zaterdag 17 augustus 2024

laatste keer de flora en fauna van Florida

 Het begon vandaag niet zo lekker. Na zo´n lange avond is het op staan erg vroeg want we moeten voor 9.00 het huis uit zijn. Daarnaast voelt mijn moeder zich niet zo lekker want haar slokdarm probleem speelt weer op, het was steeds al een beetje zo maar waarschijnlijk omdat ze gisteravond niks meer te eten heeft gehad en toen ´s nachts is gaan snoepen is het vanmorgen erger dan anders. We zijn ook alle drie erg moe maar vooral Sophia. 

We stoppen alle spullen in de auto maar we hebben nog wel veel losse spullen die ik niet meer in de koffers kreeg.. vanavond daar dus mee verder. We willen ontbijten maar rijden op een tolweg en daar zijn geen foodexits. Als we in Titusville zijn wat aan MerritIsland ligt zien we daar wel weer vanalles, we kiezen de Denny´s. Ik neem bananenpannekoeken met chocolade, mijn moeder een 55plus ontbijt en Sophia build your own omelet. Bij de publix kopen we nog wat water, kauwgom en een klein flesje cola. Dan rijden we over de brug MerritIsland op. In een keer goed dit keer en niet per ongeluk eerst langs military terrain zoals we ook wel eens hebben gehad. 

We gaan eerst naar het visitor center waar we een permit kopen en Sophia een armbandje. Sophia blijft voor de ingang op een bankje zitten met haar WiFi want ik had beloofd dat ze niet hoefde te wandelen en ik wil weg even over de boardwalk lopen.






Weer in de auto gaan we de black point wildlife drive rijden. Sophia gaat slapen en wij gaan geen trails lopen alleen af en toe naar een uitzicht puntje. Er zijn weinig andere auto´s en we rijden lekker rustig over het gravelpad voort. Het ziet er toch weer heel anders uit dan bijv Apopka wildlife drive, wat meer in het binnenland is en dit is een schiereiland dus met meer zout water in de omgeving. 

We zien niet zo heel veel aan dieren, vooral allerlei reigertjes. Mijn moeder en ik worden ook erg slaperig van het rustig doorrijden en nemen maar een kauwgumpje en dat helpt gelukkig.



Net buiten de wildlife drive zien we in een mooi helder slootje een vrij kleine alligator zwemmen en een vrij grote schildpad. Maar de alligator zwemt naar rechts en de schildpad naar links, we rijden een stukje naar de alligator aan en maken foto´s. De schildpad is daarna verdwenen.



We zien even later wel een kleine schildpad op een tak zitten. 

We rijden een stuk verder over het eiland naar plekken waar manatees kunnen zitten en ja bij mannatees observation deck hebben we inderdaad geluk want we zien echt heel veel manatees zwemmen (Sophia slaapt nog steeds) 





Wat zijn het toch een mooie bijzondere en goedmoedige dieren! We willen nu eigenlijk nog naar het deel van het strand maar als we daar aankomen moeten we 25 dollar betalen bovenop de 10 dollar die we al betaald hebben voor het wildlife refuse, dat vinden we teveel geld om eventjes de zee in te gaan en rijden dan maar naar ons hotel. Onderweg zien we nog wel dolfijnen vanaf de brug terug naar Titusville.

We rijden naar Cocoa beach waar ons hotel is, onderweg komen we langs Port Canaveral waarvandaan we morgen gaan vertrekken en zien ook al veel cruise schepen liggen, waaronder de Disney Wish! Om 15.00 komen we bij het hotel aan en als we een beetje hebben gerommeld hebben we eigenlijk ook geen zin meer om hier nog een strand op te zoeken. Sophia blijft lekker met haar internet op de kamer en mijn moeder en ik gaan naar het zwembad. Het is echt een lekker zwembad, best groot voor een hotelzwembad en lekker warm (wat eigenlijk niet goed voor me is ivm allergie) we gaan ook lekker lezen op de ligstoelen. 

Ik mis natuurlijk wel ons prive zwembad en hoewel de hotelkamer mooi is missen we ook ons grote huis. Om 18.00 gaan we aankleden/douchen en eten. We willen eerst naar t reataurant op de rooftop maar het is meer een bar met hapjes en geen echte maaltijden. Nu wel al 3 weken in Amerika zijn hebben we nog geen een keer hamburger gegeten en dat zal op de Disney Cruise Line ook niet vaak gebeuren. Dus we wandelen naar de buren alweer de Denny's en eten grote hamburgers. Sophia en ik vonden t erg lekker, mijn moeder niet.. 

Terug op de kamer weer met de koffers gepuzzeld en nu zit alles iets beter. Als we vanaf het cruiseschip moeten inpakken moet t weer anders maar dan heb ik meer ruimte over dan nu.. We doen het rustig op de hotelkamer en morgen is dan de grote dag.

Maaaar op het schip is er geen internet dus ik hou alles wel in Word bij maar pas als we weer in Nederland zijn zet ik dan de laatste dagen online! 

1 opmerking: