woensdag 7 augustus 2024

Een Typhoon in Typhoon lagoon

 Vanmorgen word ik wakker en ben helemaal verbaasd dat ik zon zie. Ik kijk op het weerbericht van mijn Ipad en zie staan dat het niet gaat regenen, ik ben helemaal verbaasd. Het waait nog wel flink maar het is warme wind en Typhoon Lagoon wat ons eerste plan is, is ook gewoon open. We hadden afgesproken 10uur van huis weg te gaan maar zijn om 9.40 allemaal al zover dus op weg naar Typhoon Lagoon. We komen eraan en het is vrij rustig met parkeren, we lopen naar de plekken waar we altijd zitten waar vroeger het zwemmen met haaien was. Het ziet er super rustig uit. We regelen een drinkbeker die we de hele dag kunnen vullen en een kluis. Terwijl we naar door Typhoon lagoon lopen zegt een medewerker welcome in Typhoon lagoon during a lTyphoon (okraan) Daarna blijft Sophia op de stoelen zitten want ze heeft met haar vriend Zeeke (sorry nog steeds geen idee hoe je het schrijft) afgesproken, hij woont in Orlando maar staat in de file. Ondertussen gaan mijn moeder en ik in de Crush n Gusher een watercoaster en in de lazy river. 








Het is echt lekker rustig, er zijn genoeg lege banden en voor de glijbanen met de banden hoeven we nauwelijks in de rij. Als we terug komen zien we dat Sophia ook weg is. Soms komen we elkaar tegen, ze heeft veel plezier. We eten een funnelcake dat is een van mijn lievelings Amerikaanse snacks.


Dan gaan we een tijdje in de wavepool, geweldig die grote golf. In het diepe erbij meezwemmen of in het ondiepe er door omgegooid worden, een van mijn lievelingsactiviteiten hier! 






We doen nog wat glijbanen, het is intussen (rond 14.00) iets drukker geworden, voor de glijbanen moet je wel even in de rij staan maar het is niks vergeleken met andere jaren/keren. Ik denk dat veel mensen er niet voor kiezen om de eerste dag na een orkaan naar een waterpark te gaan.



Rond 4uur wordt het weer rustiger, we gaan nog een keer naar de lazy river en de wavepool en dan op onze stoelen zitten. We komen Sophia en Zeeke ook weer tegen maar ze hebben het erg naar hun zin dus blijven we nog even.

Om 18.00 besluiten we te gaan en om 18.30 zijn we weer aangekleed. Het plan was nog om naar de Floridamall te gaan maar het is al laat, toch wil Sophia nog graag en Zeeke gaat ook mee. Sophia rijdt met hem mee en we spreken bij de Florida mall met elkaar af. Mijn moeder en ik gaan naar Macy's en Sophia en Zeeke doen hun eigen dingen oa naar de Sephora en bubble tea drinken. We zijn bij de Macy;s ook weer goed geslaagd! We zien ook nog een build a bear (dacht dat die niet meer bestonden)



 en een crayola expierence een enorme winkel met krijtjes. Daarna rijden Sophia en Zeeke in een keer door naar ons huis en wij maken een stop bij de publix voor pizza, kip, salade, het is teveel we krijgen het niet eens op. Het is een gezellige avond met onze visite, om 23.00 gaat hij weer weg, hij moet nog naar de andere kant van Orlando rijden en dat is niet te vergelijken met bijv Amsterdam. Nu maak ik het blog nog en proberen toch op tijd naar bed te gaan want morgen hebben we weer een lange dag in Disney. 

1 opmerking: