vrijdag 9 augustus 2024

Rustig maar niet te rustig, de kerstman is op vakantie editie

 Vandaag weer afgesproken om 10.00 klaar te zijn. Ik was al om 7.15 wakker maar probeerde te blijven liggen en weer in slaap te vallen. Dat lukte niet en toen ik mijn moeder hoorde videobellen met Annelies (sta je er alweer in!) ben ik ook maar naar de woonkamer gekomen. 

Vandaag is mijn moeder verjaardag en dan probeer ik vaak leuke dingen te verzinnen om een verjaardag te vieren. Van Sophia heeft ze trouwens een kerstornamentje van Frozen gekregen, gisteren in Epcot gekocht. 

We starten de dag met Typhoon Lagoon wel een verschil met de vorige keer, het is als vanouds druk. Gisteren hebben ze een storing gehad waarbij de lazy river en verschillende glijbanen zijn uitgevallen, ik weet niet of het daar mee te maken had of dat het gewoon druk was.. We vinden wel weer een plekje op onze vertrouwde locatie en net als de vorige keer maar dat ben ik vergeten te vertellen zitten er Nederlanders naast ons en nog voor ze iets gezegd hebben zien we het al, je pikt de Nederlanders er gewoon meteen uit,

Ik moest trouwens van Sophia vermelden dat ze de vorige keer in een enge steile glijbaan is geweest, ze wil er niet nog een keer in maar t moest wel even apart vermeld. 

Omdat t de vorige keer zo rustig was en alle glijbanen hebben gehad gaan we nu alleen in de wavepool en de lazy river. De eerste keer wavepool zijn gewone golven zoals een golfslagbad, is ook leuk maar de big wave is veel leuker. 


We doen ook een rondje lazy river, als we net nog een persoon voor ons hebben om een band te pakken komen twee forse Amerikaanse mannen met baarden zo het water in lopen en claimen twee banden maar dit dit zijn echt geen mannen waar je ruzie mee wilt maken dus we nemen wel de banden daarna.

We eten weer onze lievelings typhoon snack funnel cake en doen nog een keer de wavepool, nu is de grote golf er wel.


Dan blijft Sophia wat uitrusten op de plek en doen mijn moeder en ik nog een rondje lazy river, terwijl we halverwege zijn begint het ineens keihard te regenen.
Er is geen onweer dus we hoeven het water niet uit en we maken het rondje af. Terug op de plek zit Sophia ook te schuilen tegen de regen, het dakje boven ons hoofd houdt t ergste tegen maar niet helemaal. Na 10 minuten is het weer droog maar het is inmiddels ook 3 uur en dan zouden we eruit gaan want we hebben nog meer plannen vandaag. Vlakbij de uitgang zien we nog wel Stitch dus daar gaat Sophia even mee op de foto.


Het tweede onderdeel is Winter/Summer golf. Vorige keer hadden we wintergolf gedaan en nu hebben we de zomer editie, je hoort beachboys muziek afwisselend met kerstmuziek en het thema is dat de kerstman en de elfen zomervakantie houden. Ook dit is een leuke baan met veel bewegende elementen. 
Sophia heeft gewonnen en mijn moeder is tweede en ik laatste. 










Als het rondje is afgelopen hebben we nog een uur voor we gaan eten dus drinken we even wat /ijsje bij de uitgang en voor we weggaan gaan we nog even in Santa's slee! 



De Navijuf kan het resort Caribbean beach niet vinden maar onze eigen tomtom die we bijna niet meer gebruiken wel. Bij de oprit moet je vertellen dat je een reservering hebt want je mag  niet zomaar op een parkeerplaats van een resort staan (en dan zonder parkeergeld naar Disney gaan) Het resort is mooi gelegen aan een strandje, de skyliner zweeft erover heen en alles is mooi gekleurd met mooie caribische gebouwen.


We hebben een reservering bij Sebastian (de krab van de kleine zeemeermin) Bistro. Een vrij klein maar gezellig restaurantje in nautische stijl. Het eten is een caribische schotel voor iedereen hetzelfde, er wordt een flinke hoeveelheid naar je tafel gebracht maar mocht je meer willen kan je meer krijgen, we kregen deze portie al niet op.
Eerst lekkere luchtige broodjes met smeerseltjes, vervolgens een Caribische salade. Daarna schalen met verschillende soorten vlees en en vis, rijst met bonen, brocolini, en groentenstoof. Oh ja ook een lekkere cocktail en mocktail erbij. Als dessert broodpudding met ananas, ijs en caramel saus. We hebben zalig gegeten en ook het uitzicht op het meer (al zaten we niet bij het raam) was erg mooi! 
We hadden trouwens voor mijn moeder voor de zekerheid Shelfish allergie opgegeven na ons avontuur van vorig jaar en dan krijg je allemaal paarse vlaggetjes in je eten dat het veilig van shelfish is en dat het ook niet op dezelfde bakplaat heeft gelegen etc. 





Na het eten twijfelt mijn moeder nog even of ze een ritje met de skyliner wil doen. Dat is eigenlijk een transport systeem naar verschillende parken maar je kan er ook voor de grap in stappen. Maar we zijn ook best wel moe en morgen komt er een zware dag aan dus een keer een rustige avond is ook wel lekker. We maken nog wel een rondje over de boardwalk en gaan dan naar ons huis.
Sophia gaat nog even in de hottub. Ik sla over, van het zwembad bij het huis had ik geen allergie gekregen, de eerste keer Typhoon lagoon was nog wel te doen met wat kleine jeuk plekjes maar na vandaag moet ik t weer wat rustiger aan doen met het chloor. Maar het blog moet ook gemaakt, ben alleen niet meer opgeschoten met het verder editten van Sophia's filmpjes en ze is druk aan het filmen dus die houden jullie nog te goed. 


2 opmerkingen:

  1. Tante respect voor jou hoor dat je dit allemaal volhoudt! Ik hoop dat ik dat ook kan mocht ik jouw leeftijd redden! ❤️
    Ziet er fantastisch uit allemaal!
    Dat zwempark lijkt mij fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn er nog foto's van die steile glijbaan? Van Sophia ?
    Wat een fantastisch verjaardag diner hadden jullie dat is echt sjiek genieten
    Leuk mijn naam weer te zien in het blog

    BeantwoordenVerwijderen