maandag 26 augustus 2024

Op de ene cruise alweer denken aan de volgende

 

Vannacht alle drie heerlijk geslapen, geloof dat Sophia pas rond 1.30 thuis was. Om 8.15 zijn mijn moeder en ik wakker en gaan we direct op t balkon zitten want dan kunnen we praten zonder Sophia wakker te maken en daarna om de beurt aankleden. Om 9.00 zitten we bij Cabana´s, best wel druk maar we hadden nu direct een tafeltje. Deze keer neem ik een egg benedict, een Mickey wafel en een choclatechip pannekoekje. Na het ontbijt gaan we direct naar het adult deck, er zijn al veel bedjes bezet maar bij het achterste deel bij Satelite falls zijn er nog een paar. 





We gaan eerst even lekker liggen en lezen, ik schiet al aardig op in mijn boek. Om 10.30 gaan we naar de aquaduck, het is wel een rij van een half uur en er staat super harde wind op de trap. Wel is het schip een stuk stabieler dan gisteren, we zwalken niet meer over het schip heen, vandaag zijn er heel veel kleine golfen ipv een paar grote. De rit in de aquaduck is super leuk, je begint heel wild echt als een waterachtbaan en je eindigt langzaam als een lazy river boven het schip. Terug op de plek weer verder met lezen. Als we opgedroogd zijn door naar Cabana´s voor lunch, vandaag ga ik voor shrimp en krabbenpoten en een stukje mooi dun afgesneden beef en pork. 





Na de lunch gaan we naar het theater waar een show van een Juggler (jongleur) het was echter veel meer dan een jongleur, het was vooral een comedian en daarbij jongleerde en balanceerde hij met vanalles en stopte zich zelf helemaal in een grote ballon. Na de juggler gaan we even lekker met wat te drinken (wat we op dek 11 halen) op de ligstoelen van dek 4 liggen en weer lezen. We lopen even door de winkeltjes maar we kopen niks.. we raken een beetje verzadigd en vooral zijn de koffers vol. We gaan nog even op ons eigen balkon zitten. Om 18.15 begint er een magican, weer in het theater, er komt een heel indrukwekkend filmpje echt als een soort Victor Mids en blijkbaar is hij erg bekend in Amerika. Het is wel knap wat hij kan maar helaas heeft hij hier niet echt de middelen voor hele grote trucs en vind ik het een beetje saai.. Na het theater gaan we naar guest relations want we willen weer placeholders voor volgend jaar en eigenlijk willen we er allebei een zodat er een voor volgend jaar zomer kunnen gebruiken maar ook al een voor de zomer daarna want dan willen we weer naar Alaska (als alles goed blijft gaan) en dan willen we boeken zodra die prijzen uitkomen en niet wachten tot de andere cruise is geweest want hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Het lukt al twee jaar niet om het in de app te boeken maar ook nu wordt het weer handmatig door een castmember gedaan en het is weer gelukt!




We lopen wat rondjes over deck 4 tot het eten gaat beginnen, dit keer in Animators pallette. Aan de muren hangen digitale schilderijen van finding nemo (ook staan er allemaal kleine details van Pixar films) er zijn pilaren van verfkwasten en zelfs de botermesjes zien er uit als verfkwastjes. Na een tijdje komen de schilderijen tot leven, nemo en zijn vrienden zwemmen langs en de visjes maken een raadsel van wat voor afbeelding ze gaan vormen. Crush de schildpad praat met de mensen aan tafel en ook met ons. Hij had nog nooit mensen uit Nederland ontmoet, hij zingt ook nog voor Sophia’s verjaardag. Ook de haai Bruce komt voorbij, ze zwemmen van schilderij naar schilderij. We vragen ons echt af waar de microfoons zitten want je kan echt heel goed met Crush praten.. We hebben weer heerlijk eten. Ik heb een zalmtaartje als voorgerecht, Sophia ook maar zij heeft er ook black truffel pasta bij, mijn moeder heeft baked potato soep. Als hoofdgerecht hebben mijn moeder en ik allebei pork en Sophia pasta. Als dessert heb ik een walnoten taartje, mijn moeder koffie en Sophia een ijscoupe, het was weer heerlijk. Wel heeft het eten dit keer erg lang geduurd, het eten van onze tafelgenoot was ook al koud waar hij een opmerking over maakte, wat wij dan wel zielig vinden is dat de ober dan wel 100 keer zijn excuus aanbiedt.. 













Na het eten wilde mijn moeder en ik eigenlijk naar een van de barretjes voor 90er jaren muziek maar we zijn al erg laat en dan moeten we t ook nog zoeken want dit schip is zo groot we weten de weg nog niet goed.. Als we er zijn is het net afgelopen, na een uur komt hij weer met R&B en in een ander barretje is weer de magician maar die hebben we nu wel gezien.. dan maar nog een wandelingetje op dek 4 en daarna naar de kamer. Morgen voor het eerst aan land.



1 opmerking: