maandag 26 augustus 2024

eten, zingen, racende baby´s. genoeg te doen op Sea day!

 

Lekker geslapen en rond 8en wakker, we wilden eerst op het balkon zitten maar nu het schip gedraaid is en we op de terug weg zijn staat de zon op het balkon en is meteen te heet om te zitten. Sophia was gisteren om 2.30 terug en die laten we lekker liggen. Mijn moeder en ik gaan naar Cabana´s. Ik neem dit keer weer eens een omelet en ze hebben vandaag Churros Mickey waffles. Die zijn er altijd maar 1 dag op de cruise en ook alleen op de lange cruisen. Vorige keer op de Wonder vond ik ze niet zo lekker maar nu zijn ze heerlijk. We komen Rei (onze Server) tegen hij vraagt waar Sophia is en ik zeg dat ze nog slaapt waarop hij zegt breng haar wel voor Churro Mickey wafels voor als ze wakker wordt. Dus ik ben braaf en ik als ik klaar ben breng ik een bordje voor haar naar de kamer. Ik laat hem voor haar wakker want ze slaapt nog steeds. Na het ontbijt gaan mijn moeder en ik naar het adult deck, we vinden een plekje bovenin naast Satelite falls maar gaan dan eerst een dek lager om even af te koelen in de koude adult pool. Lekker fris want het is vandaag (en het is nog vroeg) al behoorlijk warm. Als we afgekoeld zijn gaan we naar ons ligbedje en gaan lekker lezen. Mijn volgende boek is inmiddels uit, mijn moeder heeft m ook bijna uit en dan kunnen we ruilen. Ik doe nog even een dutje, het ligt toch zo lekker hier.. in de schaduw met een briesje, een perfecte temperatuur. Als mijn moeder ook klaar is met lezen gaan we ons even op de kamer omkleden en naar het atrium. Het staat hier op alle dekken die zicht hebben op het atrium vol met mensen die allemaal komen kijken naar de JackJack Diapers Dash. Dat is een baby race wedstrijd. Ouders kunnen hun baby opgeven en die racen dan op een mat tegen elkaar wie (kruipend) als eerste aan de overkant is. Een van de baby’s zat in onze Fish Extender groep maar die had niet gewonnen. Alle deelnemende baby’s krijgen een slabbetje en de winnende baby een medaille. Het is een hele happening op het schip, elke keer als een groepje baby’s begint roept het hele schil, race those baby’s!





Hierna gaan we rustig in de Tube zitten, de Tube is een deel van Europa en dat is het uitgaansgedeelte achterin de boot op dek 4. De Tube is geinspireerd op de Londense metro, er staan Engelse telefooncellen, er zijn metro banken, erg grappig. In de tube komt over een half uurtje karaoke en ik heb met Sophia afgesproken dat we samen gaan mee doen. Nu zijn ze nog bezig met het knutselen van de lion king. Om 12.30 begint de karaoke. Sophia komt eraan met haar twee Nederlandse vrienden (twee broers) ze geeft ons op en een van de twee broers geeft zich ook op.



Het ging best wel lekker, we hebben het best wel goed gedaan, beter dan veel anderen. We zingen You’re welcome uit Moana en het laatste stuk zingen we in het Nederlands en dat vind iedereen super leuk en we krijgen een goed applaus. Sophia’s vriend is het beste van iedereen, hij heeft verder geen zangles ofzo maar hij zingt super mooi (somewhere beyond the sea) er wordt zelfs aan hem gevraagd of hij professioneel zanger is. Na de karaoke gaan we samen met Sophia naar Cabana’s. We hebben nog niet veel kans gehad om in Cabana’s te lunchen omdat we vaak om die tijd iets te doen hadden.  Nu zitten we lekker en het is veel rustiger dan met het ontbijt. Vandaag is de specialiteit Aziatisch. Lekkere noodles, fried rice en kip. Daarnaast heb ik Kase spatzle en een stukje rollade. Erg lekker allemaal weer en natuurlijk een toetje. Ik heb de chocolade marquize, wat iets steviger is dan chocolade mouse. Dan gaat Sophia weer met haar vrienden op pad en kijken mijn moeder en ik even bij de mini golf van Goofy op het sport deck. Het ziet er leuk uit maar er is brandende zon en het waait heel hard bij mijn eeste poging vliegt de bal al meteen weg. Bovendien is het ineens druk, eerst is er niemand en als wij beginnen zijn er ineens 3 families achter ons en dan voel ik me opgejaagd dus bewaar de mini golf maar voor een ander jaar. 




Dan vinden mijn moeder en ik weer een plekje op het adult deck. In het zwembad is het nu veel te vol en als we even gelezen hebben gaan we maar in de rij voor de aquaduck, daar valt de rij nu goed mee van en binnen een kwartier zijn we aan de beurt. Om 17.00 weer naar de kamer en omkleden want om 18.00 begint de Frozen show en om 17.30 mag je de zaal in. We halen popcorn in onze emmer uit Disneyworld. We houden 1 stoel voor Sophia over en die komt echt 2 minuten voor de voorstelling begint. De Frozen show is ook weer zo super goed, zo mooi gezongen en “echts” sneeuw in de zaal! Het was weer een spectacel! Na Frozen gaan Sophia en ik met Goofy in zijn Tuxedo (want het is nu semi formal night) op de foto! Daarna even het winkeltje in want ik heb toch nog 1 ding dat ik wil hebben, een animators botermesje. Sophia een pin van de Fantasy. Dan gaat Sophia nog even naar Vibe. Mijn moeder en ik even naar de kamer om de popcorn beker weg te brengen en kunnen daarna nog even op dek 4 zitten. Het regent ineens maar alleen aan de rand wordt je nat en op de stoelen zitten we mooi droog.





Dan is het weer tijd voor het diner. Het is de tweede keer Animators pallete en dat is tekenavond. Je krijgt de contouren van een poppetje waar je dan zelf een poppetje in moet maken en tijdens het eten komen die tot leven. Veder zijn er de hele avond stukjes uit de Disney films die over eten gaan op de schermen en hebben we met onze tafelgenoten leuke gesprekken over Disneyfilms.

We eten weer heerlijk, tonijn sashimi is het voorgerecht voor ons alle drie. Daarna hebben we alle drie Beef Wellington en als toetje heeft mijn moeder cappucino mousse en Sophia en ik de choclate decadentie. Het was weer heerlijk! Aan het eind van de maaltijd zie je dus je poppetje in Disney clip tot leven komen, zo ontzettend leuk! 











Sophia weer naar Vibe en wij hebben een begin gemaakt met de koffers, morgen is onze laatste volle dag maar gaan we ook naar cast away key en is er op het schip nog een broadway like show en in de avond afscheidsfeest. De koffers moeten morgen voor een bepaalde tijd op de gang staan dus dan nu maar vast aan die rotklus beginnen. Nog niet heel hard opgeschoten maar toch wat voorwerk gedaan!


Ook dit keer weer een super leuke Towel Animal! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten