zaterdag 10 augustus 2024

olifanten, leeuwen, dinosaurussen en banshee´s

 Jaja weer de wekker vanmorgen maar ik was eigenlijk net voor de wekker wakker. Thuis ontbeten en om 8.45 weer de deur uit. Animal Kingdom stond vandaag op het programma. Voor de eerste keer dat we aankomen staan we niet op het voorste parkinglot en moeten we met een trammetje naar de ingang. Het is vandaag een stuk drukker dan afgelopen tijden (want dit hou ik al enkele weken via de disneyexpierance app in de gaten) mijn verklaring is dat Magic Kingdom vandaag zijn eerste Mickeys not so scary halloween party heeft, daarmee ipv 23.00 om 18.00 dichtgaat, minder mensen die niet naar het feest gaan zullen dan naar Magic Kingdom gaan en kiezen dus andere parken. De rijen vandaag in Magic Kingdom zijn inderdaad erg rustig (zie ik op de app) maar Animal Kingdom sluit ook om 18.00 dus waarom t hier dan nu ook drukker moet zijn weet ik niet. Gelukkig hebben we weer lightning lanes en we beginnen meteen in het nieuwste gedeelte Pandora met de Navi river journey. Een prachtige boottocht door Pandora waar volgens Sophia de duurste animatronic ooit staat. Het is een heerlijk rustgevend tochtje en we hebben alweer 50 minuten bespaard.






Wat een prachtige wereld is dit toch, zo schitterend aangelegd. Het lijkt echt wel of je in een andere wereld bent. Ook de geluiden die je om je heen hoort alsof je in een jungle bent maar toch weer niet want het zijn geen geluiden van dieren wij kennen. 


Na Pandora gaan we naar het gedeelte van Azie voor de volgende lightning lane, wat trouwens fijn van Animal Kingdom is, is dat er zoveel bomen staan die schaduw geven, het maakt een stuk minder heet dan bijvoorbeeld in Epcot.

In Azie hebben we een lightning lane voor Kali River Rapids, de raft bootjes op een wildwaterrivier. Absoluut niet Sophia's lievelings attractie maar ik vind m wel leuk en dus moet ze mee. We worden goed nat dit keer, we krijgen een flinke plens over ons heen. Sophia heeft als compromis een droog setje kleding bij zich. 



We lopen van Azie naar Afrika waar we even moeten wachten tot we aan de beurt zijn tot de safari en halen daar een paar glaasjes ijswater. 

We skippen een rij van 75 minuten en stappen in de truck over het safari terrein. Er wordt altijd geroepen dat je deze attractie het best 's morgens vroeg kan doen, dat er dan meer dieren te zien zijn. Maar we deden t nu om 13.00 en we zien alsnog heel veel dieren. Vooral de zebrajonkies zijn schattig. Moeder zebra staat aan de ene kant van de weg en baby zebra aan de andere kant en omdat onze chauffeur ze niet uit elkaar wil halen gaan we staan wachten met een mooi zicht op de kleine zebra.










Na de safari hebben we trek in iets lekkers en bij de Bakery kopen we lekkere koekjes.


We gaan weer naar de andere kant van het park waar de finding nemo show is. Een show met acteurs die dan ook een pop vasthouden, lastig uit te leggen maar mooi gemaakt. En lekker weer een half uur in de airco! 


Nu weer terug naar Afrika voor de volgende show maar eerst even een snackje en dat is dit keer een hotdog. In Afrika doen we de lion king show, we hebben m al zo vaak gezien maar hij is zo mooi, zo kleurrijk, vrolijk..Afrikaanse dans, acrobatiek en liedjes uit de Lion King, live gezongen! 






Nu hebben we een lightninglane voor Dinosaur, een spannende en bumpy rit terug in de toekomst en gelukkig zitten onze buiken deze keer niet vol want je wordt flink door elkaar geschut en wonder boven wonder heb ik dit keer mijn vingers niet in mijn oren op de actie foto want die dino brult behoorlijk.


Na dinosaur begint het plotseling te regenen dus gaan we even een winkel in, wat een leuke spullen hebben ze hier toch... Mijn moeder had een starbucks gezien waar ze zin in heeft en Sophia en ik hebben een lightning lane voor expeditie Everest, de achtbaan met de Yeti. Ik breng mijn moeder eerst naar de starbucks en Sophia wacht in de winkel want ze wil haar regenponcho niet aan. Als ik bij haar terug kom is het inderdaad droog. Sophia en ik gaan weer naar Azie en moeten even wachten voor we in expeditie Everest kunnen. Als we er in kunnen is de rij ondertussen 85 minuten maar de lightning lane is ook niet meteen instappen want hij was vanmiddag stuk dus nu open voor extra veel mensen.


Expedie Everest is prachtig gethematiseerd, erg leuk. Dan halen we mijn moeder op die even heeft kunnen uitusten maar dan begint het weer vreselijk te regenen, echt nog harder dan de vorige bui. We hebben nog een half uur om in de rij van Avatar flight of passage te komen, De hele dag is het heel druk in deze attractie geweest tot zelfs 140 minuten. We komen er met onze regencapes aan en de rij staat op 75 minuten. Het eerste deel van de rij is nog buiten midden in de regen en om een of andere manier houdt mijn poncho het niet en ben ik heel nat, mijn moeder en Sophia niet. Dan kom je binnen in een soort grot en wordt de rij ook steeds mooier en interessanter. Er drijft ook een enorme avatar.

Dan kom je in kamers waar je op je nummer moet gaan staan en waar je zelf op een scherm ziet. Dan begint het echte werk en neem je plaats op je banshee, je voelt ze adem en je duikt en zweeft door de prachtige wereld van pandora, elke keer zijn we allemaal ontzettend enthousiast en overdonderd. Al met al heeft het ongeveer inc attractie een uur geduurd dus hebben we er goed aangedaan dit op het laatst te doen. We gaan met het treintje naar de parkeerplaats maar we gaan nog niet naar huis. Het is nog vrij vroeg, 19.30 en voor parkeren in andere parken hoeven we niet extra bij te betalen dus gaan we nog een keer naar Hollywood studio;s. Hoewel dit park vandaag tot 23.00 open is gaan wij alleen maar naar Fantasmic want dat vinden we nou eenmaal fantastisch. We hebben weer een mooie plek maar ook hier veel drukker dan vorige week toen ze zijvakken leeg waren. Als we een plek heb willen we wat eten halen maar hierboven is alleen snackjes, dan doen we het daar maar mee. Mickey pretzels en nacho's met kaassaus. Ik had ook zin in een biertje want daar zag ik iedereen maar mee rond lopen. Het smaakte prima en de show begon precies toen we alles op hadden.

Ook deze tweede keer was Fantasmic weer fantastisch! Oh zo genieten dit is echt mijn lievelingsshow, heb er dit keer echt alleen naar gekeken en niks gefilmd of gefotografeerd maar alleen genoten. Met de menigte er weer uit en naar de uitgang, weer met een treintje en hoera daar staat de auto we kunnen lekker in de airco zitten. Rond 22.30 weer thuis en aan het blog. Morgen weer even wat rustiger. 

1 opmerking:

  1. Fantastisch jullie halen alles uit de dag wat een ervaringen weer
    Nu vandaag maar wat uitrusten in jullie mooie huis

    BeantwoordenVerwijderen