maandag 12 augustus 2024

drukte of geen drukte, regen of geen regen, wij gaan naar Typhoon

 Om mijn gebruikelijke tijd rond 8en wakker, ik zat in de woonkamer toen mijn moeder al videobellend met Annelies (ja kijk je bent weer in het blog) binnen kwam. Daarna rustig aan gedaan, ontbeten, spullen inpakken en om 10.00 de deur uit. We gaan voor de 3e en laatste keer naar Typhoon lagoon, ons lievelings waterpark van Disney maar Blizzard beach is gesloten dus we hebben ook geen andere keus tenzij we nog extra betalen voor bijv Aquatica of Volcano bay, maar Typhoon lagoon hoort bij ons kaartje en we vinden m gewoon zo leuk dus we gaan nog een keer.

Als we de deur uitlopen zien Sophia en ik een slangetje liggen naast ons stoepje. Mijn moeder was er zo voorbij gelopen. We maken er een foto van maar hij blijft wel erg stil liggen. Sophia gooit een stukje boomschors richting hem maar hij beweegt niet, hij is dus dood. 

Ik zoek m op in mijn boekje want van dit soort slangen heb je een gevaarlijke variant (coralsnake) en een imitatie (de melkslang) dit is wel de gevaarlijke coral snake, tenminste dat zou hij zijn als hij nog leefde. Wel vreemd dat dit slangetje zo dood op onze oprit ligt. Nou ja dan op weg naar Typhoon. 

Helaas hebben meer mensen dat bedacht vandaag, vorige keer was het al een flink stuk drukker dan de eerste keer (maar zo rustig als de eerste keer heb ik t nog nooit gezien) Nu moesten we op de overflow parking staan. Sophia wil eigenlijk rechtsomkeert naar huis maar ik overtuig om toch even te gaan, 

Wonder boven wonder is ons eigen plekje nog niet bezet, het is ook een beetje achteraf. We besluiten nog niet de beker te reactiveren want we gaan waarschijnlijk na een half uurtje ofzo weer weg, wel nemen we een kluis want dat vinden we wel zo prettig,

We beginnen met de lazy river er zijn een paar wachtende voor ons maar van de guard mag je niet op het trappetje wachten, maar in het water, heel onhandig want nu dringt iedereen voor maar daar kan zij ook niks aan doen. Mijn idee zou zijn maak een wachtrij aan de ene kant van de trap en zorg dat er ruimte is aan de andere kant van de trap voor de mensen die er weer uit willen. Maar ja dat is mijn mening. Uiteindelijk hebben mijn moeder en Sophia een band en ik een drijvende stoel. We doen anderhalf rondje en vlak voor de grot waar het water zo hard op je valt gaan we er weer uit. 

We gaan de wavepool in, meedere keren springt er een guard in het water omdat er een kind met een zwemvest over de rode lijn is en dan wordt ook de golf tijdelijk uitgezet. 

(dit is de enge glijbaan waar Sophia de eerste keer af was) 


We nemen even pauze, heractiveren toch onze beker en kopen onze lievelings snack Funnel cake. Dan gaat het regenen maar niet onweren dus we gaan nog een keer de wavepool in, tenminste Sophia en ik want ach nat wordt je toch wel. Het is ook wel grappig met van die enorme druppels, die ook warm aanvoelen in het zwembad te zijn.




Na een tijdje willen we in een bandenglijbaan gaan, nu het regent is het niet druk meer en we zijn direct aan de beurt, ten minste dat denken we want net als we willen instappen sluit de lijn omdat er bliksem in de area is gesignaleerd. 

Terug bij de stoel waar mijn moeder nog zit, zijn best wel wat spullen nat geworden maar t wordt nu weer aardig droog maar ja in de verte wel gerommel. Soms is het onweer zo dichtbij dat je niet van je shelter weg mag maar dat is nu niet aan de orde, we gaan dus maar wat te drinken halen. We wachten een half uur het is intussen 14.30 en op verschillende weer apps zien we dat de onweer niet zal weggaan en dan vinden we het ook zonde om hier al die tijd te wachten.

Precies als we klaar zijn met omkleden en weer naar de auto willen lopen gaat het weer keihard regenen. We doen de handdoeken maar om ons heen en op naar de auto, ben nu droger gebleven dan met die poncho. We wilden misschien nog naar Disney Springs (uitgaansgebied met restaurantjes en winkels etc) maar met die regen niet echt zin in dus naar huis.

We stoppen bij de publix sowieso voor water en brood (nee we zijn niet in de gevangenis) we zouden vanavond eigenlijk bij de Olive Garden eten maar Sophia heeft met Zeek afgesproken na zijn werk maar ze weet niet hoe laat dat is dus eten we beter thuis en we kopen vlees en een salade. 

Bij het huisje heb ik dan eindelijk eens tijd om een filmpje van Sophia upteloaden en lekker te lezen bij het zwembad. Om 18.00 staat Zeek al voor de deur dat is veel vroeger dan we verwacht hadden maar hij mocht eerder weg van zijn werk. Hij vraagt of hij Sophia mag meenemen naar de Orlando Eye, het grote reuzenrad. Ze mag van ons gaan, leuk voor haar. Wel lastig dat ze alleen wifi heeft en dus niet contact met mij kan opnemen. Ik heb wel mijn nummer aan Zeek gegeven en dan nu maar vertrouwen. Vindt het wel super leuk voor haar. 

Mijn moeder en ik brengen de avond lekker door naast het zwembad, (na Typhoon hoef ik niet meer te zwemmen) eten lekker buiten, drinken een wijntje. Het filmpje van Hollywood studio's is klaar, kortom een lekkere rustige avond. 

1 opmerking:

  1. Aha missie geslaagd
    Wat leuk voor sophia hoop dat ze het heel leuk gehad heeft
    En jullie idd een rustige avond

    BeantwoordenVerwijderen