vrijdag 2 augustus 2024

In een warm bad

 Om 7.45 wakker, dat is netjes! Mijn moeder is ook wakker maar als ik naar de woonkamer ga zie ik haar niet komen, is ze weer in slaap gevallen tot 9.00! Dan gaan wij samen op het balkon ontbijten en zitten met ons boek/puzzelboek/telefoon. Sophia is wakker rond 10.00 maar blijft op de slaapkamer. Mijn moeder videobelt nog met Annelies. Ik maak de koelbox klaar voor een picknick en om 12.00 vertrekken we naar Lovers Key statepark. Ivm de orkaan schade had ik eerst gekeken of het wel open was want vlak voor het statepark zijn ze ook aan de weg aan het werk. Gelukkig is het park open. Je ziet wel dat er kaler uit ziet maar het is er nog steeds prachtig. 

De stateparks in Florida hebben trouwens allemaal een dollar korting gekregen van de gouveneur. We parkeren de auto en wachten even op het trammetje (truck met aanhanger) die ons naar het strand brengt. We huren hier een parasol en 3 ligstoelen. De man van de verhuur zegt kies maar een plek dan kom ik het daar heen brengen. Dus we kiezen een plek en de man komt met een karretje zet de ligbedden neer en graaft de parasol in. Het lukt hem alleen niet om alle drie de stoelen onder de parasol te krijgen. Sophia zegt ik ben toch al bruin, ik neem die plek in de zon wel.



We gaan lekker zwemmen, eerst Sophia en ik, daarna komt mijn moeder erbij. Wat is de zee hier toch heerlijk, een half graadje ofzo kouder dan bij het hotel maar nog steeds erg warm. 

Soms hoor je ineens allemaal gespetter en ik nog het kan toch niet regenen? Nee het regent ook niet maar soms komt er een hele school piepkleine visjes aan en die maken allemaal bubbeltjes in het water, heel grappig. 


(je kan ze een beetje op de foto zien)


We picknicken lekker op de bedjes. We hadden bij de public lekkere key lime pie en cheesecake gekocht!

Hierna gaan mijn moeder en ik weer zwemmen en kan Sophia de schaduw nemen. Rond 3uur gaan mijn moeder en ik even een stukje langs het strand wandelen. Op het eerste stukje zitten wel wat groepjes mensen maar al na een paar honderd meter is het strand helemaal leeg. We zien diverse schildpad nesten en een osprey nest. We kijken even bij het meertje. Het ziet er prachtig uit allemaal! 










Rond 4uur gaan we met het trammetje weer terug. We hebben vreselijke dorst en kopen bij een winkeltje in een keet drie flesjes drinken en Sophia nog een armbandje, die ook deels voor het goede doel is. De vader van de eigenaresse heeft dit winkeltje heel lang gerund maar toen Ian alles kapot gemaakt heeft, is hij er mee opgehouden. Bij een armbandje dat je koopt gaat de opbrengst naar haar vader. 

Terwijl we het park uitrijden zien we nog meerdere leguanen maar ik heb vandaag alleen mijn onderwater camera mee en die kan nauwelijks inzoomen dus zit een foto er niet in. 

Om 17.00 zijn we weer bij het appartement en gaan we douchen en even lekker binnen in de airco bijkomen want het is erg warm geweest. Als we alle drie klaar zijn hangt er een donkere lucht en het waait heel hard. Het lijkt net regen maar het is zand dat er rond waait. 

Met de auto rijden we weer naar het vaste land en dit keer naar de Cracker Barrel. Het is hier altijd zo gezellig binnen met al die rommeltjes we zitten naast portret van een man die sprekend op Ome Willem lijkt. Zijn Amerikaanse dubbelganger. Bij Cracker Barrel staat er altijd een spelletje/puzzel op tafel en wij komen nooit uit. Nu heeft Sophia de oplossing gezocht en naar een filmpje gekeken en nu hebben we de oplossing, haha helemaal zelf.

We eten erg lekker. Sophia heeft steak en shrimp, mijn moeder roasted beef en ik forel. Daarbij krijg je dan altijd heerlijk cornbread. Ik ben helaas mijn camera vergeten en dat is vooral jammer van dat leuke winkeltje wat altijd achter de Cracker Barrel ligt. Ze hebben hier altijd de meest bijzondere spullen. Buiten dondert het weer dus mijn moeder wil liever gaan rijden. We spreken af dat we hier morgen nog gaan ontbijten want het ligt toch op onze route naar Orlando en de winkel en de schommelstoelen moeten echt nog op de foto. 

Met hier en daar een bliksem maar zonder regen rijden we weer naar het hotel. We ruimen vast wat dingen op want morgen moeten we hier weer weg en ik wil niet alles morgenochtend doen,, Daarna lekker voor een laatste avond op ons balkonnetje, helaas is de muziek in de tikibar vanavond wat minder leuk maar ja je kan niet alles hebben. 




2 opmerkingen:

  1. Mama je hebt het blog gehaald! 🥳
    Wat een paradijselijk strand! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk dat ik er weer in voor kom
    Ga meteen weer bellen

    BeantwoordenVerwijderen