zondag 25 augustus 2024

Naar de Fantastische Fantasy

 

Gisteravond waren we al vroeg in slaap gevallen en ik dacht eigenlijk dat we dan wel vroeg wakker zouden worden maar dat was niet zo, mijn moeder en ik allebei rond half 9, nog even in bed blijven liggen en toen gaan omkeden en ontbijten, toen wij de deur uitgingen werd Sophia ook wakker maar ze had geen zin in ontbijt.

Het ontbijt was ok, de roerei met toast was wel lekker, we hadden ook allebei een wafel gemaakt en dat vond ik vroeger altijd erg lekker nu vond ik t naar karton smaken, weet niet of mijn smaak verfijnd is of dat dit gewoon slechte wafels waren.

Terug op de hotelkamer weer de koffers en handbagage inpakken en nu zit het eindelijk zo zoals ik het wil voor de cruise.

We hebben een port arrival time van 12.15 je mag dan ook  niet veel eerder aankomen en omdat we toch dichtbij zitten blijven we op onze hotelkamer tot 11.00. Dan rijden we naar de cruise terminial, hoe je bij de Disney Fantasy moet komen staat goed aangegeven, vervolgens drop je je bagage af bij de porters (je houdt alleen je handbagage bij je) dat gaat prima en dan moeten we nog de auto inleveren bij de Alamo verhuurlocatie. Ik had gisteren online wel gezien dat het zo’n 5 mijl van de boot af was maar onze Navijuf kwam met een locatie 30 mijl van de haven. Huh hoe kan dat alle andere verhuren zitten hier wel in de buurt maar Alamo 30 km verder. De naam Melbourne staat ook op de voucher die we hebben en even zakt de moed me in de schoenen want 30 mijl en dan nog 30 mijl met een shuttle bus dan redden we onze port arrival time nooit.. maar toch denken we dat er iets niet klopt.. Ik stel voor even een MC Donalds op te zoeken voor het internet om het uit te zoeken maar Sophia heeft een beter een idee, ze ziet de verhuur locatie van Hertz zitten en zegt we vragen het aan hun. Daar waren ze heel behulpzaam, Alamo hoort bij Enterprise en die zit gewoon hier, eerst naar links en dan twee keer naar rechts. Wat een opluchting. Helaas rijden we nu toch niet goed en moeten weer omdraaien en die stoplichten in Amerika duren altijd zo lang. Met een shuttle busje worden we naar de port gebracht en zijn we weleenswaar te laat voor onze port arrival time maar ruim op tijd door de lunch. We gaan door de grote poort van Mickey oren en bij aankomst op het schip wordt onze naam weer gevraagd, we kiezen net als twee jaar geleden  voor de Purmerendertjes wat erg lastig voor ze is uit te spreken maar wel heel grappig klinkt! We worden welkom geheten, lopen door een boog castmembers heen en we zijn weer binnen! 





Het is alweer zo vertrouwd, de geur die er hangt, de muziekjes die je hoort. Het is zo heerlijk weer op het schip te zijn! Andere jaren gingen we naar Cabana’s het buffet maar daar is het altijd dringen voor een plekje de eerste dag en dan heb je je handbagage ook nog bij je want je kamer is nog niet klaar. Maar naast Cabana’s is er altijd een sitdown restaurant open waar je van de kaart moet bestellen. Het is vandaag Animator pallette. We moeten wel even in de rij maar kunnen om 1.15 naar binnen. We bestellen alle drie gerookte zalm als voorgerecht, mijn moeder een salade met zalm, Sophia een Ceasar salad met kip en ik steak. Als toetje heeft Sophia cheesecake en mijn moeder en ik welcome aboard Sunday. 




Na het eten gaan we naar  Vibe de tienerclub waar we Sophia inschrijven en achterlaten. Even naar de kamer om alvast de handbagage achter te laten. 








De andere koffers  Om 16.00 moet iedereen op zijn assembly station zijn dit is de plek waar je in het geval van een ramp naar toe moet komen. Iedereen moet komen en je wordt pas van de lijst gehaald als je kaart is gescand. Vervolgens kijk je een filmpje wat je moet doen bij een ramp en dan mag je gaan. Maar iedereen mag gaan dus het in ontzettend druk. Iedereen wil nu naar sailaway party maar wij zijn op dek 4 en de sail away party is op dek 11. Dan merk je wel weer dat de Fantasy een stuk groter is dan de Wonder vorig jaar. Ik ben helemaal buitenadem als ik op dek 11 ben en dan nog een trappetje op naar dek 12. We hebben geen plekken meer vooraan maar kunnen het wel goed zien. De hoorn van het schip gaat en we varen al. We kijken op diverse plekken de zee op en gaan even uitrusten op de adults only lounge chairs. Om 5 uur gaan we eens naar de kamer en zijn de koffers er, zoals verwacht is het verlengsnoer eruit gehaald en hebben we een bonnetje gekregen dat we het bij terug komst weer kunnen ophalen.












Ik ben wel dik een uur bezig om alle koffers nu weer uit te ruimen maar uiteindelijk is alles op zijn plek en gaan we lekker op ons eigen balkonnetje zitten en naar de zonsondergang kijken. Heerlijk wat zit je hier relaxed! Om 20.00 komt Sophia naar de kamer en gaan we naar ons restaurant van vanavond, The enchanted Garden! Een prachtig restaurant gebasseerd op de tuinen van Versaille waar naar mate de avond vordert het licht en de bloemen die er hangen veranderen. We delen onze tafel met een Amerikaans gezin met een meisje van Sophia’s leeftijd. Dit is de eerste keer dat we een tafel delen maar het is gezellig. We hebben alle drie de Tuna tart als voorgerecht en Sophia heeft nog extra lobster ravioli erbij. Als hoofdgerecht hebben Sophia en ik de scallops en mijn moeder de Seabass, allemaal erg lekker. Als dessert heeft mijn moeder citroen mousse, ik een chocoladeijs beker en Sophia een chocoladetaartje die ze helaas niet op kan. Dan gaat Sophia weer maar Vibe. Mijn moeder en ik kijken in de lobby even naar de figuren die met mensen op de foto gaan en luisteren naar de pianist en dan gaan we weer naar dek 11 want er is altijd een film buiten bij het zwembad en het is altijd leuk om daar ’s avonds te zitten. De film is Cruella en we kennen hem al maar het zit hier zo lekker relaxed. Maar om 23.15 val ik steeds bijna in slaap dus gaan we maar naar de kamer. De boot is behoorlijk aan het schommelen nu, veel meer dan dat ik me van de dream herinnerde. Eerst voel je t alleen als je loopt maar nu ik het blog maak voel ik het ook terwijl ik op mijn bed lig. We hebben ook een eerste towel animal gehad, het is een krab. Nu lekker slapen en morgen weer genieten van dit heerlijke schip.














1 opmerking:

  1. Wat heerlijk om weer op het schip te zijn
    En wat een prachtige gerechten

    BeantwoordenVerwijderen