woensdag 14 augustus 2024

BOO! To You!

 Vandaag gaan we een lange dag hebben in het Magic Kingdom, daarom willen we er iets later heen dan normaal en iets langer slapen voor we gaan.. maar om eens of andere manier ipv langer slaap ik korter en ben ik al om 6.30 wakker. We doen wel rustig met vertrekken, onze eerste lightning lane is om 10.30 en we gaan om 9.45 de deur uit. Met een hele grote tas met Halloweenkostuums! 

We parkeren de auto en gaan met het trammetje. Wat we irritant aan Magic Kingdom vinden is dat je dan na dat trammetje niet meteen bij de ingang bent maar dan moet je nog met een boot of monorail. Wij gaan met de monorail. Bij binnenkomst zien we al Magic Kingdom prachtig is versierd met pompoenen en oranje bladeren. Hier in Disneyworld wordt er vanaf half Augustus al Halloween gevierd maar dat komt ons goed uit want we hebben altijd al een keer Halloween willen vieren maar zijn nooit in Oktober in Florida.



Als eerste nemen we een kluis want we hebben geen zin om die strandtas vol met kostuums de hele dag rond te dragen. Dan zien we sneeuwwitje staan met maar een kleine wachtrij dus we sluiten aan.


Nu moeten we dan wel gaan doorlopen, we hebben een lightning lane voor Winnie de pooh, een leuke darkride en vooral lekker dat het daarbinnen altijd waait want het is zijn waaibomen dag en wat is het vandaan weer ontzettend heet! Hierna kunnen we meteen door voor lightning lane spookhuis maar onderweg zien we Peter Pan staan en Sophia maakt een praatje/foto met hem,


We gaan het spookhuis in, die is heel anders dan in Parijs maar we vinden die van Parijs leuker, hier zit niet echt een duidelijk verhaal of logica in. Dan gaat mijn moeder naar de starbucks en gaan Sophia en ik naar de seven dwarfs mine train. Omdat het park vandaag voor gewone gasten om 18.00 dicht gaat is het met de wachtrijen een stuk rustiger. De seven dwarfs mine train heeft normaal altijd wachtrijen van meer dan 90 min. Nu is het 40 minuten. Is nog steeds wel lang maar het is dan ook een schattig achtbaantje waar je de 7 dwergen aan het werk ziet. Hij is alleen niet geschikt voor lange mensen want je kan je benen er amper in kwijt. Hierna halen we mijn moeder op en gaan schieten in Buzz Lightyear, weer met een lightning lane dus zo aan de beurt. Deze versie gaat veel stroever dan in Parijs maar dat is in mijn voordeel want nu heb ik een keer gewonnen.


Via de lightning lane kunnen we space mountain in (sophia en ik) alweer heel anders dan Parijs maar niet in zijn voordeel, wat een rottig krakkemikkig achtbaantje, zei al tegen Sophia hier hoef ik niet nog een keer in. Om 13.00 willen Sophia en ik in de Virtuele rij voor Tron, de nieuwste achtbaan waarin je op motorfietsen zit, zoiets als in Toverland maar dan langer en spectaculairder. Maar de virtuele rij is alweer vol en je kan hier niet gewoon in de rij. Een medewerker vertelt dat vanavond tijdens het feest geen virtuele rij is maar een gewone rij en dat ie dan meestal niet zo druk is, dus we wachten vanavond af.
(sorry weet niet hoe ik die man van mijn foto af krijg)

Nu is het over een half uur tijd voor de parade, veel mensen staan en zitten al klaar. Mijn moeder kiest voor slechter uitzicht en gaat op het terrasje zitten, Sophia en ik in de hitte langs de weg maar dat is wel afzien, het is hier elke dag warm/heet maar vandaag is het nog heter. (35 graden, normaal 31) Ik haal wel een (gratis) glaasje ijswater dan is het iets beter vol te houden. Sophia krijgt nog steeds veel aandacht van de acteurs op de parade en van Flynn Ryder de smeltblik dus dat maakt het wachten in de hitte goed.














Na de parade gaan we bij mijn moeder op het terrasje zitten in de schaduw en haal ik weer wat ijswater. We rusten even uit en laten ons dan nog samen op de foto zetten bij het kasteel.



We lopen nu door Skippers Canteen, een restaurant reservering die ik heb gemaakt, komt precies goed uit want een beetje uitrusten in de airco (ac zoals ze het hier noemen) is wel even slim. Skippers canteen ziet er super leuk uit, het is gebaseerd op de film en attractie jungle cruise. De menu kaart is ook erg grappig! 


Bijvoorbeeld bij de kip, taste like chicken because it is. Als voorgerecht bestellen we super lekkere Brazillaanse broodballetjes met kaas in een lekker sausje om te delen, yummie

Dan hebben mijn moeder en ik steak en Sophia noodles met garnalen.



Sophia vindt helaas haar noedels niet lekker, ze hebben een aparte zure smaak. Als een castmember vraagt of alles goed is, zegt ze sorry ik vind het niet lekker en mag ze wat anders uitkiezen. Ze neemt ook de steak en die bevalt haar beter. Alleen vinden zowel zij als mijn moeder de bijgerechten niet zo lekker. Sophia omdat ze niet van tomaat houdt en mijn moeder omdat ze het pittig vindt. De steak zelf is wel heerlijk en ik vond het hele gerecht wel erg lekker maar ja volgende keer dan maar weer een ander restaurant. 

Ik heb trouwens wel 3 een refill van mijn cola zero gehad en opgedronken, had ik al gezegd dat het zo heet is vandaag, we zweten alles direct weer uit. Nu is het na 4uur en mogen we de armbandjes voor Mickeys not so scary Halloween party ophalen. Omdat we al in het park zijn mogen we ze ophalen hier in adventureland en hoeven we niet naar de ingang. Er staat alleen een superlange rij dus gaan we eerst maar eens in Pirates, geen lightning lane, wachttijd 5 minuten. Heel grappig is dat er een character in de wachtrij  van Jack Sparrow staat, hij doet verstoppertje maar als je m niet ziet zoals wij gaat ie geluidjes maken. (dit is alleen vanwege Halloween, normaal staat hij hier niet) 


Nu toch maar in de rij om onze armbandjes op te halen. Dit hadden ze wel beter kunnen organiseren. Ik had gelezen dat ze andere jaren 4 locaties hadden om de bandjes op te halen voor mensen die al in het park zijn. Nu waren dat maar 2 en de rij was enorm. Voor attracties, figuren ets maakt Disney de wachtrij altijd zo aangenaam mogelijk in de AC, of schaduw met ventilatoren.. maar dit dus niet. Een lange wachtrij in de volle zon, het is ongelofelijk afzien. 

Gelukkig kunnen we hierna afkoelen want we hebben nog een lightning lane voor de nieuwste attractie, Tiana's Bayou adventure. Vroeger was dit splash mountain maar die hebben ze aangepast in een attractie van Tiana. Het is ontzettend mooi geworden, aan de ene kant jammer dat broer konijn weg is want ik vond het altijd een leuke attractie, aan de andere kant is wat nieuws ook wel weer leuk. Er is een nadeel, tenminste met namen voor Sophia (ik vind t met 35 graden niet erg) is dat je veel natter wordt dan voorheen. Vroeger had je wat verfrissende druppels op je armen/gezicht en misschien een paar natte plekken op je kleren, maar nu zijn we echt soaked! 

We gaan naar de country jamboree show, de show met de beren om even uit te rusten. Deze show heeft een upgrade gehad en hij is nu zo leuk. Zo ontzettend grappig! We lopen langs small world en die heeft 10 minuten wachtrij dus we gaan hier ook even in, altijd leuk vind ik! 

Hierna is het eens tijd om onze kostuums te gaan halen. We zien al veel mensen rondlopen in hun kostuum. Het is zo leuk, de meeste families hebben kostuums die bij elkaar passen, bijvoorbeeld mensen met gele sokken en een rood, groen, blauw shirt zijn kwik kwek en kwak. Mensen als de muses met Hercules, mensen met witte shirts aan met zwarte vlekken als de 101 dalmatiers. Of mensen hebben Halloween of Disney tshirts aan, vaak ook matching t shirts. 

Wij hebben als thema de kleine zeemeermin. Sophia heeft een lichtgroene rok (staart) en een paars topje en is Ariel. Ik heb een zwarte jurk en ik heb met panty's poolnoodles en fruitloops tentakels aan gemaakt en ik ben Ursula en mijn moeder heeft een tshirt van Gruwel en Griezel de twee sidderalen. 




We krijgen een tasje waarmee we trick and treets kunnen ophalen. Overal is leuke party muziek vaak van de slechterikken maar ook veel andere muziek. Je ziet Malafide en de Evil queen op het trein station staan en Cruelle deVil op een auto in de straat. 




We lopen naar Fantasyland want daar staan Ariel en Erik en daar willen we in onze kostuums mee op de foto! Als we eraan komen is de wachtrij alweer gesloten maar over een kwartier kunnen we opnieuw aansluiten dus gaan we maar in de kleine zeemeerminattractie die geen wachtrij heeft. Wel lastig met die tentakels in te stappen! 

Dan in de rij voor Ariel en Erik. Er staan meerdere Ariels tussen en een moeder als Ariel heeft een schattig klein meisje van een jaar of twee als botje, zo schattig! Het wachten duurt wel lang, Ariel en Erik nemen voor iedereen lang de tijd ook voor ons.


Naast Ariel en Erik is een trick or treat station, eerst was er een lange wachtrij maar nu wij aankwamen is ie weer geslonken. We krijgen een schep met verschillende soorten snoep met name allerlei chocolade. 

