maandag 26 augustus 2024

Rock the boat


Alle drie super slecht geslapen, mijn moeder door haar slokdarmkwaal en het wiegen van de boot hielp daar ook niet erg bij. Sophia werd midden in de nacht wakker met vreselijke hoofdpijn en ik werd gewoon van hun wakker en van het geschommel van het schip. Toen wel vanmorgen alle drie tot 9.15 geslapen, wat voor Sophia vroeg is maar ze wilde graag met ons gaan ontbijten omdat het haar verjaardag was. Voor we ons gingen aankleden even aan de deur kijken en ja hoor de eerste Fish Extenders waren er al. Het is net je schoen zetten, wat zou er nu weer voor leuks aan de deur hangen. Ook kreeg Sophia een certificaat omdat ze jarig is op het schip. Lekker dat we een kamer met een balkon hebben want nu kan degene die zich niet aan het aankleden is rustig op het balkon wachten. Om 10.15 waren we bij Cabana´s het buffet. 






Het gaat om 11 uur dicht maar het was nog mega druk. Een medewerker hielp ons een plaatsje te zoeken maar hij kwam ook niet veel verder dan 3 plekken aan een counter, maar ja beter dan niets. Ik liet een omelet maken maar helaas hadden ze er champignons in gedaan ipv spinazie, nou ja beetje peuteren en als nog lekker. Verder had ik nog een bagel met zalm, roomkaas en kappertjes heerlijk maar ik zit nu wel helemaal vol. Na het ontbijt gaat Sophia naar Vibe en gaan mijn moeder en ik een rondje over het dek wandelen en lekker zitten in het Adult Only gedeelte. Lopen is heel moeilijk, vooral trap lopen, het lijkt wel of je dronken bent. We zijn niet misselijk maar voelen ons ook niet echt lekker, ik word er vooral heel slaperig van, net alsof je constant in slaag gewiegd wordt. Sophia is wel misselijk geweest en heeft bij Guest relation een pilletje tegen motion sickness gehaald. De councellers van Vibe zeggen ook dat het schip meestal niet zo Rocky is als nu. Ook op de vorige twee cruises hadden we dit niet.



Om 12.00 hebben mijn moeder en ik wel eens zin om in de adult pool te gaan, Satelite falls. Het is meer een pierenbad voor volwassenen met een zitbankje met een druppende waterval in het midden. Mijn moeder zit op het bankje en ik en een aantal andere mensen zitten in het water, maar door het geschommel van het schip is het net of we in een attractie zitten, we worden van links naar rechts gesleurd en je houdt je vast aan de houten balkjes van het bad, het is heel grappig  vooral omdat je je soms niet goed vasthoud en je dan een stukje meegesleurd wordt (heel klein stukje maar want t is een piepklein badje) We zijn mooi even afgekoeld en trekken vlug op de wc weer wat aan, het is te ver om helemaal naar onze kamer te lopen, dit is zo’n enorm schip. We willen naar de bioscoop waar ze Inside out 2 draaien. Het is een super grappige film echt van genoten. Daarna moeten we eens wat eten maar we hebben niet echt honger. Nog even op de lounge chairs zitten lezen, dit keer op stoelen met een glazen plaat in de vloer zodat je naar de zee onder je kan kijken. Om 16.30 gaan we naar de kamer om een mooie jurk aan te doen want het is Formal Night. In onze mooie jurken gaan we naar de cocktail receptie van de kapitiein. Je kan de kapitein en andere officers ontmoeten en er worden gratis drankjes uitgedeeld. We hebben trouwens ook in de kamer seabands tegen de motion sickness omgedaan, we zijn niet echt misselijk maar ook niet echt lekker. Nu weet ik  niet of het door de drankjes of door de seabands komt maar ik voel me plotseling veel beter.



 Na de receptie gaan we naar de voorstelling Aladdin. Bijna net zo goed als de officieeele musical. Echt van genoten was als een echte musical met live zang en dans en dat terwijl het schip heen en weer rokt. Na de voorstelling zitten we even op dek 4 en dan gaan Sophia en ik met Mickey in zijn kapitein outfit op de foto. 



Na de foto is het etenstijd en we hebben alle drie eindelijk weer echt honger! Ook onze tafelgenoten zitten met seabands om en zeggen in 8 cruises nog nooit zo’n bumpy dag te hebben gehad. Het is vandaag Royal Court, het Franse restaurant. We eten super lekker, we bestellen wel iets teveel want het eten is hier altijd zo heerlijk. Eerst escargot dan uiensoep, dan heeft Sophia zalm en mijn moeder en ik lam. De lam is echt heerlijk mals. Mijn moeder slaat het toetje over. Ik heb de opera gateau en Sophia krijgt een birthday cake. Het hele team komt voor haar zingen!









 Na het eten maken we nog wat foto’s in ons formalwear. Sophia gaat naar Vibe en mijn moeder en ik naar de kamer het is wel jammer want er is zoveel te doen. Maar lekker op de kamer zitten is ook leuk en hopelijk zijn we morgen minder moe.






1 opmerking: