier en verheug mij weer op de foto’s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat jammer dat je er steeds achteraan moet zitten omdat de Spa niet warm word.
    Zal je zien dat hij straks op de laatste dag gemaakt is..
    Maar een leuke dag en hoop dat morgen een mooie dag is om te gaan zwemmen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ������ vet goede titel. Hahaha
    Jullie halen alles uit de dag. Wat is die spa nou? Een bubbelbad ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De smileys doen het ook goed zeg ik. Ik had een lachende smiley hoor geen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, ik ben weer bij. Leuk om jullie verslag nu in dezelfde tijdzone te lezen. Het weer vandaag viel mee, hè?! Even wat bewolking en gerommel maar verder blauwe luchten. Balen van die spa. Dat moet gewoon lekker warm...heet zijn. Ik duim voor goed weer voor Typhoon Mag ook. Wij doen nog een dagje rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen