dinsdag 13 augustus 2024

alweer in de lazy river maar dan anders

 Sophia was gisteravond keurig voor elven thuis, heel erg enthousiast. Ze had een super leuke avond gehad en Zeeke bleef nog gezellig bij ons op visite, hebben de hele avond zitten praten, dat is wel grappig dat je een bijna volwassen kind hebt dat de vrienden dan ineens ook volwassen zijn. Om 00.30 zegt hij ik moet zo eens gaan want het is al half 1 maar dat werd uiteindelijk dus nog 1 uur. We hopen hem volgend jaar weer te zien maar hij gaat straks naar college en daar ga je dan ook wonen en hij weet nog niet of hij op een van de scholen in Florida kan starten het zou ook zomaar Texas kunnen zijn. 

Laat naar bed maar toch weer om kwart voor 8 wakker, we deden het even rustig aan vanmorgen. Vooral Sophia had nu wel slaap nodig. Vandaag stond zwemmen in een bron op het programma, ik wilde het liefst naar Rock Springs in Kelly Park Apopka maar had op diverse youtube filmpjes gezien dat mensen dan al om 4 uur ´s nachts voor de ingang gingen wachten. Een alternatief is Wekiwa springs, dat is dan meer een natuurlijk zwembad en Rock Springs een natuurlijke lazy river. Wel is het vandaag maandag en zijn de scholen in dit deel van Amerika weer begonnen. Ook Zeek dacht dat het wel moest lukken met RockSprings maar als het dan niet zou lukken we alsnog naar Wekiwa springs zouden kunnen want dat ligt er in de buurt en hij is toch een local dus weet het beter dan wij.

Om 10.40 zaten we in de auto en tegen 12.00 kwamen we aan bij Rock Springs, net buiten het park ligt een cafeetje waar je opgeblazen autobanden kan huren om mee in de rivier te drijven, we hebben geluk het park is druk vandaag maar niet vol.

Voor de parkeerplaats moesten we wel even wachten maar we vonden een plek, wel ver lopen van de rivier maar ok. We hadden alles in een keer mee, 3 banden, twee zwemtassen, een koelbox. We settelen ons naast de rivier en zitten precies naast andere Nederlanders. Ik heb er deze vakantie nog niet veel ontmoet dus het was wel apart dat je er hier dan precies naast gaan zitten. Ze zijn erg vriendelijk. 

We beginnen in het midden gedeelte van de rivier (ten minste van het gedeelte waar je mag zwemmen) en tuben naar het uiteinde. 

Het water is koud, het is even wennen maar ik vind het wel snel lekker aanvoelen, zelfs mijn moeder is redelijk snel door en vind het lekker. Sophia niet, die vindt het erg koud. 

Het is hier zo prachtig, je dobbert lekker in je band de rivier af en dat is in een waterpark al leuk maar hier is het nog veel mooier! 







Na een tijdje kom je bij een bruggetje waar je niet verder kan en je weer uit kan stappen en lang het pad weer terug lopen. Ook een erg mooi paadje alleen Sophia was op haar blote voeten dus dat deed wel pijn.


We drinken en snoepen even bij onze plek en lopen dan naar het begin van de rivier, waar het water uit de bronnen komt. Hier is het wat steniger en moeilijker om het water in te komen maar ook wel weer heel mooi en zelfs kleine stroomversnellingtjes. Halverwege stopt Sophia ermee en gaat op haar band op de plek liggen, mijn moeder en ik maken het rondje af.

Dan gaan mijn moeder en ik nog een rondje zonder band en met de duikbril en snorkels, het is heel mooi helder water, hier en daar een visje, helaas geen schildpadden zoals vroeger.








Helaas als we halverwege het rondje zijn gaat het onweren en moet iedereen uit het water. We ruimen alles op want ergens schuilen kan je hier niet en terwijl we naar de auto lopen gaat het heel hard regenen. Ik zie wel plotseling nog een schilpad vlak bij de auto zitten. Ook ineens heel veel gieren die af komen op alle restanten van de mensen (vooral de bbq's ) die snel zijn weggaan. 




Ik loop in mijn badpak door de regen terug naar het toiletgebouw want ik vind het niet lekker om nat in de auto te gaan zitten. Als ik erheen loop zie ik kinderen naar iets wijzen, ik denk eerst de eekhoorns maar het is een gordeldier, jammer dat ik mijn camera niet heb meegenomen. Als ik klaar ben met omkleden is het ook weer droog, wel blijft het onweren. We brengen onze banden terug en nu is er wel een bord dat het park zijn capaciteit aan bezoekers heeft bereikt en dat er geen mensen meer in mochten, gelukkig waren we dus nog wel op tijd. Als de banden terug gebracht zijn zien we nog een hertje langs de weg er rijdt niemand achter ons dus kan ik even een foto maken.


De terugweg heeft gigantisch veel file en hoewel we rond 3en weggingen was het weer 5 uur toen we weer thuis waren. Even lekker zitten met een boek en net als we om 18.30 weg willen om te gaan eten gaat Sophia's badkamerdeur ineens  niet meer open, zit op een of andere manier van binnenuit op slot. We gaan eerst maar eten en er daarna naar kijken.. Vlakbij ons huis zit de Olive Garden en omdat het gisteren niet door ging hebben we vandaag een kans. Het eten bij de olive garden (met name spaghetti) is altijd erg lekker (nu ook) maar ook absurd veel (nu ook) ze bieden dan ook meteen doosjes aan om het mee te nemen. We doet het maar al zijn we morgen van huis misschien hebben we er overmorgen iets aan. Terug in het huis prutsen we met Sophia's badkamerdeur, het lukt niet..en net als ik het nummer van het management gevonden heb krijgt ze m ineens open... heel raar maar gelukkig maar. Nu nog even lekker in de spa met een frozen cocktail, morgen weer een Disneydag, waarschijnlijk de zwaarste maar ook de leukste! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten