maandag 26 augustus 2024

Expeditie Robinson

 

Vanmorgen voor het eerst weer de wekker gezet maar al  voor de wekker wakker van geklop op onze deur. Sophia had roomservice besteld voor het ontbijt zodat ze op de kamer kon ontbijten voor we op excursie gaan maar we hadden gedacht dat ze het gewoon bij de deur zouden zetten maar we moesten wel de deur open doen daardoor vergeten de fooi te geven. Mijn moeder en ik gaan naar cabana´s, in de eerste instantie denk ik geen honger te hebben maar als ik mijn egg benedict en fruit op heb, heb ik ineens toch nog trek. Ik haal dan maar nog een egg benedict. Terug op de kamer de spullen bij elkaar gepakt en ook Sophia is er klaar voor. Om 8.55 zitten we in D lounge en om 9.00 worden we omgeroepen en groep Aladdin waar we vandaag bij horen mag mee komen, je kan handdoeken van een stapel pakken om mee te nemen, je merkt helemaal dat ze nog lekker warm zijn. We gaan in een busje maar een moeder met twee volwassen zonen die beperkt zijn kunnen dan niet bij elkaar zitten, ze zoeken iemand die voorin bij de chauffeur wil zitten, nou dat wil ik wel. Lekker in de airco. St Thomas het eiland waar we nu zijn hoort bij Amerika, Tortola waar we gisteren waren was Engels. Toch rijden ze hier in St Thomas ook links, omdat het ooit Brits was is, is het niet meer terug gedraaid. Net als in Tortola zijn hier ook veel groene bergjes. Het is alleen wel een groter eiland en heeft wat grotere wegen en meer bebouwing maar ook nu veel groen. Ik zit dus voorin en de wegen zijn ontzettend stijl, soms kan je niet eens direct over de top van de heuvel kijken. (Ik zie ook nog een mangoest oversteken)

Dan zijn we bij de ecotours. We moeten weer een waiver ondertekenen. We krijgen wel een teleurstelling want het snorkel gedeelte van deze tour vervalt en dat was juist waarom ik het had geboekt. Ik wilde een snorkeltour maar dacht leuk bij deze snorkelen ga je ook kayakken en maak je een hike. Ik had nog met Sophia overlegd of t ok was ivm de hike. Maar t was een kleine hike en snorkelen en kayakken leek haar ook leuk. Maar goed nu niet snorkelen, door een storm die er vorige week was is het water nu te troebel.

We gaan eerst de kayaks in. Sophia wil wel met iemand anders en ze denkt met de gids te gaan maar ze komt met een van de twee zonen van de mevrouw die bij elkaar in de bus moet zitten. De zoon die echt beperkt is gaat met zijn moeder maar ook deze jongen heeft moeite om zich te concentreren en roeit alle kanten op of doet juist niets..









De gidsen helpen ons goed om in de kayak te komen en het kayakken door de mangrove gaat vrij makkelijk. Onderweg haalt een van de gidsen nog een soort kwal, een Casiopeia kwal uit het water en als je je hand nat maakt kan je m vasthouden zonder dat het pijn doet.

Omdat het snorkelen nu niet door gaat kayakken we eerst naar een rif, waar we de boten aan de kant leggen. De gidsen halen wat zeedieren uit het water zoals zeesterren en zeeegels. Daarna gaat een groepje met de gidsen de rotsen beklimmen. Sophia gaat wel mee maar mijn moeder en ik niet, dat was ook niet het oorspronkelijke plan. 








Dan Kayakken we naar een ander strand waar de oorspronkelijke hike is. Hier leven heel veel heremiet krabben. Het zijn er super veel, het lijken eerst wel allemaal stenen maar het zit vol met deze krabben. Ze eten echt alles en zijn echte opruimers maar zijn daardoor niet te eten. Dan maken we een kleine hike maar het gaat regenen (dat doet het vandaag soms, heftig maar kort) en precies op deze plek staat een heel giftige boom, Manchenille vooral als hij nat wordt. Het is een extreem giftige boom met een soort appels, een van de bemanningsleden van Columbus had een van zijn appels gegeten en was dood aan gegaan maar ook als je m opkapt komt er iets vrij wat je inademt en er aan dood gaat en ook als je m verbrand. Nu met de regen is ie ook extra giftig en moeten we er snel langslopen.








Bij een Blowhole gaat Sophia wel mee maar blijven mijn moeder en ik beneden. We wandelen weer terug, het is weer droog maar op een of andere manier gaat het net weer regenen als we bij de boom zijn..