Ik wil eigenlijk nu even wat gaan drinken maar Sophia ziet Gaston en daar wil ze al jaren mee op de foto en dus eerst naar Gaston. Hij vertelt haar een heel verhaal over zijn heldendaden zegt dat ze zich vereerd mag voelen dat ze hem mocht ontmoeten maar hij was ook wel vereerd haar te ontmoeten! 


Hierna moeten we echt even wat gaan drinken en gaan we lekker op een terras zitten. Als we het op hebben maak ik daarna (helaas) de grootse fout van deze avond. In de wachtrij staat dat Tron (die achtbaan met de motorfietsen) nu maar een wachtrij van 35 minuten heeft. Ik denk dat is niet zo lang kunnen we daarna op ons gemak naar het vuurwerk, de show van de sanderson sisters en de parade. Als we bij Tron aankomen, wat trouwens een heel imposant bouwwerk is met imponerende muziek, is de wachtrij 45 min.. nou vooruit dan maar dat redden we ook nog wel.. Maar we blijven maar in de rij, eerst buiten dan binnen en elke keer als we denken er te zijn kom je weer in een ander kamertje en mijn moeder zit ondertussen maar te wachten op ons. Het stomme is omdat ik deze achtbaan niet ken dat ik niet wist dat die 45 min niet kloppen en dus blijven we maar hoekje om gaan, kamertje in etc. Ok Tron zelf was een spectaculaire achtbaan die echt lekker smooth ging maar die enorme wachtrij heeft ons 90 minuten gekost en dat ten koste van ons Halloweenfeest want wel eens waar waren we door heel hard te lopen net op tijd voor het vuurwerk, we hebben ook echt vanalles gemist.. Hierdoor niet echt van het vuurwerk genoten wat wel super spectaculair was. Voor de show van de Sanderson sisters stonden Sophia en ik wel heel dichtbij, ze zongen leuke liedjes met de andere Disney slechterikken. 



We gaan wel iets eerder bij de show weg want we willen nu wel echt een plekje voor de BOO to You parade. Even lijkt dat ook te mislukken maar we hebben uiteindelijk een goede plek. Het is een super leuke en gevarieerde parade. Ik heb alleen per ongeluk mijn foto camera bij het vuurwerk niet uitgezet en nu is de batterij leeg. Ik maak nog wel met mijn telefoon wat foto's maar zo in het donker stellen ze niet zoveel voor.

Gelukkig was de parade super leuk en konden we nu nog wel even van Halloween genieten. Het is wel al bijna 12 en onze voeten en in Sophia's geval knieeen kunnen ons bijna niet meer dragen. Maar hier zit nog wel een trick or treat station en hier doen ze niet lullig je krijgt hier echt flinke scheppen en als we vertellen van onze pech met Tron (ze vragen waarom ik maar zo weinig heb) proppen ze onze tasjes echt tot aan de rand toe vol. Sophia (en ook mijn moeder) worden er hebberig van, kieperen de helft in de rugtas en gaan bij het volgende trick or treat weer halen, hier krijgen we wel een flinke scoop maar niet zoveel als bij die andere, dat is ook niet erg want ik denk dat we nu wel een een kilo aan chocoalde (en ander snoep) hebben. 

Nu moeten we nog naar de kluizen waar onze gewone kleren nog liggen. En dan al strompelend want we kunnen geen van drieeen meer lopen de terugweg. Een medewerker wijst ons op de boot om mee terug te gaan en ook Sophia suggereerde dit al. Meestal is de monorail sneller maar de boot heeft geen wachtrij en vertrekt precies als we er op zitten. Dan weer strompelen naar het trammetje en gelukkig om 00.30 zitten we in de auto. Zelfs op dit tijdstip is er nog file op de 4. Om 1.00 komen we thuis, we zitten nog even op de bank om bij te komen! Tegen 2en pas naar bed.

Maar natuurlijk was ik weer om 10 voor 8 wakker. Mijn moeder om 9.20 en Sophia slaapt nog. Hier nog een foto van de opbrengt.


Het was ondanks de mislukking met Tron super leuk maar ook heel zwaar. Als we hier ooit weer de kans voor hebben gaan we zoals iedereen ook aanraad alleen naar het feest en dan een andere dag in de middag naar Magic Kingdom want het was nu iets te zwaar. Maar omdat ik had gelezen dat er weinig wachtrijen was wilde ik het allebei doen en dat was dus te zwaar. Toch hebben we ervan genoten! 




2 opmerkingen:

  1. Nou weer een ervaring rijker en wederom alles uit de dag gehaald
    Dit hebben jullie toch maar mooi gehad
    Hoop dat de voeten en knieën en benen weer hersteld zijn en jullie er weer tegen kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herkende je bijna niet met je haar vast jes! Leuk jullie kostuums 😀
    Ik vind het knap dat jullie het volhouden zo’n dag hoor! Heel leuk dat jullie het nou eens gezien hebben aangezien je dat al lang wilde. En lekker snacken!!

    BeantwoordenVerwijderen