zondag 4 augustus 2024

van ultra relax naar xtreme shopping

 Wat lag dit grote, hoge en zachte bed heerlijk. Heel lekker geslapen vannacht en mijn moeder en ik beide rond 8en wakker. We maken samen een ontbijtje van ei, bacon en cereal, we hangen de was op die we gisteren hebben gedaan en we pakken onze koffers uit en zetten de koffers met spullen die we niet nodig hebben (met name voor de cruise) in de walk in closet. 

Daarna gaan we lekker naar het zwembad. Eerst zit het weer vol met rupsen, of het zijn denk ik duizendpoten en geen rupsen want ze lopen en hobbelen niet. Sophia is er ondertussen ook bij gekomen, ze is vroeg voor haar doen, het is 10 uur. Mijn moeder en ik halen ze met het schepnet en vervolgens met stoffer en blik weg en ik leeg het blik bij de jungle die aan het zwembad grenst. Dan is het tijd om heerlijk te dobberen en te zwemmen en te dobberen.





Na een tijdje gaan we eruit en gaat Sophia zich aankleden en ga ik lekker zitten lezen. Er is vandaag de hele dag regen voorspeld want er komt een tropische depressie mogelijk een tropische storm aan. Nou dat viel goed mee, terwijl we zitten te lezen valt er af en toe een klein buitje maar geen onweer. Het is wel duidelijk vandaag frisser dan de andere dagen op een gegeven moment maar 26 graden. Na de lunch met restanten van de afgelopen dagen gaan mijn moeder en ik daarom nog even lekker in de spa want het is toch nu niet zo heet als normaal in de middag.
Rond 14en gaan we douchen en aankleden en om 15.00 zitten we in de auto. Eerst wat gedoe want onze deur hoort met een code open te gaan, dat lukte gisteren al niet dus met de sleutel gedaan en nu krijgen we m in de eerste instantie weer niet op slot.. 
Ons doel voor vandaag is een goede shop sessie bij winkelcentrum The Loop en The loop west. Hier zitten allemaal clearance stores dus de outlet van de outlet. Sophia wil eerst naar Converse maar ze slaagt hier niet, hoewel er veel schoenen in haar maat zijn hebben de meeste hele hoge zolen en omdat ze zelf al zo lang is vindt ze dit niet mooi. Er zijn ook gewone basis all stars maar daar was ze ook niet naar op zoek. 
Bij de buren de clearance Nike slaagt ze ook niet voor sportleggings want ze zijn allemaal in een te grote maat. We kopen hier wel een setje sokken en een tshirt voor Kader. Met de auto van de The Loop west naar The Loop. Hier bekijken we eerst een Halloween winkel, vol met kostuums en allerlei spullen. Er staan ook allemaal animatronics. We hebben hier echt lol in alle kostuums die hier bestaan, zou ik in Nederland ook nodig hebben dan kan ik eens wat anders aan als ik weer verkleed moet voor juffendag. 



Als we de winkel uitlopen zien we bij de buren ook nog twee griezelfiguren (acteurs, verkleed als iemand van de Adams family en iemand van corpse bride) in de etalage naar ons aan het zwaaien. De daarop volgende buren is onze lievelingswinkel, Ross dress for less. Het is altijd een flink gezoek maar we zijn al weer voor de eerste keer super goed geslaagd. Mijn doel was een nieuwe tas voor naar school en die vond ik al direct, een van Tommy Hilfiger en een zonnebril, een van Guess. Sophia heeft ook een nieuwe zonnebril. Mijn moeder heeft alleen een cover up en ik nog een tankini setje. Sophia is weer degene met het hoogste slagingspercentage. Twee pyjama's, twee bikini's, een sportbroekje, en een tshirt. Hierna wil ze eigenlijk nog naar de petsmart maar het is al 18.00 en mijn voeten kunnen niet meer. Het is tot nu toe prima gegaan maar zo'n dag van slenteren en stil staan voel ik wel weer behoorlijk en we moeten ook nog naar de walmart.
De powerbank van Sophia hebben we niet meer teruggevonden dus heb ik maar een nieuwe gekocht, verder wasmiddel, wcpapier, extra shampoo, conditioner en tandpasta met al die badkamers van ons en spullen om spaghetti mee te maken want dat gaan we lekker in het huisje doen.
Het is al 19.30 als we eindelijk bij het huisje zijn, mijn moeder kookt, ik ruim de vaatwasser uit en dek de tafel buiten en om 20.00 zitten we heerlijk onder de lanai buiten te eten. 
Na het eten ga ik het blog maken en gaat Sophia nog even lekker in de spa. We eindigen zoals we begonnen met deze dag lekker relaxed.
 

1 opmerking: