zaterdag 3 augustus 2024

Alweer een keer met het autootje naar het huisje

 7.45 is nu al een paar dagen mijn vaste ritme om op te staan. Ik had met Sophia een afspraak gemaakt dat ze tot 9.15 mocht slapen, ze dacht dat ik bedoelde om 9.15 klaar en al was ze om 9.15 nog niet helemaal klaar ze sliep niet meer en was al verder gevorderd in haar ochtend rituelen. Ondertussen bracht ik twee keer een koffer en mijn moeder de losse spullen naar de auto en toen Sophia klaar was nog haar koffer en konden we op weg naar de Cracker Barrel van gisteren. Deze ligt op de route weg uit Fort Meyers en op naar Orlando. Nu hadden we wel de camera´s bij ons. Cracker Barrel ziet er zo leuk uit, het is net frontierland in Disney. Natuurlijk moesten we ook een foto van de foto maken van de Ome Willem look a like. 




We hadden een zeer groot en uitgebreid ontbijt. Sophia had roerei, bacon en hashbrowns. Mijn moeder had Frensh toast (waar dan ook weer ei en bacon bij hoorde) en ik pannenkoeken (ook met ei en bacon) daarnaast kwam er nog een mandje met warme biscuits, echt heerlijk maar geen van ons kreeg t hele ontbijt op. Nou ja dan hebben we een bodempje voor de rest van de dag. 

Na het eten liepen we nog even rond in het winkeltje, wat ze daar toch allemaal verkopen. Er is een Halloween en kerst afdeling, er is kleding, snoep, drankjes, dingen voor in huis, spelletjes.. Na een rondje winkel nog even buiten op de schommelstoelen een spelletje dammen, Sophia heeft gewonnen en toen kon de lange rit (nou ja qua afstand valt t wel mee 218 km, maar vooral rond Orlando heel veel file)




We maken een keer een stop bij een walmart als plaspauze en we zeggen nog, we kopen niks. Het gaat best goed, we zoeken de wc maar als we die gevonden hebben zie ik bij de boekenafdeling een boek van Steven King liggen wat we nog niet kennen. Zonde om te laten liggen en kost maar 7 dollar dus dat nemen we toch mee. Er liggen ook allerlei romannetjes met als onderwerp de Amish met titels als once upon a buggy. 
Daarna in de file (alleen dit laatste stuk heeft file maar die duurt dan wel lang) naar de villa. Als we eindelijk de file uit zijn is het bijna 4 uur en dan mogen we ons huis in. We bewaren de shop sessie bij de walmart maar voor morgen want we zijn al bijna bij het huis en daar ligt wel de Publix vlakbij. We doen hier wat boodschappen zodat we vanavond kunnen eten (pizza) en morgen kunnen ontbijten en nog wat andere lekkere dingen.
We hebben een huis in Sandy ridge drive, een straat verder dan het huis aan de Robinroad waar we vorige keer zaten.
Bij het huis aangekomen zijn we helemaal overdonderd. Wat is het ontzettend groot. We hebben altijd wel grote huizen zodat wel alledrie onze eigen slaapkamer hebben maar dit huis slaat alles..
Je komt binnen in de eerste woonkamer, die doorloopt in de tweede woonkamer, de keuken ligt er tussenin. Aan het eind van de tweede woonkamer is het zwembad en daar grenst mijn slaapkamer en badkamer aan.
Achter de keuken bij de eerste woonkamer is een gang naar mijn moeders slaapkamer en de gameroom en de andere kant op naar Sophia's kamer en daar tegenover is de derde badkamer en ook nog een slaapkamer. 
Als we een beetje het huis verkend hebben, laden we de auto uit en ruimen het een en ander op. Mijn moeder en ik drinken dan even aan het zwembad en willen dan de pizza in de oven zetten. Even laten we t internet nog verdwijnen omdat we er een stekker hadden uitgehaald voor ons verlengsnoer maar daar ging dus het hele internet van uit, gelukkig snel weer herstelt.. Ook de oven aan krijgen is even een klusje want hoe werkt dat ook alweer... maar om 18.30 zitten we klaar en eten onze pizza aan het tafeltje in het huisje. (de understatement van het jaar)



De tweede woonkamer


master (dat ben ik) bathroom
master (ben ik nog steeds) bedroom, het bed is zo hoog, je hebt bijna een trappetje nodig
eetgedeelte 2e huiskamer


De gangen, ik verdwaal hier echt
Tweede badkamer
Queen (dat is mijn moeder) bedroom
Game room, Sophia gooit meteen in de roos

Keuken, zit tussen de eerste en tweede woonkamer
3e badkamer (voor Sophia)
Legek amer (haha voor wie Narnia kent) 
slaapkamer Sophia
1e woonkamer en eetkamer

Het autootje voor het huisje! 
Na het eten gaan we nog even zwemmen. Ik ben er eerst in, Sophia daarna maar die kiest al snel de spa boven het zwembad. Er drijven wel allemaal kamikaze rupsen in ons zwembad, met een net vist mijn moeder ze eruit voor ze er ook in komt. Daarna ga ik ook nog even in de spa en gaat mijn moeder er al uit. 
We hebben 3 badkamer dus kunnen we gelijktijdig douchen. Dan ga ik op de lekkere zachte bank van woonkamer 2, de vlogs van Sophia uploaden en doet mijn moeder de was. Sophia is alleen plotseling de powerbank kwijt, we zoeken overal ook in de auto, ergens heb ik het idee dat ik m nog gezien heb maar weet niet waar.. hopelijk niet in het vorige hotel laten liggen... na de vlogs volgt mijn blog en straks lekker naar bed, 


1 opmerking:

  1. Zo hee wat een huis daar kunnen jullie het wel even uithouden denk ik

    BeantwoordenVerwijderen