Nu moeten we nog terug kayakken en omdat we in plaats van snorkelen extra hebben gekayakt zijn we behoorlijk moe. Sophia en haar boot genoot kunnen nu beter met elkaar overweg en zijn snel de menigte voort. Maar mijn moeder en ik kunnen het prima maar zijn niet snel weg waardoor er allemaal klungels om ons heen zijn en die botsen steeds tegen ons aan waardoor wij uit koers raken. De moeder en de beperkte zoon worden in middels getrokken door een gids want het ging met hen al de hele weg heel slecht en de moeder is erg moe geworden. Als ze langs ons varen zegt de moeder tegen mijn moeder en mij ssst niks zeggen en zij houdt onze boot weer vast waardoor ook getrokken worden door de gids. De gids ziet en zegt tegen haar laat maar los dus ik denk nu moeten we weer zelf peddelen maar dan maakt hij ons ook vast en trekt hij het laatste stukje twee boten. Het grootste gedeelte hadden we zelf gedaan maar t laatste stukje wat hulp is wel lekker. Onderweg hebben we trouwens afwisselen keiharde regen en bloedhete zon, we voelen ons alsof we op expeditie Robinson zijn. Al met al was het een ervaring maar niet de ervaring die we eigenlijk gewild hadden.

Terug op het schip is Cabana’s nog wel open maar daar mag je niet met je zwempak naar binnen en als we ons eerst gaan omkleden is t vast al dicht dus dan maar weer lunch op t pooldeck, dit keer een hotdog, pizza en een ijsje. We gaan direct erachteraan in de aquaDuck, eerst gaat de rij sneller maar dan weer langzamer omdat er nu geen wind is mogen er ook single riders en duurt het langer. Het is wel weer super gaaf.

Dan zoeken we en vinden we een plek op het adult deck, mijn moeder gaat op de kamer haar lens schoonmaken en de boeken halen (en mijn videocamera) het schip zou elk moment weg kunnen varen maar blijkbaar waren er mensen te laat ofzo want het duurt een half uur en dan is mooi mijn moeder ook terug met mijn camera. We varen de haven uit en er vliegen een hele tijd aparte vogels met ons ons mee. Ze zijn pikzwart maar hebben een witte buik.

We blijven een tijd op het adult deck, we lezen lekker en doen een klein dutje. Om 5 uur is er bijna niemand meer, veel mensen zijn naar early dinner of naar een show. We halen wat lekkere kleine taartjes bij cove cafe en ik bestel bij roomservice een kaasplank. Betaal nu het dubbele aan fooi omdat Sophia t vanmorgen was vergeten (niet dat iemand daar wat van zegt maar het is gewoon zoals het hoort)

Lekker met een wijntje en kaasplankje op ons eigen balkon, de zon gaat onder, wat zitten we heerlijk! Vlak voor we gaan eten maken we nog een wandelingetje over het dek. We zien in de hal een danceparty van Mickey en zijn vrienden en blijven even kijken. 




Dan is het etenstijd, tweede keer Royal Court.  Het is lobster night maar na vorig jaar bestellen we dat maar niet meer. Mijn moeder heeft ossenstaart soep en een steak. Ik heb proscuitto en red snapper (vis) en Sophia ossenstaart soep en kip met pasta. Sophia en ik hebben allebei een lavacake als toetje, mmm die is zo lekker. Dan gaat Sophia naar Vibe. Ze was gisteren vroeg terug omdat al haar vrienden vroeg terug moesten zijn maar vandaag mag iedereen laat, prima als je maar zachtjes doet. Ik had bedacht dat we nog maar met weinig figuren op de foto waren geweest en al is Sophia al weg dan ga ik maar zelf met Minnie op de foto, blijft toch leuk en het is tenslotte een Disney cruise! De castmember vraagt wat ik vandaag gedaan heb, Kayakken en vraagt aan Minnie of zij dat ook wel eens gedaan heeft, ze maakt een roei gebaar en wijst naar zich zelf en de castmember vertaalt dat als helemaal zelf, zonder Mickey. Dus ik zeg ik ook helemaal zelf waarop we elkaar een high five geven. Hierna gaan we maar weer naar de kamer we zijn echt (ondanks t kleine dutje) best moe en het avond programma vinden we ook niet heel boeiend. Toch wordt t vanzelf laat als t blog klaar is, maar morgen kunnen we t weer rustiger aan doen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten