dinsdag 6 augustus 2024

dankjewel Debby

 Heerlijk, als een blok geslapen vannacht, ook wel logisch na zo´n leuke maar zware dag. Ik werd wakker op mijn gebruikelijke tijd van 7.45, mijn moeder was zelfs al om 7 uur wakker. Het regent buiten echt pijpenstelen en dat in de ochtend. Er staan ook tornado waarschuwingen op mijn telefoon maar die gelden meer voor de plaatsen meer richting de kust en Orlando is binnenland. We doen rustig aan, ontbijten, was opruimen, een filmpje van Sophia online zetten.. Sophia is nog lekker aan het slapen, weet niet meer precies wanneer ze wakker is geworden maar daarna nog rustig aangedaan. Hayday op de Ipad, een boek lezen.. wel allemaal binnen. Het is buiten op zich warm genoeg en je kan onder het afdak zitten maar binnen op de bank zitten we nu lekkerder en Sophia vermaakt zich ook in de gameroom met darten. 



Om 12.00 is het enigszins droog en stappen we in de auto. We willen naar de outlets op Vineland. Terwijl we de straat uitrijden zien we nog een wasbeer, mijn moeder zet de auto in zijn achteruit maar dan is ie alweer verdwenen. Hij wil niet op de foto. 

Op de I4 hebben we weer file en bij de Outlets is echt geen parkeerplaats te vinden, het is echt superdruk. Het is taxfree week en het is slecht weer. Ik zag op de app dat het in de parken juist super rustig is. Maar iedereen is vandaag dus maar gaan winkelen. We zien ook nog een Engelse familie waar we gisteren in Hollywood studio´s een tafeltje mee hadden gedeeld toen we op Fantasmic aan het wachten waren. Sophia ziet ook mensen waar ze gisteren mee in Rise of the Resistance was, echt heel toevallig dat we die dan vandaag precies allemaal bij deze outlets tegenkomen. 

Na twee rondjes geven we het op en gaan we 5mile verder op eerst even naar de Target. Hier koopt mijn moeder twee tankini´s en ik een. Er is ook een Disney afdeling en Sophia koopt hier twee goedekope pins om te ruilen, want de mooie die ze bij zich heeft zijn niet om te ruilen. 

Dan willen we gaan lunchen en ik had de cheesecake factory in gedachte, de navi kan m al niet vinden en komt met andere locaties aan maar ik wil naar die bij Vineland. Sophia en ik lopen even de target weer in om met hun internet het adres op te zoeken.. We rijden naar het pleintje met verschillende restaurantjes waar het inderdaad normaal zat... maar we vinden m nergens.. ik denk dat ie er niet meer is. Super jammer. We zijn nu wel weer terug bij de Vineland Outlets en aan de overkant van de weg zitten ook nog winkels en daar is wel een parkeerplek. We vinden onze weg naar de overkant waar de meeste winkels zitten maar omdat we nu niet geluncht hebben gaan we eerst naar het foodcourt want het is wel eens tijd voor een bordje Asianfood. Het is superdruk in het foodcourt ook al is het al 15.00 maar we vinden een plekje aan een hoog tafeltje. We nemen 3 keer de 2 itemcombo. We hebben noodles en fried rice met oa bourbon chicken, orange chicken, spicy pork en chicken with mushroom. Het is lekker maar we krijgen het niet op. We doen alles in een van piepschuimen bakjes en binden er een tasje om heen, dan hebben we hier vanavond nog een maaltje van. 

Dan begint het shoppen, ik heb hier twee winkels op het oog. Een is Levi´s en hoewel de broeken er keurig bij liggen is het echt lastig zoeken naar de juiste maat en is de ene zelfde maat de andere niet.. maar we zijn wel geslaagd, ik twee broeken en Sophia 2 lange broeken en een korte broek. Iedere 2e broek is 50% korting en we mogen nog gratis 2 t shirts uitkiezen. Lekkere deal dus! Sophia krijgt trouwens elke keer van allerlei mensen complimenten dat ze zo goed Engels/Amerikaans spreekt, ze is er erg trots op en wij ook! 

Het tweede doel is de Disney store, hier staat echt een rij van hier tot Amsterdam om er binnen te komen en eerst willen we het laten schieten maar dan bedenken we dat zo'n rij er niet voor niks is, er zijn dus goede aanbiedingen.

De winkel is super leuk en heeft ook leuke spullen en is zeker niet duur maar ik heb er niks van nodig. De drinkflessen zijn leuk maar ik heb al meerdere drinkflessen, hetzelfde geld voor de bekers.. Sophia slaagt hier wel want ze hebben hier een Marie knuffel in dezelfde serie waar zij een stampertje van heeft en deze Marie is maar 15 dollar. Ook koopt ze pins voor maar 3 dollar die ze dan straks kan ruilen maar evt zijn ze ook leuk om te houden. 



Als we net met onze aankopen naar de auto willen lopen begint het ineens te regenen, eerst wachten we even en als t iets minder is gaan we toch lopen. Even later begint het kei en kei hard te regenen. We redden het tot het afdak van Tommy Hilfiger en de papieren zak van Levi's begint het te begeven.. We hebben het idee dat het niet meer beter gaat worden maar die tas van Levi's kan het in de regen ook niet meer aan dus blijft Sophia onder het afdakje van Tommy Hilfiger wachten en gaan mijn moeder en ik in de stromende regen de auto ophalen. We hebben echt geen droge draad meer aan onze kleren, we zijn wel vrij snel bij Sophia die krijgt nog wel een douche van een andere auto maar ze is wel wat droger de auto ingekomen dan wij. Natuurlijk weer file op de 4 en super slecht zicht.. Om 18.00 zijn we op de parkeerplaats van de Publix en halen we wat dingetjes voor in huis. Ik bedenk dat ik thuis echt nog wil zwemmen ook al regent het, ben nu toch al nat en het onweert niet. Maar eenmaal thuis is het zelfs droog. Het water ziet er koud uit maar is eigenlijk warm, mijn moeder en ik zwemmen even en ik zet lekker de spa aan dan sluiten we af met een lekker warm bad. Ik neem nog lekker een cocktail uit een zak. Wat ideaal, je koopt een aluminium zak met een cocktail erin, allerlei smaken, ik had pina colada, dan leg je het in de vriezer (moet minimaal 8 uur) en wanneer je m wilt haal je m eruit, je knijpt erin en dan smelt ie langzaam en heb je echt een heerlijke cocktail en dat in de hottub echt genieten. Als wij eruit gaan gaat Sophia erin en die blijft er heel lang in. We zien het langzaam donker worden, wat een prachtige lucht nu, helemaal roze en langzaam aan gaan de jungle geluiden om ons heen aan, kikkers, krekels en we zitten heerlijk onder de lanai dus geen muggen. Ondanks de regen toch echt weer een heerlijke dag, echt van genoten. Of Debby morgen nog rondhangt is nog niet zeker maar overmorgen zou ze vertrokken moeten zijn... 

1 opmerking: