maandag 26 augustus 2024

Een piratenfeest in The Caribbean

 

Vanmorgen rond 7uur voelde ik het schip plotseling erg schudden en daarna lag t stil, we zijn dus aangemeerd. Nou hebben we geen intentie om om 7 uur aan land te gaan dus draai me maar weer om. Om 8uur ben ik wakker maar mijn moeder en Sophia nog niet dus blijf ik maar rustig liggen wachten. Om 8.45 is mijn moeder ook wakker en gaan we aankleden en naar Cabana´s. Ik heb dit keer weer een egg benedict en toast met roomkaas en zalm. Na het ontbijt denken we slim te zijn en naar de aquaduck te gaan want veel mensen zijn al van boord en onze excursie begint pas om 12.00. Maar helaas als we daar aankomen staat er dat de aquaduck vandaag pas om 13.00 open gaat dat is jammer. Dan maar even een dip in de adultpool. Het is een klein maar diep en fris zwembad, precies lekker om even af te koelen.



 Hierna lopen we nog even langs de snack afdeling en neem ik een ijsje en mijn moeder fruit, we komen Sophia hier ook tegen want ze had te lang geslapen om naar Cabana´s te gaan, ze laat een gesmolten kaas en kip sandwich maken. We gaan samen naar de kamer terug en kleden ons om, maken met Sophia nog een rondje over het dek om met de GOPRO te filmen en gaan dan naar D lounge waar we ons melden voor de excursie. We krijgen een Peter Pan sticker en moeten even wachten tot de Peter Pan groep wordt omgeroepen. Wat grappig is, is dat een familie Nederlanders precies dezelfde excursie heeft geboekt en nog een andere Nederlandse familie met meisjes die met Sophia naar Vibe gaan ook maar dan een half uur later.





Met de bus rijden we het eiland Tortola over. Tortola is vooral erg bergachtig met groene bergen. Het busje rijdt via steile weggetjes omhoog de bergen in. Hij maakt af en toe een stop zodat we het uitzicht kunnen fotograveren. Na een tijdje komen we aan bij Ziplinen Tortala. We moeten een formulier tekenen en worden in onze pakken en helmen gehezen. Via een klein weggetje en trappetje door de jungle komen we bij onze eerste zipline. Het gaat heel lekker rustig en makkelijk. Je mag nergens zelf aan zitten, bij elke paal staan er personeelsleden die je zekeren. Het is echt super leuk! Je hoeft ook niet ergens af te springen maar je gaat gewoon zitten en je gaat. We vliegen over de jungle het is echt prachtig. Via paadjes door de jungle over stenen weer omhoog tot de volgende er zijn overal touwen waar je je aan vast kan houden en het is nooit te moeilijk. Als je met je zipline aankomt wordt je opgevangen dus je hoeft ook niet zelf af te remmen. Bij de laatste moet je op een hoge toren klimmen en maak je de langste afdaling over het ravijn. Daarna nog een klein stukje en kom je weer bij het begin. Een keer ging ik ook tegelijk terwijl er een roofvogel over vloog en zo´n roofvogel geluid maakte.. heel speciaal net of we samen vlogen. We vonden het alle drie een super leuke excursie, ook trots op mijn moeder dat ze het gedaan heeft! Het was niet eng en wel spectaculair en zo mooi in die jungle! Bij de ingang zit nog een barretje en drinken we een blikje fris en dan met het busje weer terug.



















Terug bij de haven maken we nog mooie foto´s van ons schip. Je krijgt een koud doekje om je zelf op te frissen en een glaasje water met of zonder smaakje. Op het schip is Cabana´s al gesloten voor de lunch het is 15.20 en dus gaan we naar de poolbar. Sophia neemt pizza en mijn moeder en ik cheeseburger. Na het eten blijven we nog even samen want we willen samen een soort spel doen. Het heet midship agengy detective. Je moet op dek 2 een kaart activeren en uitkiezen aan welke detective zaak je wil werken. Vroeger op de Dream hadden we de gestolen puppy´s en nu hebben we de gestolen schilderijen. Op elk dek hangen levende schilderijen en als je er met die kaart voor gaat staan moet je een opdracht doen, bijv schroeven open draaien, stoom wegzemen. Bij elk schilderij krijg je of een gestolen schilderij terug (natuurlijk virtueel) of een aanwijzing welke Disney slechterik het heeft gedaan. Op een gegeven moment weten Sophia en ik al dat het (in ons geval, want elke kaart heeft een andere uitkomst) dokter Facilier is. Maar we moeten het afmaken om het in te vullen en Sophia heeft geen zin meer. Dus leggen we de kaart op de kamer en kunnen we m morgen afmaken. 






Mijn moeder en ik gaan naar het theater waar we de film Deadpool en Wolverine kijken, is niet echt mijn genre film maar wel super mooi gemaakt en veel grapjes. Hierna moeten we meteen door naar dek 11 of 12 want de eerste dekparty begint al. Het is vandaag pirate night en iedereen loopt al in zijn piraten outfit. Heel veel mensen, kinderen maar ook volwassenen verkleden zich. Er zijn Disney figuren in piraten outfit waarmee je op de foto kan. Sophia en ik stonden nog even in de rij voor Jack Sparrow maar dat bleek een rij van dik een half uur en daar hadden we geen zin in. Maar om 19.30 begint dus de eerste pirate deck party met Mickey en zijn vrienden en kapitein Haak die zogenaamd onze echte kapitein en bemanning heeft gegijzeld. 





Na dit showtje direct naar het restaurant, we zijn terug in Enchanted Garden en dit keer met een pirate night menu. Veel mensen vinden dit minder lekker maar wij vooral Sophia en ik vinden dit juist super lekker. We hebben eerst een crabcake en mijn moeder Samosa en daarna hebben Sophia en ik een soort spaghetti met garnalen en scallops en mijn moeder kip. Voor het toetje heeft mijn moeder een fruit Cobbler met ijs, ik heb een Choclate rum cake en Sophia Macademia nut cheesecake. Het was weer heerlijk. 








Na het eten weer naar dek 12 voor de 2e dek party. Ze hebben het familie zwembad wat hier ligt helemaal afgesloten en je kan er nu nu over heen lopen/er op zitten, We gaan hier zitten en wachten tot de volgende show komt. Piratenliedjes zingen met Jack Sparrow en het eindigt met vuurwerk. Firework at sea. Disney is het enige schip dat dat mag. Het is zo mooi en bijzonder. We ontmoeten nog Sophia en een vriendin die samen ook als piraat verkleed zijn en dan is het tijd om naar de kamer te gaan want morgen moeten we iets vroeger op voor onze excursie!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten